İ
İslami Yazar
Forum Okuru
İman etmek ve imana ait maddeler
Bu konumuz milleti islamın ve dinin sünnet, şeriat ile sabit olan inançları hakkındadır. Kelam ilminin meseleleri, Allahu Teala’nın zatı, sıfatları, peygamberlik ve ona ait bilgilerdir.
Bu bilgilere akait bilgileri de denir. Çünkü itikat yani inançlarla ilgilidir. Kelam ilmine, şeri ilimlerin esası, temeli olma yönünden kavait yani kaideler de denir. Bu ikisi aslında bir olup, mefhum, itibar, yaklaşım bakımından farklıdırlar. Bunlar dinle millette aslında bir olup ifade yönünden farklıdır. Din, akıl sahiplerini, güzel irade ve ihtiyarları ile kendisini sevgiden sırf hayır ve iyilik olan ilahi va'zdır kurallardır. Bir bakıma insanların ona itaat etmeleri sebebiyle din denilmiştir. İnsanların o yola girmeleri, oyunda çalışmaları sebebiyle o yol etrafında toplananlara Millet denilmiştir. İslam dini, peygamberimizin getirdiği dindir.
Dinimizde inanılacak şeyler cebrail aleyhisselam'ın suâli olan Hadiste bildirilmiştir. Hazreti Ömer'in bildirdiği hadiste Cebrail Aleyhisselam, yabancı bir insan şeklinde Rasülullahın huzuruna geldi. İman, İslam ve ihsandan sordu. Seninle bu sorulara orada hazır bulunan Eshâb-ı Kirama öğretmek için geniş şekilde cevap verdi.
Buyurduki: " İman, kulun Allah'ın bir olduğunu eşi ve benzeri olmadığına inanması ve tastik etmesidir. Hadisi şerif de yalnız Allah'a inanmaktır buyurulmasından, yine onun kadim, ezeli olduğu şanına layık kemal sıfatlarla sıfatlanmış olduğu anlaşılmalıdır.
Ve meleklerine inanmaktır. Melekler Allah'ın yarattığı varlıklardır kullarıdır. Bir an ibadetten geri kalmazlar. Meleklere inanmayan kafir olur. Meleklerin peygamberlerden önce söylenmesi, meleklerin üstün olmasından değil tertip ve sıra öyle vaki olduğu içindir. Çünkü Allah melekleri peygamberlere göndermiştir.
Ve kitaplarına inanmaktır. Allah'ın kelami olan kitaplarınına hepsine inanmalıdır. Gökten inan kitaplar 104 dür denildi. Bunlardan on Suhuf adem aleyhisselama, Elli suhuf Şit Aleyhisselama, Otuz suhuf İdris aleyhisselama, on suhuf İbrahim aleyhisselama İndirilmiştir. Dört kitapta bilinen Tevrat Zebur İncil ve Kur'an'dır.
Ve peygamberlere inanmaktır. Peygamberler insanlara, onların en üstünü olarak gönderilmiştir.
Ve öldükten sonra dirilmeye inanmaktır. Allahu Teâlâ ölüleri asli cüzlerini parçalarını bir araya getirerek kabirlerinden kaldıracak ve onlara ruhlarına geri verecektir.
Bazı kitaplarda cebrail aleyhisselam'ın sualine verilen cevapta öldükten sonra dirilmek yazılı değildir.
