Gebelikte uykusuzluk nedenleri ve tedavisi

Gebelikte uykusuzluk nedenleri ve tedavisi
Gebelik döneminde bir çok kadın uykusuzluktan müzdariptir. Hamilelikte uykunuzu çeşitli nedenlerle kaybedebilirsiniz. Gebelikte uykusuzluk bebeği etkiler mi ? Sebep ne olursa olsun, uykusuzluğun bebeğiniz için zararlı olmadığını anlamak önemlidir. Hamilelikteki uykusuzluk normaldir ve hamile kadınların yaklaşık % 78'ini etkiler .Uykusuzluk yetersiz veya düşük kaliteli uyku algısıdır. Yeni bir anne adayı için, bebek doğduktan sonra uyku yoksunluğu muhtemeldir ancak gebeliğin ilk üç ayında da ortaya çıkabileceğini belirtelim.Çoğu kadın hamilelik sırasında uyku problemleri yaşar.Gebe kadınlar ilk trimesterlerinde daha fazla uyuma eğilimindedir ancak uyku kalitelerinde büyük bir düşüş yaşarlar. Makalemizin devamında gebelik döneminde uykusuzluk ve nedenleri hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.




gebelikte uykusuzluk bebeği etkilermi.jpg






Birçok hamile kadın uyumanın zor olduğunu söylüyor çünkü rahat edemiyorlar , sürekli tuvalete gitmeleri , bacak kramplarının olması , gebelik endişeleri uykusuzluğa neden olabiliyor. Bu kadar çok fiziksel ve duygusal değişiklik meydana geldiğinde uykusuzluk problemi yaşamanız muhtemeldir. Hamilelik , kadınların çoğunu, özellikle birinci ve üçüncü trimesterlerde, yorgun kılar, aynı zamanda durum uykusuzlukla sonuçlanır.Kadınlar gebeliğin tüm aşamalarında uykusuzluk yaşayabilir, ancak birinci ve üçüncü trimesterlerde daha yaygın olma eğilimindedir . Genelde geceleri sık idrar dürtüsü uykunuzun kaçmasına neden olabilir. Uykusuzluğun diğer nedenleri stres ile ilgili olabilir. Gebeliğinizin seyri ve doğum ile ilgili korkularınız sizi strese sokabilir, buda uykusuzlukla sonuçlanabilir. Hamilelikte uykusuzluk bebeğe zarar verirmi ? Daha önce belirttiğimiz gibi uykusuz olmanız bebeğinize zarar vermez.




Hamileyken uykusuzluğu yönetmek için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri iyi uyku alışkanlıkları oluşturmaktır . Her gece aynı saatte yatmaya çalışın.Yatmadan en az bir saat önce Televizyon izlemeyin, cep telefonuyla uğraşmayın. Bunların yerine kitap okumayı tercih edin.Dinlendirici bir banyo yapmakta uykunuzu geliştirebilir. Diyet ve egzersiz uykunuzu etkileyebilir. Gün boyunca bol miktarda su için, ancak akşam 7'den sonra içmeyi en aza indirin. Öğleden sonra geç saatlerde başlayan kafeinlerden kaçınmaya çalışın. Sağlıklı yiyecekler tüketin. Akşamları yediğiniz yemek mide sorunlarına hazımsızlığa ekşimeye neden olmamalı. Çok baharatlı ve acılı yağlı yemeklerden kaçının. Aksi durumda midenizle ilgili yaşayacağınız sorunlar uykunuzu kaçırabilir. Hamilelikte uykusuzluk bebeğin cinsiyeti hakkında bilgimi veriyor ? Hamilelikte uykusuzluk cinsiyet tahmini olarak değerlendirilmez. Bebeğinizin cinsiyetini 17-19-20. haftalarda usg muayenesi ile öğrenebilirsiniz.



hamilelikte uykusuzluk bebeğe zarar verirmi.jpeg




Hamilelikte uykusuzluğa ne sebep olur?



Karnınızın büyüklüğünün artması nedeniyle rahatsızlık

Sırt ağrısı

Mide ekşimesi

Gece boyunca sık idrara çıkma

kaygı

Doğum korkusu endişesi

Korkulu rüyalar

Hormonal değişiklikler






Yukarıdaki hamilelik problemlerinden herhangi biri sizi geceleri ayakta tutan şey olabilir. Nadir durumlarda, astım veya hipertiroidizm gibi bir sorun olabilir .Genişleyen rahminiz mesanenize fazladan baskı uygular ve kendinizi gecenin ilerleyen saatlerinde sık sık tuvalete gitme isteğiniz artabilir. Bu nedenle yatmaya yakın çok fazla sıvı tüketmeyin. Şişmiş, hassas göğüsleriniz , özellikle de yüz üstü yatarsanız, rahat bir uyku pozisyonu bulmanızı zorlaştırabilir . Bu alışkanlığı kırmak için sol tarafınıza doğru uyumaya çalışın. Bu bebeğinize ve uterusa kan ve besin akışını teşvik eder. Ayrıca uyurken bacaklarınızın arasına yastık koyabilirsiniz. Buda rahat bir uyku çekmenize yardımcı olacaktır. Gece acıkmak uykusuzluk nedeni olabilir. Bir adet muz sütlü tahıl gevreği yada bir avuç badem yemek açlığınızı bastırabilir. Uykusuzluk gebelik belirtisimi ? Gebelikte yorgunluk halsizlik ve uykulu olmak normaldir. Bu değişen hormonlardan kaynaklanmaktadır. Ancak başka durumlarda uykusuz kalmanıza neden olabilir. Bu nedenle gebe olup olmadığınızı ancak gebelik testi yaparak öğrenebileceğinizi belirtelim.



