Mide Bulantınızı Engelleyebilirsiniz

Mide Bulantınızı Engelleyebilirsiniz
Hamileliğin erken döneminde görülen ve gebelerin p’ini etkileyen bulantı ve kusmanın gerçek sebebi ne?

Gebelikte mide ve barsak sistemindeki değişiklikler, midenin gebelik hormonlarının etkisiyle geç boşalması da bulantı ve kusmada rol oynar. Ayrıca duygusal stres ve yorgunluk, bulantı ve kusmayı artırabilir.

Genellikle bulantı, 4-8. gebelik haftasında başlar, 14-16. haftada azalır. Bazı kadınlarda bulantı ve kusma 3. aydan sonra da başlayabilir ya da bu şikayet tüm gebelik süresince devam edebilir. İlk gebeliklerde, genç kadınlarda ve ikiz gebeliklerde bulantı daha şiddetli geçebilir.

Önlemek için Neler Yapılabilir?

Yeme alışkanlıklarınızı değiştirin. Gün içinde daha sık ve küçük öğünler şeklinde yemek yemek, yemekler sırasında az sıvı almak bulantıyı azaltabilir. Bunları yapmanın amacı mideyi tamamen boş veya tamamen dolu tutmaktan kaçınmaktır.

Bulantınızı hafifletmek için doktorunuza danışmadan ilaç almayın. Kuru, katı, yağsız ve baharatsız yemek seçimine özen gösterin. B6 vitamini bulantının giderilmesinde yardımcı olur.

Sabah yataktan ilk kalktığınızda hızla doğrulmayın. Yatağınızın başucunda galeta, tuzlu kraker gibi kuru gıdalar bulundurun. Yataktan kalkmadan evvel 1-2 kraker atıştırıp sonra yataktan yavaşça kalkın.

Mümkün olduğunca hoş olmayan kötü kokulardan, ağır yemek kokularından ve ağır esanslı parfümlerden uzak durun.
 
Üst