mutluluk veren yiyecekler

  • Konbuyu başlatan PeLiNiM
  • Başlangıç tarihi
PeLiNiM

PeLiNiM

Yeni Üye
Üye
mutluluk veren yiyecekler
Bazen canımız sıklır, depresif bir ruh hali takınırız. Canımız hiçbir şey istemez. Televizyon izler, nette boş boş gezeriz ama hiçbir şey tat vermez. Böyle zamanlarda canımız bol bol yemek yemek ister, atıştırmak ve abur cubur ister.
Depresyonda bize iyi gelecek bazı yiyecekler var. Bu yiyecekler mutlu eden, yüz güldüren, endorfin salgılatan özel besinler.
Bizi üzgünken rahatlatan, mutlu eden ve yüzmüzü güldüren yiyecekler :




Çikolata: Stresin bir numaralı düşmanı. Kendinizi kötü hissediyorsanız hemen bir parça çikolata yiyin. Çikolata flört etmek gibi bir şey. Bir kalem yemek yeterli, mutluluk hormonu seratonin anında beyinde dolaşıma çıkıyor.
Dondurma: Çok yenirse şişmanlatıyor, az yenirse mutluluğa mutluluk katıyor. Dondurma yaşlanmayı önlüyor.


Çocukların sağlıklı büyümesi ve kemik erimesi sorunu olan kişiler için büyük önem taşıyor. Beslenme uzmanları dört mevsim tüketilmesini öneriyor.


Makarna: Çok ağır soslarda yenilmediği sürece enerji veren ve mutlu eden besinler arasında yer alıyor. Hazmı kolaydır. Özellikle sadece salata ile birlikte yenirse şişmanlatmaz.
Ekmek:


Buğday ekmeği de sıkıntıları unutturuyor.
Fıstık: Yağ oranı yüksek ama insanı çok mutlu ediyor. Roma İmparatorluğu nda Tanrı yiyeceği olarak adlandırılan fıstığın kolesterolü düşürdüğü ve kalp krizi riskini azalttığı biliniyor.
Demir, bakır, selenyum, magnezyum, çinko, potasyum, fosfor gibi minerallerin doğal kaynağı olan bu çerez kalbimizin yanı sıra, beyin sinir sistemi, kas ve kemiklerimizin dostu…
Çilek: C vitamini deposu olan çilek, önde gelen afrodizyaklar arasında yer alıyor. Çilek bütün salgı bezlerini çalıştırarak vücuda gençlik ve kuvvet kazandırır. Yüksek tansiyonu düşürür, damarları temizler. Kansere karşı korur, böbrekte kum ve taş oluşmasını önler.
Muz: Kokusuyla bile mutluluk taşıyan tam bir Endorphin deposudur. Kendinizi, güçsüz ve sinirli mi hissediyorsunuz, hemen bir muz yiyin. Kalsiyum ve magnezyum içeren bu meyve strese karşı bire bir. Sinir hastalığı olanlar için her gün yemek arası saatlerde tüketilmesi gereken bir besindir.
Üzüm: Kırmızı ve beyaz üzüm yiyen herkes gülücükler saçar. Üzümde yüzde 20 oranında direkt olarak kana karışan şeker vardır. Bedenen ve zihnen çalışanlar için iyi bir gıdadır. Üzümdeki bol demir kan yapar. Yüz ve boyuna taze üzüm suyu sürülüp 10 dakika sonra yıkanırsa cilde dirilik verir.
Mutluluk yiyecekleri…
Portakal: C ve B vitamini açısından zengin olan portakal, insana dinamizm veriyor. Portakal içindeki C vitamini ince ve kalın damarların yumuşak kalmasını sağlıyor. Vücuttaki direnci artırıyor. Kanın durulmasına ve temizlenmesine yardımcı oluyor. Hazmı kolaylaştırıyor. Portakal reçeli ise karaciğeri çalıştırıyor.
Susam: Dar gelirlilerin baş tacı olan simit mutluluğa giden yolda önemli bir yere sahip. Yağ ve protein içeriyor. Susamdan elde edilen tahin, bal ile karıştırılıp yenirse boğaz ağrısı ve bronşite iyi geliyor.
 
AuSSie-AnGeL

AuSSie-AnGeL

Daimi Üye
Üye
Çikolata gibisi varmı.. Bütün dertlere bire bir :D
 

Benzer İçerikler

Üst