İlk olarak, bebeğiniz üzerinde bir etkisi olduğu konusunda endişelenmeyin. Yorgun olmak sizin için can sıkıcı olabilir, ancak bebeğinizin herhangi bir kötü etkisi olmaz . Yine de hamilelik sırasında kendinize bakmak önemlidir. Kendinizi ve yatak odanızı daha konforlu hale getirmek daha iyi bir uykuya neden olabilir. Odanızı gün içinde en az 1 saat havalandırın. Nevresim takımlarınızı sık sık değiştirin. Meme hassasiyeti sizi rahatsız ediyorsa, uygun bir sutyen tercih edin .Optimum uyku koşulları için odanızı serin, karanlık ve sessiz tutun.Pratik meditasyon veya gevşeme teknikleri deneyin . Çoğu kadın için ilk üç aylık dönemde uykusuzluk geçecektir. Eğer sorun yaşıyorsanız, gün boyunca kestirmeyi deneyin. Ancak doktorunuza danışana kadar uykuya neden olabilecek takviyeleri, ilaçları veya bitkileri denemeyin. Hamilelikte uykusuzluk için ilaç verilir mi ? Uykusuzluk çeken gebe kadınlara ilaç verilmesi uzmanlar tarafından sakıncalı görünüyor ancak anne ciddi uykusuzluk problemi çekiyorsa hekim ilaç reçete edecektir. Hekime danışmadan kesinikle ilaç kullanmayın.




hamilelikte uykusuzluğa ne sebep olur.jpg





Çok fazla kafein uyumayı zorlaştırabilir ve bebeğinizi de etkileyebilir . Bu nedenle, özellikle öğleden sonra ve akşamları kafeinli yiyecek ve içecekleri azaltmaya çalışın . Yatma vaktine yakın zengin veya baharatlı yemekler yemek , gece boyunca mide yanması ve hazımsızlığa neden olabilir . Yatmadan önce, odanızın uyumak için rahat bir sıcaklık olduğundan emin olun. Uyku uzmanları bunun genellikle 18 ila 24 derece C civarında olduğu konusunda hemfikirdir . Depresyonun uykusuzluğa neden olabileceği gibi, uykusuz kalmak da kendinizi depresif hissettirebilir . Gün boyunca kendinizi yorgun hissedebilir, huysuz ve huzursuz olabilir ve konsantre olmakta zorlanabilirsiniz . Bu nedenle depresyondaysanız durumunuzu mutlaka hekiminize bildirin. Gebeliğin erken döneminde uykusuzluk genellikle hormonal değişiklikler gibi faktörlerden kaynaklanmaktadır. Birçok insan hamilelik sırasında bir noktada uykusuzluk yaşar. Daha iyi uyku hijyeni, rahatlama teknikleri uykunuzu teşvik edebilir.


Uykusuzluk neden olur ? Uykusuzluğa ne iyi gelir ?






Uykusuzluk, hamilelik ilerledikçe kötüleşmeye meyillidir ancak herhangi bir aşamada ortaya çıkabilir. İlk trimesterde hormonal kaymalar en olası nedendir.Progesteron hormonunun seviyeleri ilk trimesterde yüksektir ve bu durum gün boyunca uykuya ve uyuklamaya neden olabilir.Hormonal değişikliklerin yanı sıra, uykusuzluğu daha da kötüleştirebilecek faktörler açlık, mide bulantısı,fiziksel rahatsızlık,sık idrara çıkma,huzursuz bacak sendromu, yağlı ağır baharatlı yemekler tüketmektir.Daha az belirgin olan diğer nedenler nefes almakta güçlük çekmektir. Bu durumda uykusuzluğa neden olabiliyor.Uyku hijyeni uykuya dalmayı kolaylaştıran alışkanlıklar anlamına gelir. Uykunuz gelmeden asla yatağa girmeyin. Yataktayken televizyon izlemeyin cep telefonu kullanmayın.Yatmadan önce saatlerdeki sıvıları sınırlayın.Uykuyu teşvik etmek için diğer alışkanlıklar arasında stresi azaltmak için bir masaj yaptırmak veya yatmadan önce ılık bir banyo yapmak yer alır. Tüm bunları uyguladığınız halde hala uykusuzlukla mücadele ediyorsanız mutlaka hekime görünün.




Bir çok kadın gebelikte uykusuzluğu gidermek için bitkisel çaylara takviyelere yöneliyor. Gebe olan kişiler ilk doktora gitmeden diyet takviyesi kullanmamalıdır. Gebelik döneminde hormonların değişmesiyle birlikte duygu durumunuzda dalgalanmalar olabilir, kendinizi çok stresli yada depresif hissedebilirsiniz. Gevşeme egzersizleri endişeli bir zihin sakinleştirmeye yardımcı olabilir.Egzersiz ve terapi gibi uygun tedavi ve yaşam tarzı değişiklikleriyle, bir kişi hamilelik sırasında uykusuzluğun üstesinden gelebilir. Gebelikte hafif egzersizler önerilmektedir. Bugünlerin zor olduğunu biliyoruz, ancak bir yürüyüş bile dolaşımı iyileştirebilir ve gece bacak kramplarını azaltmaya yardımcı olabilir. Bu da uykunuzu teşvik edebilir. Ancak her hangi, bir egzersiz yapmadan önce hekime danışın.
 
Üst