m3'un japon rakibi....

M

Misafir

Forum Okuru
m3'un japon rakibi....
Ülkemizde pek bilinmese de Toyota’nın prestij markası olan Lexus, özellikle ABD pazarında Mercedes, BMW gibi üreticilerle kafa kafaya rekabet ediyor. Bu rekabet gerek lüks, gerek spor otomobil sınıflarında yaşanıyor. Spor sedan sınıfında BMW’nin M kodlu, Mercedes’in AMG kodlu bilindik modellerine karşı Lexus’un silahıysa IS-F. Bu otomobil şişkin motor kaputu, çıkıntılı marşpiyeleri ve çamurluktaki hava yarıklarıyla gücü hakkında yeterince ipucu veriyor. 19 inçlik jantları da unutmamak lazım. 5.0 litrelik V8 motora sahip otomobilin motor gücünün 400 HP’den fazla olacağı ifade ediliyor. İki aşamalı emme manifoldlu motora sahip otomobilde 8 ileri otomatik şanzımana yer verilmiş. Evet yanlış okumadınız. 8 ileri... Direksiyon rakasındaki kulakçıklarla manuel kullanıma da olanak sağlayan bu şanzıman rakiplerinde olmayan bir özellik.

Arkadan itişli olan otomobilde önde çift salıncaklı, arkada çok kollu süspansiyon sistemine yer verilirken; fren güvenliği önlerde 6 pistonlu, arkalarda 2 pistonlu Brembo fren sistemiyle sağlanmış. Otomobilin performans detayları henüz açıklanmasa da 0-96 km/s hızlanmasının 4.9 saniye olacağı belirtiliyor. Bu otomobilin yurtdışında satışına 2008 yılının ilk aylarında başlanacak

Ülkemizde pek bilinmese de Toyota’nın prestij markası olan Lexus, özellikle ABD pazarında Mercedes, BMW gibi üreticilerle kafa kafaya rekabet ediyor. Bu rekabet gerek lüks, gerek spor otomobil sınıflarında yaşanıyor. Spor sedan sınıfında BMW’nin M kodlu, Mercedes’in AMG kodlu bilindik modellerine karşı Lexus’un silahıysa IS-F. Bu otomobil şişkin motor kaputu, çıkıntılı marşpiyeleri ve çamurluktaki hava yarıklarıyla gücü hakkında yeterince ipucu veriyor. 19 inçlik jantları da unutmamak lazım. 5.0 litrelik V8 motora sahip otomobilin motor gücünün 400 HP’den fazla olacağı ifade ediliyor. İki aşamalı emme manifoldlu motora sahip otomobilde 8 ileri otomatik şanzımana yer verilmiş. Evet yanlış okumadınız. 8 ileri... Direksiyon rakasındaki kulakçıklarla manuel kullanıma da olanak sağlayan bu şanzıman rakiplerinde olmayan bir özellik.

Arkadan itişli olan otomobilde önde çift salıncaklı, arkada çok kollu süspansiyon sistemine yer verilirken; fren güvenliği önlerde 6 pistonlu, arkalarda 2 pistonlu Brembo fren sistemiyle sağlanmış. Otomobilin performans detayları henüz açıklanmasa da 0-96 km/s hızlanmasının 4.9 saniye olacağı belirtiliyor. Bu otomobilin yurtdışında satışına 2008 yılının ilk aylarında başlanacak
 
Üst