Spordan Sonra Yenilmemesi Gerekenler

  • Konbuyu başlatan pinar okul
  • Başlangıç tarihi
P

pinar okul

Üye
Üye
Spordan Sonra Yenilmemesi Gerekenler
Zayıflamak, güçlenmek, güzel bir vücuda sahip olmak ve başka farklı amaçlar için vaktimizi spor salonlarında harcıyoruz ve kimilerimiz sonuca ulaşırken bazılarımızda ne yapsam olmuyor bir türlü gibi cümleler kuruyor peki iş sadece spor yapmayla bitiyor mu? Tabikide hayır. Spor yapmanın büyük bir bölümünü beslenme ve dolayısıyla da diyet programları oluşturur yani şöyle düşünelim yüzdelik dilimler ile anlatmak gerekirse %80 beslenme %20 spor diyebiliriz. Antrenman öncesi beslenme ne kadar önemliyse antrenmandan sonra beslenme de bir o kadar önemli. Sadece fitness yapanlar değil spor ile uğraşan herkesin dikkatle okuması gereken bir yazıyı sizlerle paylaşıyorum.


sporcu-beslenmesi_646x340.jpg




Antrenman sonrasında tüketilen besinler, antrenmandan önce veya diğer zamanlarda tüketilen besinlerden daha önemlidir. Antrenman sırasında vücudun harcadığı enerjiyi, vücudun su kaybını, ve yıpratılmış kasların onarımı için protein ihtiyacını karşılamak gerekir. Bu yüzden antrenmandan sonra karbonhidrat, protein içeren besinlerin yanı sıra su tüketimini de dikkat edilmelidir.


4.jpg




Bazı kişiler antrenmandan sonra enerji kazanmak için şekerli gıdalar tüketir bu çok yanlıştır çünkü şeker yanlış kilo almamızda büyük bir rol oynar bunun yerine tam tahıllı gıdalar, meyve veya yoğurt tüketilmelidir. Yiyeceğimiz yemeklerin yanında mutlaka tam buğday ekmeği olmalıdır beyaz ekmek vücuda girdiği esnada kendisini şekere dönüştürebilir ve bu da bizim için iyi değildir. Bir diğer konu ise tuzlu atıştırmalıklar bunlardan da uzak durmamız gerekiyor antrenman esnasında şeker, tansiyon gibi sıkıntılar yaşamadığımız sürece bu tür gıdalardan spor sonrasında uzak durmalıyız. Bu tür sorunları antrenman esnasında yaşamamak içinde spordan önce enerji veren, protein içeriği yüksek olan ve tok tutma özelliğine sahip olan yiyecekler tüketmeliyiz. Bu bahsettiğim bütün besinlerden yaşantımızın geri kalan kısmında da olabildiğince tüketmemeliyiz.



meyveli-yogurt-kac-kalori.jpg



Unutmayalım ki belirlenen hedeflere ulaşmak hiçbir zaman kolay değildir. Yaşantınızdaki bütün hedeflere çok çalışmanın yanında sağlam bir disipline de ihtiyaç vardır. Spor yapma konusunda da en büyük disiplini beslenme ve diyet konusunda sağlamalısınız. Amacınız ister zayıflama, ister güçlenme, ister irileşme olsun antrenmanlardan çok beslenme daha önemlidir.
 
Üst