Makyajsız Parlak Ciltler İçin Tüyolar

  • Konbuyu başlatan PaSikA
  • Başlangıç tarihi
PaSikA

PaSikA

Yeni Üye
Üye
Makyajsız Parlak Ciltler İçin Tüyolar
makyaj nasıl yapılır cilt bakımı makyaj yapmadan parlak ciltler için tüyolar öneriler hakkında detaylı bilgiler Meleklermekanı.com'da
Parlak bir cilde sahip olmanın en önemli yolu sağlıklı bir ciltten geçiyor melekler ... Parlak bir cilt sadece makyajla olmuyor...Sağlıklı bir cilt için tüyoları ve parlak bir cilt için maskeleri daha önceki yazılarımızda sizlerle paylaşmıştık sevgili melekler...Şimdiki yazımızda ise makyaj yapmadan parlak bir cilde kavuşmanın tüyolarını veriyoruz...




Makyajsız parlak ciltlere sahip olmak ister misiniz? Hiç makyaj yapmadan güzelliğinizi ön plana çıkarmak istediniz mi?

Gençken sahip olduğumuz parlak cildimizi hatırlıyor musunuz? Arada sırada belirlen kusurlar dışında, her şey mükemmel görünürdü.

Ama cilt yetişkinlerde farklı davranışlar sergiler. Bir gençte, cildin üst katmanındaki hücreler her 28 günde bir yenilenir. Bu da ölü hücrelerin atıldığı ve alttaki sağlıklı ve parlak hücrelerin ortaya çıktığı anlamına gelir. Artık bir yetişkin olduğunuz için, bu süreçte gecikmeler olur ve ölü cilt hücreleri cildinizde daha uzun süre kalır.

İyi haber şu: dermatologlar tarafından verilen bu cilt kurtaran ipuçları ile doğal parlaklığınızı geri kazanabilirsiniz. Cildinizin çok daha parlak olmasını sağlayacaksınız.


1. Güneş kremi kullanmayı bir alışkanlık haline getirin
Boston’da yaşayan bir dermatolog olan Ranella Hirsch “1, 2 ve 3″ numaralı ipucunun güneş kremi sürmek olduğunu söylemektedir. Güneşten gelen UV ışınları bulutlu havalarda bile cilde sızar ve felaket sayılabilecek hasarlara neden olur: donukluk, renk solması ve kuruluk. Bunların tümü cildinizin parlaklığını kaybetmenize yol açar; kırışıklıklardan bahsetmiyoruz bile.

Dr. Hirsch “insanlar güneş kremlerinin sadece güneşli günler için gerekli olduğu düşünüyor ama güneşten gelen UV ışınları sadece güneş parlarken değil, ışık olduğu sürece, cilde zarar verebilir” şeklinde açıklama yapmaktadır. Bununla birlikte, – alışverişe giderken, çocuklarınızla okula yürürken güneşe az miktarda maruz kalınması bile ciltte ciddi hasarlara yol açabilir. Bu nedenle, günlük nemlendiriciniz en az 15 koruma faktörlü değilse, cilt bakım ürünlerinin bulunduğu rafları da alışveriş listenize ekleyin. Dışarıda olacağınız günler için, daha da yüksek koruma faktörlü (30 ya da 45) bir ürün alın.

2. Cildinizin daha gençmiş gibi davranmasına yardımcı olun
Cildinizin ölü hücreleri kendi başına hızlı bir şekilde atamaması, bu hücrelerle birlikte yaşamak zorunda olduğunuz anlamına gelmez. Düzenli olarak kullanabileceğiniz ve ölü hücrelerin atılmasını sağlayacak, biri hassas ciltler ve biri de normal ciltler için olan şu iki malzemeye bir göz atın.

Glikolik asit Hassas bir cildiniz varsa, içinde glikolik asit olan temizleme jelleri ya da köpükleri kullanın. Ciltte tahrişe neden olabilecek tanecikli temizleyicilerin aksine, glikolik asit ölü hücreleri yüzünüzle kaynaştıran bir yapıştırıcı işlevi gören sebumu zayıflatır. Sebum çözüldükten sonra, hücreler de atılır. En az bir dakika masaj yapın ve ardından bir nemlendirici sürün.

Retinoidler Cildiniz daha güçlü bir tedaviyi tolere edebiliyorsa, içinde retinol olan bir gece kremi kullanın ya da dermatoloğunuzdan Renova gibi cildinizin kendisini daha hızlı yenilemesini sağlayan reçeteli bir güçlü krem yazmasını isteyin. Dr Hirsch, içindeki malzemeler cildinizi güneşe duyarlı hale getirebileceği için, bu kremin sadece geceleri sürülmesi gerektiğini söylemektedir.

3. Cildinizin oksijen alımını artırın
Dr. Hirsch “Oksijenin gıda maddelerini cilde taşıdığını ve kan dolaşımını hızlandırdığını” söylemektedir. Bunu yapmanın en kolay yollarından biri şudur: yürüyüşe çıkın ya da bisiklete binin. Herhangi bir fiziksel hareket kanınızdaki oksijenin harekete geçmesini sağlar ve bu da anında pembemsi bir parlaklık sağlar ve teninizin zaman içinde iyileşmesine yardımcı olur.

4. Sağlıklı yaşayın
Dr. Hirsch “siz sağlıklıysanız, cildiniz de genellikle sağlıklı görünür” demektedir. Bu nedenle, çocuklarınıza verdiğiniz önerilere siz de uyun: sebze ve meyve yiyin, yeterince uyuyun ve bol su için. Ayrıca şekeri ve doymuş yağları kesin ve bunların yerine antiinflamatuvar omega yağı asitleri alın; sağlıklı doymamış yağlar somon balığında, avokadoda ve bademde bulunur. Dr. Hirsch’in yeme konusundaki tavsiyesi: “Sağlığınız için iyiyse, cildiniz için de iyidir.”
 
Üst