Hamilelikte Aşırı Kilo Almamak İçin Neler Yapmak Gerekir ?

T

TİTAN

Forum Okuru
Hamilelikte Aşırı Kilo Almamak İçin Neler Yapmak Gerekir ?
Gebelikte Kilo Almamak İçin Ne Yapmalı
Gebelikte Kilo Almamak İçin




Sevgili melekleri, gebelik dönemi fazla kiloların ister istemez alınacağı bir dönem.:) Bu dönemi abartısız ve sağlıklı geçirmek için de çok fazla kilo almamak gerekiyor. Fakat ne yazık ki birçok gebe nasılsa çocuğa yarıyor sonra veririm diyerek yediğine içtiğine dikkat etmiyor. Bu sakıncalı durumlara düşmemek ve gebelikte kilo almamak için bakın sizlere ne gibi tavsiyelerimiz olacak.. :)


gebelikte_kilo-282.jpg



Hamilelik öncesinde anne adayının ideal kilosunda olması kadar hamilelik sırasında da kontrollü yemek yemesi ve beslenmesine dikkat etmesi de çok önemlidir. Hamilelik sırasında çok ve tek taraflı beslenmekten uzak durup temel besin gruplarından gün içerisinde yeterli ve dengeli almak gerekiyor. Üstelik sanılanın aksine ‘iki kişilik’ yemek de gerekmiyor. Hamilelik sürecinde fazla kilo almayı engellemek için yapılması gereken ilk şey; hangi besinlerden ne kadar tüketeceğinizi öğrenmek.

Hamilelik döneminde önerilen; tüm temel besin maddelerinden yeterli ve düzenli olarak alarak ideal beslenme şeklini oluşturmaktır. Proteinler, yağlar, karbonhidratlar, vitaminler ve mineraller olarak tanımlanan temel gıdalardan dengeli bir şekilde almak hamilelik sürecinden önemlidir. Besin değeri düşük gıdaları fazlaca tüketmek, gereksiz kilo almaktan başka bir işe yaramaz. Uygun beslenme planı için doktorunuzun ya da bu konuda uzman bir diyetisyenin önerilerinden yararlanmanızda fayda var.

Gebelikte alınması gereken normal kilo 9-13 kilogram arasıdır. Normal şartlarda gebeliğin ilk 3 ayında sadece 1 kilo kadar alınabilir. Hatta bu dönem bulantı ve kusma nedeni ile kilo verilebilir. İlk üç aydan sonra ayda ortalama 1-1.5 kilo almak gerekir. Bu haftada 300-500 gram arasıdır. Belirtilen bu kilolardan daha fazla alıyorsanız beslenmenizde bazı düzenlemeler yapmanız gerekecektir. Özellikle karbonhidratlı yiyecekleri mümkün olduğunca az tüketmeniz yani hamur işi, tatlı gibi gıdaları kullanmamanız gerekmektedir. Aşırı yağlı ve tuzlu yiyeceklerden de uzak durmalısınız.
Daha çok sebze, meyve, salata türü yiyecekler tüketmeli, süt, yoğurt, peynir gibi proteinli gıdalardan da yeterince yemelisiniz. Aşırı alınan kilolar gebeliğin seyrinde bazı problemlere yol açabilir. Özellikle gebeliğin ikinci yarısında ellerde, bacaklarda, yüzde ödem yani şişlikler oluşabilir. Şayet böyle bir problem varsa doktorunuza başvurmalısınız. Gebelik boyunca sık aralıklarla az yemeniz ve bu yiyecekleri de dikkatli seçmeniz gerekmektedir. Ayrıca su ve sıvı içecekler de mutlaka yeterince tüketilmelidir. Taze sıkılmış meyve suları hazır meyve sularına tercih edilmelidir. Ekmek günde 3-4 dilimle sınırlandırılmalı, kabızlık şikayeti varsa kepekli tercih edilmelidir.
 
Üst