Mutluluk veren besinler

tuqqce

tuqqce

Daimi Üye
Üye
Mutluluk veren besinler
* "Mutlu olmak o kadar kolay değil" diyorsanız, büyük bir yanılgıya kapılıyorsunuz. Çünkü bazı besinlerin içerdikleri endorfin, serotonin gibi maddeler sayesinde bizi neşelendirecek etkileri var. İşin püf noktası hangi sorunda hangi besinleri tüketmek gerektiğini bilmek!

İşte yediğinizde sizi mutlu kılacak besinler...



ÇİLEK

C vitamini deposu olan çilek, önde gelen afrodizyaklar arasında yer alır.
Çilek bütün salgı bezlerini çalıştırarak vücuda gençlik ve kuvvet kazandırır.
Yüksek tansiyonu düşürür, damarları temizler.
Kansere karşı korur, böbrekte kum ve taş oluşmasını önler.

MUZ

Kokusuyla bile mutluluk taşıyan tam bir Endorphin deposudur.
Kendinizi, güçsüz ve sinirli mi hissediyorsunuz, hemen bir muz yiyin.
Kalsiyum ve magnezyum içeren bu meyve strese karşı bire bir.
Sinir hastalığı olanlar için her gün yemek arası saatlerde tüketilmesi gereken bir besindir.

ÜZÜM

Kırmızı ve beyaz üzüm yiyen herkes gülücükler saçar.
Üzümde yüzde 20 oranında direkt olarak kana karışan şeker vardır.
Bedenen ve zihnen çalışanlar için iyi bir gıdadır.
Üzümdeki bol demir kan yapar.
Yüz ve boyuna taze üzüm suyu sürülüp 10 dk. sonra yıkanırsa cilde dirilik verir.

PORTAKAL

C ve B vitamini açısından zengin olan portakal, insana dinamizm veriyor.
Portakal içindeki C vitamini ince ve kalın damarların yumuşak kalmasını sağlar.
Vücuttaki direnci artırır.
Grip ve nezle olunduğunda portakal suyu, şeker, şarap karıştırılır üzerine sıcak su katılır ve içilir.
Kanın durulmasına ve temizlenmesine yardımcı olur.
Hazmı kolaylaştırır.
Portakal reçeli ise karaciğeri çalıştırır.

ÇİKOLATA

Stresin bir numaralı düşmanı.
Kendinizi kötü hissediyorsanız hemen bir parça çikolata yiyin.
Flört etmek gibi bir şey:)
Bir kalem yemek yeterli, mutluluk hormonu 'seratonin' anında beyinde dolaşıma çıkıyor.
Çikolatanın içerdiği 'penilatilmanın' insanı bulutlara çıkarıyor.
Çikolatada, yeşil çay ve sebze meyvelerde bulunan 'flavonoid' adlı madde bol miktarda vardır.
Bu madde kanı sulandırıyor, kalp hastalıkları riskini azaltıyor.
Çikolata kötü kolesterolün (LDL) okside olarak damar çeperine yapışmasını engelliyor.
Tıpkı aspirin gibi kanda pıhtılaşmanın önüne geçiyor.
Düzenli tüketenler arasında ölüm olayı yemeyenlere kıyasla yüzde 30 daha geç gerçekleşiyor.

DONDURMA

Çok yenirse şişmanlatıyor, az yenirse mutluluğa mutluluk katıyor.
Dondurma yaşlanmayı önlüyor.
100 gr dondurma ortalama: 135mg kalsiyum 115mg fosfor* 100mg sodyum *160mg potasyum, 25 gr karbonhidrat bulunuyor.
Amerika'da kişi başına 25 kg., Türkiye'de kişi başına 6 külah tüketiliyor.
Sütten daha zengin bir besin maddesidir.
A,C,D,E vitamini içerir.
Çocukların sağlıklı büyümesi ve kemik erimesi sorunu olan kişiler için büyük önem taşıyor.
Beslenme uzmanları dört mevsim tüketilmesini önermektedir.

SOMON

Somonun içinde bulunan omega-3 yağ asitleri daha mutlu hissetmenizi sağlıyor.
Kalp sağlığı kadar psikolojiye de iyi gelen bu yağlar depresyondan koruyor.
Somon dışında, uskumru ve sardalye gibi diğer yağlı balıklar da benzer etkiye sahip.

SÜT

Kalsiyum ve amino asit bakımından zengin olan süt sakinleşmeyi sağlıyor.
Serotonin hormonunu salgılamanızı da sağlayarak kendinizi iyi hissettirir.
Kemik gelişimine katkıda bulunmasının yanısıra, sinirleri gevşetiyor, stres ve anksiyeteyi azaltıyor.

KAHVE

Kafein,mutluluk ve "öfori" duyguları yaratıyor.
Beyninizin uyanmasını ve kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar.

 
Üst