Gebelikte Yememiz Gereken 5 önemli Besin!!

bembeyaz

bembeyaz

Hamiş Melek
#1
Gebelikte Yememiz Gereken 5 önemli Besin!!
1. ISPANAK

Ispanak sağlıklı bir kan düzeyine sahip olmanıza, enfeksiyonlarla mücadele etmenize yardımcı olan ve bebeğinizin gelişmekte olan omurgasını korumaya yarayan folik asit, demir ve c vitamini gibi besin maddelerini içerir.


Folik asit
Bir çok araştırma gebe kalmadan önce ve erken gebelik aylarında günde 400 mikrogram (0.4 miligram) folik asit almanın, bebeklerde ciddi beyin ve omurilik hastalıklarını %70 den fazla azalttığını göstermiştir. En çok rastlanan sinir sistemi hastalıklarını; spina bifida (omurganın kapanmayarak açık kalması), anansefali (beyinin gelişmemesi), ve ensefalosel (beyinin kafatası kemiğinden dışarı çıkması) oluşturur.

Uzmanlar hamileliğin planlanmasından 12. haftasına kadar günde 400 mikrogram folik asit takviyesi alınmasını tavsiye ediyorlar.


Diğer folik asit kaynakları
Brokoli, mercimek, fasulye, portakal suyu, tam tahıl ekmeği, marul, yer fıstığı


Demir
Hamilelik sırasında aldığınız demirin üçte bir kadarını kendi kan tedariki için bebek kullanacaktır. Bunun nedeni demirin vücudunuzdan bebeğe oksijen taşıyan hemoglobinin yapımı için gerekli temel madde olmasıdır.

Diğer demir kaynakları
Kırmızı et, yeşil yapraklı sebzeler, fındık


C Vitamini
Vücudunuz C Vitaminini depolayamaz, bu nedenle düzenli olarak C Vitamini almanız gerekir. C Vitamini açısından zengin besinleri yemeniz hem demir emilimini kolaylaştırır hem de enfeksiyonlar ile mücadele etmenize yardımcı olur.

Diğer C Vitamini kaynakları
Turunçgiller, kiwi, brokoli, patates, lahana


2. SÜT

Süt ve süt ürünleri bebeğinizin kemik gelişimine yardımcı olur.


Kalsiyum
Kalsiyum kemik ve diş sağlığı için gereklidir ve bebeğin gelişimi için çok önemlidir. Hamilelik sırasında kemik yoğunluğunuzda azalma olur, bu nedenle bu dönemde yeterli kalsiyumu almanız büyük önem taşır.

Diğer kalsiyum kaynakları
Peynir, yoğurt, kuru incir ve kayısı



3. USKUMRU

Uskumru, somon balığı ve alabalık gibi yağlı balıklarda bulunan omega 3 yağ asitleri bebeğin gözleri ve beyninin sağlıklı bir şekilde gelişmesine yardımcı olur. Ayrıca sizi yüksek tansiyon ve erken doğuma karşı korur.


Omega 3 yağ asitleri
Omega 3 yağları anne karnındaki bebeğin beyin gelişimi için çok önemlidir. Bazı araştırmalar hamilelik sırasında bu yağların yeterince alınmamasının bebeğin görme sisteminin gelişimini ve gelecekte sahip olacağı zeka düzeyini etkileyebildiğini ortaya koymuştur.


Ayrıca Omega 3 yağları düşük riskine karşı da koruyuculuk sağlamaktadır. Danimarka'da yapılan bir araştırma hiç balık yemeyen kadınların düşük riskinin %7.1 olduğunu, buna karşın haftada en az bir kez balık yiyen kadınların düşük riskinin %1,9 olduğunu göstermiştir.



Diğer Omega 3 kaynakları
Ceviz, badem, soya filizi, kuru fasulye, soya fasulyesi, nohut, keten tohumu ve yeşil yapraklı sebzeler.



Protein
Protein sizin ve bebeğinizin vücudunda yeni doku üretimi ve bağışıklık sisteminizin iyi çalışması için gereklidir.

Diğer protein kaynakları
Süt ürünleri, baklagiller, mercimek, yumurta, et, balık, soya fasulyesi


Uyarı: Yüksek düzeyde cıva içeriği nedeniyle hamile kadınlar haftada iki küçük kutudan fazla konserve ton balığı tüketmemelidir.


4. YULAF

Yulaf kan şeker düzeylerinin dengelenmesine yardımcı olur ve enerjinizi artırır.


Protein
Yulaf diğer tahıllardan daha fazla protein içerir ve kolesterol düzeyinin düşürülmesine ve glisemik İndeksin düşük olmasına yardımcı olur. Bu da kan şeker düzeylerinizin dengelenmesine ve böylece de enerjinizi dengeli bir şekilde kullanmanıza yardımcı olması anlamına gelir.

Diğer protein kaynakları
Süt ürünleri, baklagiller, mercimek, yumurta, et, balık, soya fasulyesi



5. TAM TAHILLAR

Tam buğday ekmeği ve çavdar gibi diğer tam tahıl unlarından yapılan ekmekler enerji düzeyinizi yükseltir ve bebeğin gelişimine yardımcı olur.


Kompleks karbonhidratlar
Tam tahıllar kompleks karbonhidratlar içerir ve bu da enerji sağlamasının yanında başka bazı vitamin ve mineraller ile lif almanız anlamına gelir. Enerji çöküntüleri ve dolayısıyla yorgunluğu önlemeye yardımcı olacağından beslenmenizde bu yiyeceklere ağırlık vermeniz önemlidir.

Diğer kompleks karbonhidrat kaynakları
Mercimek ve sebzeler


Çinko
Çinko bebeğin gelişimi açısından çok önemlidir ve beyninin normal bir şekilde gelişmesine yardımcı olur.

Diğer çinko kaynakları
Badem, ceviz, kabak çekirdeği
 
melekannesi

melekannesi

Aktif Üye
Üye
#2
ilk aylar balıktan çok tiskinmiştim ama yanımda pişmediği sürece diğer aylar yemeye başlamıştım hamilelikte mutlaka balık yenmeli hiçbirşekil de yenemiyorsa doktor izin veriyormu tam bilemiyorum ama balık yağı kullanmalı bebeğin gelişimine çok faydası oluyor omega 3 en çok sardalya ve hamsi de olduğunu biliyorum küçük balıklar ama çok lezzetliler. hazır süt içemiyorum markette satılan kapalı sütleri içebiliyorum hamileliktede aynı şekilde içtim ama ben sıcak süt içince midem bulanıyordu o yüzden soğuk süt içiyordum
 
Sevimli cadı

Sevimli cadı

Daimi Üye
Üye
#3
Bende ilk gebeliğimde bol bol somon tüketmiştim. İlk gebeliğim olduğu için yediğime içtiğime çok dikkat eder sağlıklı beslenirdim. Sabahları mutlaka yumurta, bal zeytin ve peynir tüketirdim. Öğlen ise fırında tavuk ve salata. Akşamları yemekte mutlaka zeytinyağlılar, salatalar ve et yemeğim olurdu. Gece uyurkende mutlaka muzlu süt yapar içerdim. Oğlum tosunum çok sağlıklı dünyaya geldi. İnşallah ikinci bebebimide sağlıklı kucağıma alırım :)
 

Benzer Konular