Kadınlar kendilerini mutsuz hissettiklerinde neden kuaföre giderler?

asi_ve_mavi

Yeni Üye
Üye
Kadınlar kendilerini mutsuz hissettiklerinde neden kuaföre giderler?
Mutsuzluk, insanların çoğunlukla konuştukları olumlu davranışlardan ziyade olumsuz davranışları konuşarak beslenmektedir.
Olumlu düşünmeyi beceremediğimiz için psikologlara ve güzellik merkezlerine giderek, provalarla kendi kişiliğimizi bir kıyafet gibi üzerimize oturtmaya çalışırız. Ama o kıyafeti iyi taşıyıp, taşımamak kişinin özgüveni ve cesareti ile doğru orantılıdır.


Öncelikle kadınların kuaföre gitmesinin nedeni dış görüntülerine enerji katmak istemeleridir.
Aslında nedenleri çok bellidir.
Kuaför ortamı kimseye soru sormadan, kimseden de izin almadan, uzun saçlarını çok kısa kestirebilir. İsterse saç renginde koyu renklerden, kızıl veya sarı tonlara geçişler yapabilir.
Kaş almadan ojesine kadar her şeyi yapabileceği bir ortam.
Kuaför salonları, kadınların kendilerini en özgür hissedebilecekleri sınırlı sayıdaki alanlardan sadece bir tanesi…

Özellikle ayrılan bayanların ana hatları ile 3’e ayırmak zorundayız:
1- Ev kadınları
2-Çalışan kadınlar
3-Sanatla ilgili kadınlar
Ev kadınları boşandıklarında ne tür süreçler yaşarlar?
Bu üç profilinde etkilendikleri hayat tarzlarından yola çıkarak,onların tarzlarını anlatmalıyım…
Bugünkü anlatacağım ev kadını profili. Önümüzdeki hafta ise iş kadınlarının yaşam tarzlarını sizlerle paylaşacağız.
Ev kadınları için örnek verecek olursak; Ev kadını profilinde çoğunlukla gördüğümüz, yaşadığımız, tanıklık ettiğimiz profiller; yaşam biçimleri kendi kurmuş olduğu alanın içerisinde, gün içinde rahat ve hesap vermek zorunda olduğu kişi ve kişiler olmadığı için %75 bakımsız ve aynı zamanda “ben rahatlığı severim”in arkasına saklanarak, vizyonunu ve kendisini yenileme içgüdülerini kaybetmektedir.
Yenilenme iç güdüsünü kaybeden kadın; akşam eşini karşılamak istediğinde isteksizlik, yetersizliğe dönüşerek, çevre faktörlerini de içine koyarsak (komşularımız, aile çevresi ve akrabalar) “beni kabul edecek adam böyle kabul etsin” diyor.
Bir müddet sonra eşinden ve kendisinde mutsuzluk tırmanış göstermeye başladığında; ev kadınının iç huzuru, mutsuzluğu kontrol edilemez hale geliyor ve eşler birbirinden ayrılmaya karar veriyor…
Bu kararı verdikten sonra kişiler kendi kafasında kurmuş olduğu hayatı, dış dünyaya açılarak yaşamaya başlıyor…
Tepkilerinin ölçümlerini anlatacak olursak; kıyafet ve aksesuarlarında abartı, saçında ya çok kısa kesim ya da kontrast renkler (açıksa çok koyu, çok koyu ise açık tonları) tercih ediyor.
Makyajda daha seçici ve daha dikkatli olmaya başlıyor.
Makyaj yapmıyorsa da hayatında makyaja öncelik vermeye başlıyor.
Neden?
Çünkü renkler ile kendisini coşturmak istiyor.

Hatta bu arada da ojelerini, rujlarını da günlük hayatından, akşam yatana kadar bir zırh gibi üstünde taşımayı, bütün gününü bakımlı bir kadın profilini yaşatmaya çalışıyor.
Bu profilin nelere dikkat ettiğini sıralayacak olursak:
a) Dış görünüşüne enerji katmaya
b) İç dünyasında kendisini motive etmeye
c) Geçmişindeki eksik yaptığı konuları tekrar etmemeye
d) İyi yönlerini geliştirmeye ve farklı bir kadın profili sergilemeye çalışıyor.
Dış görüntüsüne yenilikler katmak isteyen bir kadın kuaföründen neler bekler?
Öncelikle yaşamındaki yapmış olduğu seçimler kişinin tarzını belirlemektedir. Profesyonel bir kuaförün müşterisini iyi izlemesi gerekir. Salona girdiği andan itibaren giyim tarzı, aksesuarları, makyaj, saç rengi ve saç biçimi onun hakkındaki ipuçlarını vermektedir…
Buradan yola çıkarak, müşteride kurulacak diyalogdan en iyi yararlanılacak argüman; iletişime duygusallığı katabilmektir.
Öncelik vermemiz gereken, gelen müşterimizin verdiği kararlar en uç değişimler midir?
Yoksa orta ve küçük değişiklikler midir?
Konuşma sırasındaki tonlamaları ile beraber radikal değişiklikleri isteyen müşterilerimizin bu değişiklikleri eski kocasından intikam almak için mi?
Mesaj vermek için mi?
Ya da hemcinsine rakip olabilmek için mi?

Yoksa kendisine güç ve enerji katacağına ve de yakışacağını inandığı için mi yaptırmak istiyor?
Kuaförün görevi; iletişim kurmuş olduğu müşterisinin duygusal zamanlarında onu anlamak ve kendisini iyi hissetmesini, moral depolamasını, farklı bir kadın olduğunu hissettirmektir...
 
Geri
Üst