Kullandığımız Yağlar İle İlgili Tüm Bilgiler

T

TİTAN

Forum Okuru
Kullandığımız Yağlar İle İlgili Tüm Bilgiler
yağ çeşitleri
yağlarla ilgili bilgiler



Mutfağımızda hergün tükettiğimiz ve sevdiklerimize yedirdiğimiz yağlar hakkında neler biliyoruz melekler ? Televizyon reklamlarında doymuş yağ, doymamış yağ, trans yağ terimlerinden ne anlıyoruz ? Hangi yağı ne kadar tüketmemiz geekiyor ? En masum yağ hangisi ? Tüm bu soruların cevapları, yağ çeşitleri ile ilgili bilgiler aşağıda ki makalemizde :tik:


yaglar-247.jpg



Öncelikle yağın neden kilo kaybı programlarının dışında kaldığını merak ediyorsunuzdur. Çünkü karbonhidrat ve protein oranı çok yüksektir. Bir çorba kaşığı katı ve yada sıvı yağ 120 kalori içerir.

Yağlarda kendi arasında ayrılırlar. Doymuş yağlar, (bitkisel kaynaklı yağlar), bir de doymammış yağlar ( hayvansal yağlar). Zeytin yağı, kanolo yağı, ayçiçeği, soya, fındık yağı gibi yağlar doymuş yağlardır. Tereyağı, margarin ise doymamış yağlardandır. Bir de omega 3 yağı vardır. En sağlıklısı olarak bu kabul edilebilir. Bağışıklık sistemini ve hayati formları düzene sokar. Omega 3 yağ asitlerini somon ve sardalya gibi yağlı balıklardan alabilirsiniz. Kalp krizi riskini de azaltır. Doymamış yağlar ise yüksek kolesterol, kalp ve tansiyon gibi rahatsızlıklara sebep olur.

Trans yağlar

Trans yağlar “kötü yağ” olarak tanımlanırlar. Bu yağlar insan hayatı için oldukça tehlikelidir. Margarini bulabileceğiniz en sıvı şekilde satın almaya özen gösterin. Kızarmış ürünlerden uzak durun.

Sağlıklı bir diyete yağ eklemeye ise gerek yoktur aslında. Yağları zaten bir şekilde vücudumuza alırız. Balık, fındık, hayvan etinde yeteri kadar yağ bulunur. Ayrıca, tereyağı, margarin, sıvı yağ da kullandığımız besinlere eklenir. Bu nedenle yediklerinizin içeriğine dikkat etmekte fayda var.

Katı ve Sıvı Yağların önemi

Sanılanın aksine yağlar, sağlıklı beslenmenin önemli bir parçasıdır. Onlar enerji sağlamak da dahil olmak üzere vücudumuzun pek çok hayati rol oynar. Kaslarımız onları aktivite zamanlarımızda yakıt olarak kullanırlar. Aynı zamanda vücudumuzu yaralanmalar karşı yalıtırlar. Bu besin ayrıca A, D , E ve K vitaminlerinin iyi emilmelerini sağlarlar. Yiyeceklere doku ve lezzet ekler.

Şimdi yağın neden kilo kaybı programlarının dışında kaldığını merak ediyorsunuzdur. Çünkü karbonhidrat ve protein oranı çok yüksektir. Bir çorba kaşığı katı ve yada sıvı yağ 120 kalori içerir.

Hangisi daha iyi?

Yağlarda kendi arasında ayrılırlar. Doymuş yağlar, (bitkisel kaynaklı yağlar), bir de doymammış yağlar ( hayvansal yağlar). Zeytin yağı, kanolo yağı, ayçiçeği, soya, fındık yağı gibi yağlar doymuş yağlardır. Tereyağı, margarin ise doymamış yağlardandır. Bir de omega 3 yağı vardır. En sağlıklısı olarak bu kabul edilebilir. Bağışıklık sistemini ve hayati formları düzene sokar. Omega 3 yağ asitlerini somon ve sardalya gibi yağlı balıklardan alabilirsiniz. Kalp krizi riskini de azaltır. Doymamış yağlar ise yüksek kolesterol, kalp ve tansiyon gibi rahatsızlıklara sebep olur.

Trans yağlar

Trans yağlar “kötü yağ” olarak tanımlanırlar. Bu yağlar insan hayatı için oldukça tehlikelidir. Margarini bulabileceğiniz en sıvı şekilde satın almaya özen gösterin. Kızarmış ürünlerden uzak durun.

Sağlıklı bir diyete yağ eklemeye ise gerek yoktur aslında. Yağları zaten bir şekilde vücudumuza alırız. Balık, fındık, hayvan etinde yeteri kadar yağ bulunur. Ayrıca, tereyağı, margarin, sıvı yağ da kullandığımız besinlere eklenir. Bu nedenle yediklerinizin içeriğine dikkat etmekte fayda var.

Katı ve Sıvı Yağların önemi

Sanılanın aksine yağlar, sağlıklı beslenmenin önemli bir parçasıdır. Onlar enerji sağlamak da dahil olmak üzere vücudumuzun pek çok hayati rol oynar. Kaslarımız onları aktivite zamanlarımızda yakıt olarak kullanırlar. Aynı zamanda vücudumuzu yaralanmalar karşı yalıtırlar. Bu besin ayrıca A, D , E ve K vitaminlerinin iyi emilmelerini sağlarlar. Yiyeceklere doku ve lezzet ekler.

Şimdi yağın neden kilo kaybı programlarının dışında kaldığını merak ediyorsunuzdur. Çünkü karbonhidrat ve protein oranı çok yüksektir. Bir çorba kaşığı katı ve yada sıvı yağ 120 kalori içerir.

Hangisi daha iyi?

Yağlarda kendi arasında ayrılırlar. Doymuş yağlar, (bitkisel kaynaklı yağlar), bir de doymammış yağlar ( hayvansal yağlar). Zeytin yağı, kanolo yağı, ayçiçeği, soya, fındık yağı gibi yağlar doymuş yağlardır. Tereyağı, margarin ise doymamış yağlardandır. Bir de omega 3 yağı vardır. En sağlıklısı olarak bu kabul edilebilir. Bağışıklık sistemini ve hayati formları düzene sokar. Omega 3 yağ asitlerini somon ve sardalya gibi yağlı balıklardan alabilirsiniz. Kalp krizi riskini de azaltır. Doymamış yağlar ise yüksek kolesterol, kalp ve tansiyon gibi rahatsızlıklara sebep olur.

Trans yağlar

Trans yağlar “kötü yağ” olarak tanımlanırlar. Bu yağlar insan hayatı için oldukça tehlikelidir. Margarini bulabileceğiniz en sıvı şekilde satın almaya özen gösterin. Kızarmış ürünlerden uzak durun.

Sağlıklı bir diyete yağ eklemeye ise gerek yoktur aslında. Yağları zaten bir şekilde vücudumuza alırız. Balık, fındık, hayvan etinde yeteri kadar yağ bulunur. Ayrıca, tereyağı, margarin, sıvı yağ da kullandığımız besinlere eklenir. Bu nedenle yediklerinizin içeriğine dikkat etmekte fayda ver.
 

Benzer İçerikler

Üst