Ve kadere, hayır ve şerrin Allah'tan geldiğine İnanmaktır. Kaderin açıklanması ve kaza ile kader arasındaki bağlantı bir çok kitapta bildirilmiştir. Biz buraya onları almıyoruz. Çünkü Resulullah Eshâb-ı kiramın bir arada oldukları bir yere uğradı. Eshâb-ı kiramın kader hakkında konuştuklarını gördü. Gadaba geldi hatta iki mübarek elmacık kemikleri kızardı ve " sizden öncekiler bu konuya daldıkları için helak oldular, sizin bu konuya girmemenizi istiyorum" buyurdu. Yine peygamberimiz: kader hakkında konuşulduğu zaman dilinizi tutunuz buyurdu
Bu bilgilere akait bilgileri de denir. Çünkü itikat yani inançlarla ilgilidir. Kelam ilmine, şeri ilimlerin esası, temeli olma yönünden kavait yani kaideler de denir. Bu ikisi aslında bir olup, mefhum, itibar, yaklaşım bakımından farklıdırlar. Bunlar dinle millette aslında bir olup ifade yönünden farklıdır. Din, akıl sahiplerini, güzel irade ve ihtiyarları ile kendisini sevgiden sırf hayır ve iyilik olan ilahi va'zdır kurallardır. Bir bakıma insanların ona itaat etmeleri sebebiyle din denilmiştir. İnsanların o yola girmeleri, oyunda çalışmaları sebebiyle o yol etrafında toplananlara Millet denilmiştir. İslam dini, peygamberimizin getirdiği dindir.
Dinimizde inanılacak şeyler cebrail aleyhisselam'ın suâli olan Hadiste bildirilmiştir. Hazreti Ömer'in bildirdiği hadiste Cebrail Aleyhisselam, yabancı bir insan şeklinde Rasülullahın huzuruna geldi. İman, İslam ve ihsandan sordu. Seninle bu sorulara orada hazır bulunan Eshâb-ı Kirama öğretmek için geniş şekilde cevap verdi.
Buyurduki: " İman, kulun Allah'ın bir olduğunu eşi ve benzeri olmadığına inanması ve tastik etmesidir. Hadisi şerif de yalnız Allah'a inanmaktır buyurulmasından, yine onun kadim, ezeli olduğu şanına layık kemal sıfatlarla sıfatlanmış olduğu anlaşılmalıdır.
Ve meleklerine inanmaktır. Melekler Allah'ın yarattığı varlıklardır kullarıdır. Bir an ibadetten geri kalmazlar. Meleklere inanmayan kafir olur. Meleklerin peygamberlerden önce söylenmesi, meleklerin üstün olmasından değil tertip ve sıra öyle vaki olduğu içindir. Çünkü Allah melekleri peygamberlere göndermiştir.
Ve kitaplarına inanmaktır. Allah'ın kelami olan kitaplarınına hepsine inanmalıdır. Gökten inan kitaplar 104 dür denildi. Bunlardan on Suhuf adem aleyhisselama, Elli suhuf Şit Aleyhisselama, Otuz suhuf İdris aleyhisselama, on suhuf İbrahim aleyhisselama İndirilmiştir. Dört kitapta bilinen Tevrat Zebur İncil ve Kur'an'dır.
Ve peygamberlere inanmaktır. Peygamberler insanlara, onların en üstünü olarak gönderilmiştir.
Ve öldükten sonra dirilmeye inanmaktır. Allahu Teâlâ ölüleri asli cüzlerini parçalarını bir araya getirerek kabirlerinden kaldıracak ve onlara ruhlarına geri verecektir.
Bazı kitaplarda cebrail aleyhisselam'ın sualine verilen cevapta öldükten sonra dirilmek yazılı değildir.
Ve kadere, hayır ve şerrin Allah'tan geldiğine İnanmaktır. Kaderin açıklanması ve kaza ile kader arasındaki bağlantı bir çok kitapta bildirilmiştir. Biz buraya onları almıyoruz. Çünkü Resulullah Eshâb-ı kiramın bir arada oldukları bir yere uğradı. Eshâb-ı kiramın kader hakkında konuştuklarını gördü. Gadaba geldi hatta iki mübarek elmacık kemikleri kızardı ve " sizden öncekiler bu konuya daldıkları için helak oldular, sizin bu konuya girmemenizi istiyorum" buyurdu. Yine peygamberimiz: kader hakkında konuşulduğu zaman dilinizi tutunuz buyurdu