Her Hafta Yemeniz Gereken 10 Yüksek Lifli Besin

dedektif

Yeni Üye
Üye
Her Hafta Yemeniz Gereken 10 Yüksek Lifli Besin
Her Hafta Yemeniz Gereken 10 Yüksek Lifli Besin

Eğer kilo vermek, kilonuzu korumak ve kanser riskinden korunmak hep aklınızda ise lifli beslenme de aklınızdan çıkmamalı. Günde 25- 30 gram lif tüketmek sizi daha tok tutacaktır.
Lif meme ve kolon kanseri riskini azaltır.
Avakado
Avakadoyu salatalarınıza ve içeceklerinize katabilirsiniz. Yarım bardak avakadoda 6.7 gram lif bulunur. Ayrıca bu meyve bel kısmınızı inceltmeye yardımcı olacak sağlıklı yağlar içerir.
Ahududu
C vitamin ve sağlıklı antioksidanlarla doludur. Bir bardağı sadece 64 kalori olup, 8 gram da lif içerir. Sabah kahvaltı gevreklerinize, milkshakelere katabilirsiniz.
Barbunya Fasulyesi
Potasyum ve protein bakımından zengin olan bu besin hem düşük kalorili hem de lif bakımından çok zengindir. Yarım bardağında 10 gram lif vardır.
Chia Tohumu
Protein, omega 3, kalsiyum içeren bu besinin bir çorba kaşığında 6 gram lif bulunur.
Arpa
Yüksek lif içeren bu tahıl kolesterolünüzü de düşürmeye yardımcıdır. Bir bardak da 6 gram lif, 3.5 gram protein elde ederken 200 kalorinin altında da kalori alırız.
Brokoli
Süt ürünü olmaksızın kalsiyum kaynağı olan bu sebzenin bir bardağında 5.1 gram lif vardır.
Armut
Orta boy bir armut oldukça iyi bir potasyum kaynağıdır ve sadece 100 kalorinin biraz üstündedir. 5.5 gram da lif içerir.
Mercimek
Yarım bardak pişmiş mecimek de 7.8 gram lifin yanısıra demir ve B vitaminleri de bulunur.
Enginar
Orta boy bir enginar sadece 64 kaloridir ve 10.3 gram lif içerir. Bu sebze ayrıca içerdiği silymarin ile karaciğer sağlığını geliştiririr.
 
Üst