Kepekli Ekmeğin Yararları ve Zararları Hakkında Bilgiler

T

TİTAN

Forum Okuru
Kepekli Ekmeğin Yararları ve Zararları Hakkında Bilgiler
kepekli ekmek nedir yararları zararları faydaları kansızlık yapar mı ne kadar kullanmalı sakıncalı mı ile ilgili bilgiler burada melekler
Özellikle diyet listelerinden tanıdığımız kepekli ekmek aslında sadece zayıflamak isteyenlerin değil herkesin yemesi gereken sağlıklı bir karbonhidrattır melekler :) Bilinenin aksine beyaz ekmekle aşağı yukarı aynı oranda kalori içeren kepekli ekmek,bağırsakları çalıştırması ve iştahı kesmemesi sebebiyle kilo vermeye yardımcı olur.Ancak bu sağlıklı gıdanın herşeyde olduğu gibi fazlası da zararlı melekler.:) Önce kepekli ekmeğin diğer faydalarını sıralayaım daha sonra da kepekli ekmeğin neden zararlı olduğu hakkında sizleri bilgilendirelim:)


kepekli-32b.jpg



* Kepekli ekmek bağırsakları çalıştırma özelliğinden dolayı, Bağırsak kanserine yakalanma ihtimalini yüzde 50 oranında azaltıyor.

* Safra kesesinde taş oluşması ihtimalini de azaltıyor. Çünkü, kepek ekmeği; beyaz ekmek, çavdar ekmeği ve mısır ekmeği gibi diğer ekmek türlerinde bulunan bütün vitamin ve mineralleri içerir.

* Kabızlığı önleyen, kepekli ekmek; iştahı keser kilo vermeye yardımcı olur. Kolay hazmedilir.

* Metabolizmanın çalışmasını hızlandırdığı için, sindirimle ilgili rahatsızlıklara ve kabızlığa da birebir çözümdür. Bağırsakların çalışmasını sağladığı gibi, bağırsak kanserini ve hemoroit oluşumunu da engeller.

* Kepek ekmeği; östrojenin ( kadınlık hormonu ) dolaşımını da azaltır. Bu da kadınlarda, göğüs ve rahim kanserini önleyen bir faktör oluşturur.

* Şeker hastalarının ve kilo problemi olan kişilerin rejim listelerinin başında olmalıdır.

* Kalp ve dolaşım hastalıklarına iyi gelir. Besin değeri yüksek, ekonomik bir gıdadır.

Kepekli ekmekte, Anadolu`da sac üzerinde pişirilen mayalanmamış hamurlarda ve diyet ürünleri olarak bilinen lifli yiyeceklerde olduğu gibi `fitat` denilen kimyasal madde bulunuyor. Fitat, demir ve kalsiyum gibi sağlıklı vücudun ihtiyacı olan yararlı mineralleri tutarak kana karışmasını önlüyor. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Teknolojisi Yüksekokulu Beslenme ve Diyatik Bölümü Toplu Beslenme Sistemleri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yasemin Beyhan, fitat içeren lifli besin maddelerinin dengeli yenmesi gerektiğini belirtiyor. Fazlasının yararlı minerallerin eksikliğinden kaynaklanan hastalıklara yol açabileceğini belirten Beyhan, sağlıklı beslenebilmek için yeterli ve çeşitli miktarda gıda yenmesini tavsiye ediyor.

Fitatın posalı yiyeceklerde fazlaca olduğunu anlatan Prof. Dr. Beyhan, lifli besinlerin ve kepekli ekmeğin dengeli yenildiğinde bağırsak sağlığını koruduğunu ve kolon kanserini engellediğini kaydediyor. Beyhan, Anadolu`da sacda pişirilen ekmeklerde de fitat maddesinin oldukça fazla olduğuna dikkat çekerek, `Fitatın olumsuzluğunu gidermek için lifli yiyeceklerle birlikte C vitamini de alınmalı.` diyor.

Hububat, baklagiller, yulaf ve buğday kepeği olarak bilinen lifli besin maddelerindeki fitat demir, kalsiyum, çinko ve bakır gibi minerallerin emilimini zorlaştırarak kana karışmadan dışarıya atılmasına sebep oluyor. Böylece demir eksikliği kansızlığa, çinkonun az olması organların yenilenmemesine, kalsiyum yetersizliği ise kemiklerin gelişememesine yol açabiliyor.

Sonuç olarak melekler,herşeyin azı karar çoğu zarar.Dengeli ve düzenli beslenme hem kilomuzu korumamıza yardımcı olur hem de sağlıklı olmamızı sağlar :tik:
 
Üst