Merak edenler için Kürtajın Dini Yönü hakkında bilgiler

M

Misafir

Forum Okuru
Merak edenler için Kürtajın Dini Yönü hakkında bilgiler
Kürtaj?n Dini Hükmü
Kürtaj?n Dini Yönü



Merhaba Sevgili Melek'ler, bu yaz?m?zda istenmeyen gebelik için önlemler al?nmad??? taktirde uygun görülen kürtaj hakk?nda sizlere dini bilgiler aktar?yor ve bize kürtaj?n dini hükmü nedir diye soru yönelten misafirlerimizin sorusunu yan?tl?yoruz.

kurtaj%20haramdir-3ce.jpg


Iskat-? cenîn, döllenme gerçekle?tikten sonra rahimde olu?an ceninin d?? etki ve müdahale ile dü?ürülmesi; yani çocuk dü?ürme demektir. Bu da iki ?ekilde olabilir. Birincisi anne ve baban?n r?zas?yla gerçekle?en kürtaj; ikincisi ise, darp, korkutma ve benzeri fiillerle çocu?un dü?mesine sebep olmak ?eklindeki, cenîne kar?? i?lenen cinâyetlerdir. Hamile kad?n?n karn?ndaki çocu?un dü?mesine neden olan müessir fiilde, gurre denilen bir tazmînat ödenmesi gerekir. (bk. Gurre)

Cenînin d?? etki ve müdahalelerle dü?ürülmesi, yani kürtaj, çok eski dönemlerden beri dinin, ahlâk ve hukukun tasvip etmedi?i bir davran??t?r. Yahudilik ve Hristiyanl?kta oldu?u gibi ?slâm dininde de kürtaj caiz görülmemi?tir. ?nsan?n ya?ama hakk?, erkek spermi ile kad?n?n yumurtas?n?n birle?ip döllenmenin ba?lad??? andan itibaren Allah taraf?ndan verilmi? temel bir hakt?r. Art?k bu safhadan itibaren anne-baba da dahil hiç kimsenin bu hakka müdahale etme hakk? yoktur.

?slâm âlimleri, ruh üflendikten sonra çocuk dü?ürmenin veya ald?rman?n haram oldu?unda ittifak etmi?lerdir. Ancak, baz? fakihler 120 günden veya 40 günden önce çocu?a ruh üfürülmedi?i için kürtaj?n caiz oldu?unu ileri sürmü?lerdir. Ancak günümüzde t?b sahas?ndaki ula??lan bilgiler göstermektedir ki, cenin döllenmeden itibaren bir canl?l?k ve bütünlük kazanmakta, safha safha olu?um ve geli?imini tamamlay?p ilk birkaç haftadan itibaren organlar? te?ekkül etmektedir. Hatta kalp at??lar?n?n hissedildi?i belirtilmektedir. Bu nedenle, ceninin canl?l???n?n, mahiyetini hiçbir zaman kavrayamayaca??m?z ruhun üflenmesiyle ayn? ?ey oldu?unu ileri sürerek kürtaj?n bu döneme kadar caiz oldu?unu söylemek mümkün de?ildir. Nitekim ?slâm hukukçular?n?n ço?unlu?u da bu görü?tedir.
 
Geri
Üst