K vitamini içeren sebzeler

M

Misafir

Forum Okuru
K vitamini içeren sebzeler
k vitamini nelerde bulunur k vitamini eksikliği k vitamini hangi besinlerde bulunur k vitamini hakkında bilgi k vitamini hangi besinlerde bulunur ve faydaları k vitamini faydaları hakkında herşey bu yazımızda arkadaşlar. Yediğimiz içtiğimiz herşeyin bir vitamini vardır ve vitaminlerin faydaları da kendilerine göre değişir. Mesela; soğuk algınlığı tedavisi için C vitamini faydalıdır biliriz. Peki ya K vitamini hangi besinlerde bulunur ve faydaları nelerdir biliyor musunuz? O halde biz bu yazımızda K vitamini hakkında bilgi sunuyor ve sizler için K vitamini eksikliği ve K vitamini hakkında merak ettiğiniz tüm bilgileri aktarıyoruz Melek'ler.




K Vitamininin Faydaları: K vitamini, kanın pıhtılaşmasında görev alan vitamin olarak öne çıkar ve en önemli görevi de budur, yani kanın pıhtılaşmasını sağlamasıdır.
K Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur? Sebzelerin yeşil bölümleri, ıspanak, kabak, lahana, Brüksel lahanasın, karnabahar, marul, yeşil domates, fasulye, bezelye, yoğurt, yumurta sarısı, patates, yeşilbiber ve yeşil çay bol miktarda K Vitamini içeren besinler arasındadır. K vitamini insan bağırsağındaki yararlı bakteriler tarafından da üretilir. K vitamininin yalnızca küçük bir bölümü karaciğerde depolanır.
K vitamini eksikliği: K vitamini yeterince alınmazsa kanın pıhtılaşma özelliği azalır ve bunun sonucu olarak da diş etlerinde, sindirim sisteminde, idrar yollarında, akciğerlerde ve deride kanamalar görülür. K vitamini eksikliği, basur, burun kanaması, adet döneminde aşırı kanama gibi sonuçlar doğurabilir. K vitamini takviyesi, yalnızca kanamalı hastalarda, K Vitamini eksikliğini gidermek için kullanılır. Özellikle yeni doğan bebeklerde K Vitamini Eksikliği nedeniyle göbek kanaması oluşur. Bunu önlemek için doğumdan hemen sonra K Vitamini iğnesi yapılır. Günlük K Vitamini ihtiyacı besinler ve yararlı bakteriler yoluyla rahatlıkla karşılanır. Fakat K Vitamini emilimini ve üretimini olumsuz etkileyen durumlar vitamin eksikliğine neden olabilir.
K vitamini fazlalığı: K Vitamini fazlalığı çok ender olmakla birlikte, fazla alınması halinde kanın gereğinden çok pıhtılaşmasına ve damar tıkanıklığı gibi tehlikeli durumlara, karaciğer fonksiyonlarında bozulmalara neden olabilir. Ayrıca, terleme ve göğüs sıkışması meydana gelebilir.
Günlük K Vitamini İhtiyacı: Yetişkinlerde 80-150 mg. kadardır.
 
Üst