Magna’yı Türkiye’ye çektik yeni sürprizlerimiz olacak

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Magna’yı Türkiye’ye çektik yeni sürprizlerimiz olacak
Türkiye Yatırım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz, "1 yıl 4 aylık faaliyet süremizde 600’den fazla yatırımcıyla görüştük. İlk kez Türkiye’ye yatırım yapmaya ikna ettiğimiz Kanadalı otomotiv devi Magna International gibi yeni sürprizlerimiz olacak. Bir yandan sıfırdan yatırımlar çekeceğiz, diğer taraftan mevcutların Türkiye’de daha da büyümesini sağlayacağız" dedi.

TÜRKİYE Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz, kısa süre önce Kanadalı otomotiv devi Magna International’in 400 milyon dolarla başlayıp kimi görüşlere göre 1 milyar dolara kadar çıkabilecek yatırımını Türkiye’ye çekmeyi başardıklarını belirterek, "Ajansımızın 1 yıl 4 aylık bir geçmişi var. Bu sürede 600’den fazla yatırımcıyla görüşmelerimiz oldu. Önümüzdeki dönemde yeni sıfırdan yatırım sürprizlerimiz olacak" dedi. Korkmaz, Türkiye’de yatırımı bulunan Hintli bir ambalaj devininin Romanya’ya yönlendirmeyi düşündüğü yeni yatırımının yönünü de Türkiye’ye çevirdiklerini ifade ederek, "Yakında İspanya’dan 300 milyon dolarlık bir yatırımın da müjdesini vereceğiz. Sıfırdan olacak bu yatırımın yeri için Karadeniz’i öne çıkarmaya çalışıyoruz" diye konuştu.

MAGNA TEMELİ BU YIL ATAR: Batı İsviçre’nin Yatırım Ajansı’nda Başkan Yardımcısıyken Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın transfer ettiği Alpaslan Korkmaz, Kanadalı otomotiv yan sanayi devi Magna International’ı Türkiye’ye çekme öyküsünü şöyle anlattı: "Magna International’in Doğu Avrupa’da yatırım düşündüğünü öğrendik. Hemen kendileriyle temasa geçtik, yönetim kurullarına bir sunum yaptım. Kendilerine 4 farklı yatırım arazisi gösterdim. Türkiye’ye gelmeleri halinde hiçbir pürüz yaşamayacakları garantisi verip, ’İsteyin, Başbakanımızla da görüştürelim’ mesajı verdim. 20-30 kez gelip gittiler, Sayın Başbakanımızla da görüştüler. Sonunda yatırımlarını Türkiye’ye yönlendirmeye ikna oldular. Binlerce kişiye istihdam kapısı olacak yatırım için temel bu yıl atılır."

DAHA ÇOK MAGNA GELİR: Türkiye’deki tüm otomotiv kuruluşlarını ziyaret edip, "Daha fazla yatırım için neler istersiniz?" sorusuna yanıt aradığını kaydeden Alpaslan Korkmaz, şunları söyledi: "Otomotiv, Türkiye için stratejik sektör. Bu sektörde sıradan montajdan çok Türkiye’de daha fazla katma değer bırakacak yatırımları artırmamız gerekiyor. Türkiye’nin mevcut yan sanayi üretim ağı, otomotiv sektörünün daha da büyüme şansı veriyor. Biz gerekli adımları attıkça, Türkiye’ye otomotivde Magna International gibi daha çok gelen olur."

HİNTLİ’Yİ TUTTU, İSPANYOL GELİYOR: Korkmaz, temel hedeflerinin Türkiye’ye sıfırdan yabancı yatırımlar çekip, istihdam yaratmak olduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu: "Sıfırdan yatırıma yeni örnek olarak bir İspanyol şirketini verebilirim. 300 milyon dolarlık yatırım söz konusu olacak. Yatırım yeri için büyük olasılıkla Karadeniz bölgesi seçilecek. Bunun yanısıra, Türkiye’de yatırımı bulunan yabancı kuruluşların büyümelerini de burada sürdürmeleri için çaba harcıyoruz. Örneğin Hintli ambalaj devi Polyplex’te böyle bir durum oldu. 150 milyon dolarlık yeni yatırımlarını Romanya’ya yönlendirmek üzere olduklarını öğrenir öğrenmez harekete geçtik. Bu yatırımı da Türkiye’de yapmaları konusunda ikna ettik."

En az üç dil bilen eleman aradı, 10 dil konuşuluyor

BAŞBAKANLIK Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz, Batı İsviçre’de Yatırım Ajansı Başkan Yardımcısıyken bazı işadamlarının tavsiyesiyle Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın kendisini davet ettiğini belirterek, şunları söyledi: "Türkiye için çalışmak benim hayalimdi. Teklifi alınca hemen kabul ettim. Ajans kadrosunu kurarken, özel sektör kuruluşu gibi ilan verdim, ’en az üç dil bilen elemanlar arıyoruz’ dedim. 720 başvuru geldi. 500’ünü eleyip, 220 kişiyle birebir görüştüm. Sayı 60’a inince, Yatırım Ajansı için çalışacaklarını açıkladım, şok oldular. Görüşmeleri otellerde falan yaptım. 25’yle el sıkışıp işe başlattım. Şimdi Yatırım Ajansımızda Rusça, Çince ve Japonca dahil, 10 dil çok iyi konuşuluyor."

Beş yıldızlı otel odalarına ’yatırıma gelin’ davetiyesi

ALPASLAN Korkmaz, 11 ülkede kimi danışman, kimi doğrudan kendilerine bağlı temsilcilerinin olduğunu ifade ederek, şunları dile getirdi: "Türkiye’de yatırımı olan bütün yabancı sermayeli kuruluşların CEO’ları veya diğer üst düzey yöneticilerinden ’Neden Türkiye’yi anlatmalarını istedik. Bunları dünya medyasına verdiğimiz ilanlarda kullandık. Yabancılara Türkiye’yi en iyi yine yabancılar anlatabilirdi. Ayrıca ABD’de, Avrupa’da Körfez ülkelerinde televizyon anonslarımızla Türkiye’ye yatırım çağrısı yaptık. Bunlar yeni adımlarla sürecek. THY’de de tanıtımlara başlardık, business class’da koltuk ceplerine ’yatırıma gelin’ broşürleri koyacağız. Aynı broşürleri Türkiye’deki beş yıldızlı otellerin odalarına da koymak için görüşmeler yapacağız."

Hürriyet
 
Geri
Üst