Nezaman ne yemeli ?

Nezaman ne yemeli ?
Bir cok melegimiz yaz yaklasiyor diye diyete basladi, ben dahil. Diyeti uyguladigimiz halde cogu zaman pek güzel sonuclar elde edemiyoruz bunun nedenleri ise yanlis zamanda yanlis seyleri yememizdir.
Asagidaki bilgileri okursaniz diyetiniz daha etkili olacaktir ve kilonuzdan daha cabuk kurtulup uzun süre tutabileceksiniz...






Egzersiz öncesi

Sabah veya işten sonra ilk işiniz egzersiz olsun. Aç karnına jimnastik salonuna gitmek istemiyorsanız egzersiz öncesi, meyve veya tahıllı yiyecekler yiyebilirsiniz. Bu sayede hem enerji ve güç hem de yağların yakılmasında yardımcı olursunuz.

Egzersiz sonrası

Vücudunuzun farklı ihtiyaçları vardır. Karbonhidrat almamaya dikkat ediyorsanız, enerji almak için protein mutlaka almalısınız. Aldığınız proteinler kas onarımında yardımcı besinlerdir. Egzersiz sonrası yorgun düşen kaslarınıza bir bardak süt çok iyi gelecektir. Kaslardaki depolanan yakıtı tekrar geri kazanmak istiyorsanız çikolatalı süt bile içebilirsiniz. Egzersiz sonrası fıstık ezmesi, kraker veya sebzeler yiğebilirsiniz.

Hızlı yemek

Toplantılar ya da çocuğunuzun faaliyetleri sırasında acele yemek yeme olasılığınız yüksektir. Bu andainsanın aklına hemen fast food tarzı şeyler gelir. Bu alışkanlıklarınızdan veya düşüncesinden vazgeçin. Hem sindirim sistemi için hem de sağlığınız için zararlı bu yiyecekler. Bunların yerine sebze tüketebilirsiniz.

Öğleden sonra durgunluğu

Öğleden sonra 15:00-16:00 saatleri arasında insana bir dugunluk, halsizlik hali gelir. Bunun nedeni birşeyler yeme isteğindendir. Bir fincan kahve iyi gelebilir fakat daha sonrada içilebileceğinden bunun yerine portakal veya elma yiyebilirsiniz. Ferahlatıcı koku, enerji ve c vitamini veren bu meyveler zinde olmayı sağlamaya birebir yiyeceklerdir.

Akşam yemeğinden önce

Akşam yemeğine kadar beklemek istemiyorsanız işten eve gelince çok açıktıysanız, açlığınız bastırmak için tatlı ve sulu meyveler yiyebilirsiniz. Hem kalorisi düşük hem de iştahınızı fazla kesmeyen bu yiyecekler beslenmeniz için çok yararlıdır.

Geç gece saatlerde yemeyin

İşten geç geldiniz ve akşam yemeğini yemeniz gecikti yemeği yiyip yatmamak için ağır yiyeceklerden kaçının. Bir bardak sütün içine tahıllı yiyecekler koyarak açlığınızı bastırabilirsiniz. Rahatlamak istiyorsanız da bir kase yoğurt çok iyi gelecektir.
 
Üst