Okul öncesinde drama etkinliklerinin önemi

Ayşegül AYRANCI

Daimi Üye
Okul öncesinde drama etkinliklerinin önemi
Okulöncesi dönem pek çok öğrenci için farkındalık dönemidir. Öğrenciler pek çok açıdan fayda elde edebilecekleri çalışmalar gerçekleştirmeyi ilk bu ortamda öğrenirler. Özellikle sosyallik açısından dram etkinliklerinin öğrencilerin dünyasında önemi oldukça büyüktür. Birçok kişi için önemi bulunan sosyal etkinlikler arasındaki drama kişide benliği yüksek karaktere yardımcı olmaktadır. Dramada sanata olan ilgiye karşı kişinin kendini göstermesi bakımından kişilik kazanma söz konusu olabilmektedir. Öğrenme sürecinde çocuklarda düş gücü, duyular ve imgeleme durumlarını harekete geçirme planlanabilmektedir.

blog_image_74-e1458926031469.jpg

Dramatik öğrenmede taklit ön planda tutulmaktadır. Fiziksel ve bilişsel davranışları taklit yeteneği ile birleştirmeyi öğrenebilen çocuk öğrenme yaşantısında çok başarılı olabilecekler arasındadır. Isınma, kaynaştırma, uygulama ve değerlendirme aşamalarıyla okul öncesinde harika etkinliklerle karşımıza çıkan drama etkinlikleri çeşit çeşittir. Kimi zaman pandomim; bazen hikaye tamamlama, kimi zaman rol oynama, dramatizasyon ve dramatizasyon ile kendini belli eder drama etkinliklerde.
d5ac1fbc8e9a2027c502be6438e6f3e3.jpg


Drama etkinlikleri çocuklarda pek çok alanda gelişme kaydettirir. Zihinsel gelişmeye destek olan drama düşünceleri yaşantıya dönüştürmede etkilidir. Drama etkinlikleri farklı düşünme ve olaylara farklı bakış açısı geliştirme fırsatı sunar. Drama da en önemli kazanım bireylerin yerine kendini koyma farkındalığını hissetme yaşantısıdır. Empati kurma işte böyle etkinliklerle küçük yaşlardan itibaren geliştirilmektedir. Canlandırmayı zihinde hisseden çocuk dokunma, koklama, algılama gibi duyularını daha iyi kullanabilme becerisini yakalayabilir.

maxresdefault.jpg

Dinleme, anlama, algılama becerileri ile zenginleştirilen hayat çocuklarda içinde bulunulan ortamda konuşma becerisinde artış sağlar. Çocuklar konuşurken içinde bulundukları ortama göre fısıltıyla konuşma, yüksek sesle konuşma ya da herhangi bir kimliğe bürünerek konuşma işlevleriyle kendilerine olan güveni kazanmada ustalaşabilirler. Sözlü davranışlarla konuşmada etkili ve empati kurarak rolünü benimseyen çocuk sözsüz iletişim esnasında rol model olmayı öğrenir. Arkadaş ilişkilerine olumlu yansıyan drama etkinliklerinde paylaşmayı öğrenme, hakkını savunma, saygı geliştirme, sorumluluk alabilme gibi yeteneklerinde de gelişme gözlenebilmektedir.

sancaktepe_okul_oncesi_gunes_grubu_drama_etkinligi_56bf0fd856a8c_10347.jpg

Duygularını ortaya koymada rahat hareket edebilen birey olma yolunda ilerleyen kişi drama sayesinde her alanda kendini tanımayı öğrenir. İç dünyasındaki gerginlikleri atabilme becerisi kazanır. Psikomotor becerilerden öz bakım becerilerine kadar her alana katkı sağlayabilen bu etkinlik çeşitlerini okulöncesinde uygulatmak ve uygulanmasına rehber olmak son derece onur verici.
 
Geri
Üst