Hürriyet yükselişte

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Hürriyet yükselişte
Hürriyet Gazetecilik, 2008’in ilk 9 ayında faaliyet kárını yüzde 90 büyüterek, 154 milyon YTL’ye yükseltti. Hürriyet’in gelirleri de bu dönemde yüzde 17 artarak, 771 milyon YTL’yi buldu. Yatırımların etkisiyle geçen yıla göre azalsa da Hürriyet’in net kárı da 57 milyon YTL oldu.

HÜRRİYET’in 2008 yılının ilk 9 ayındaki geliri, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 17 artarak, 771 milyon YTL’ye ulaştı.Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık’ın 9 aylık mali tabloları açıklandı. Açıklanan mali tablolara göre, Hürriyet A.Ş.’nin aktifleri önceki yılın eylül ayına göre yüzde 7.5 artarak 1 milyar 960 milyon YTL. oldu. Özkaynakları ise yüzde 12 artarak 955 milyon YTL’ye ulaştı.

Faaliyet kárı büyüdü

Hürriyet, 2008 yılının ilk 9 ayında faaliyet kárını yüzde 90 büyüterek 154 milyon YTL’ye yükseltti. Faaliyet kár marjını ise yüzde 12’den yüzde 20’ye getirdi. 9 aylık mali tabloya göre, geçen yıl gerçekleştirdiği yatırımlar nedeniyle Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık’ın finansal giderleri arttı. Bu nedenle 9 aylık net dönem kárı, bir önceki yılın aynı dönemine göre 28 milyon YTL azalarak 57 milyon YTL olarak gerçekleşti. Hürriyet A.Ş.’nin, faiz, vergi, amortisman öncesi kárı (EBITDA) yüzde 24 artışla, 171 milyon YTL’ye ulaştı. EBITDA marjı da yüzde 22 olarak oldu.

Reklam gelirleri arttı

Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.’nin toplam gelirleri yüzde 17 büyürken, reklam gelirlerinde de artış gözlendi. 9 aylık konsolide mali sonuçlara göre Hürriyet, reklam gelirlerini geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 24 oranında artırdı. Böylece gazetenin 9 aylık reklam geliri toplam 555 milyon YTL olarak gerçekleşti.

Hürriyet’in 9 aylık reklam gelirlerinin yüzde 55’ini yurtiçinden sağlandı. Yurtiçi reklam gelirleri, Hürriyet Gazetesi ve internet gelirlerinden oluşuyor. Reklam gelirlerinin yüzde 45’i ise yurtdışı yatırımlardan (TME) sağlandı.

Yazılı yüzde 22 büyüdü

Hürriyet’in 9 aylık mali tablosuna göre, yazılı basındaki reklam büyümesi yüzde 22 olarak gerçekleşti. İnternet reklam büyümesi ise yüzde 65 olarak belirlendi.

Kurumsal notu yükseldi

Hürriyet’in kurumsal derecelendirme notu da geçen eylül ayında yükseltildi. Uluslararası derecelendirme kuruluşu ISS Corporate Services Inc., Hürriyet’in kurumsal yönetim derecelendirme notunu revize ederek geçen eylül ayında 10 üzerinden 8’den 8.5’e yükseltti.

hurriyet.com
 
Geri
Üst