Tesettür konusu ve mahremiyet

  • Konbuyu başlatan İslami Yazar
  • Başlangıç tarihi
Tesettür konusu ve mahremiyet
Tesettür sözlük anlamı olarak gizlenme ve örtünme demektir. Şer-i şerifimizde manası ise, kadın ve erkeğin avret mahallini kapatmak için örtünmesi demektir



Tesettür konusu ve mahremiyet.jpg




Erkeklerde ve kadınlarda avret mahalle nedir?



Avret demenin manası, eksik ve Gedik demektir. İstilahta manası ise, Örtmemiz vacip olan uzuvlar anlamında kullanılır.


Erkeğin avret mahalli göbek bölümünden, dizleri de dahil altına kadar olan bölümdür. Erkeğin dizleri avret olup göbek avret değildir.


Hür bir kadının, yabancı erkeklere karşı yüzü, elleri ve ayakları hariç diğer bütün her yeri avrettir.


Erkeğin, nikahı altındaki hanımının başından ayağına kadar ki o her yerine gözleriyle bakması ve elleriyle dokunması helaldir. Yine aynı şekilde hanımı da kocasının her yerine bakabilir. Fetva böyle olmakla beraber tavsiye edilen takma yoluna gidip zaruret olmadığı zaman bakılmamasıdır.


Kadın yabancılara karşı söylenilen üç azasını da örtmeyebilir. Lâkin yabancı olan erkeğin bu zikredilen yerlere bakması şehvet olmadığı zaman helal olur. Eğer ki şehvet hissederek bakarsa eline veya yüzüne de baksa helal olmaz. Çünkü peygamber efendimiz gözlerde zina eder buyumuştur. Gözlerin zina etmesi Şehvet olduğu zamandır. Çünkü bir şehvet hissederek kadınlara bakmak haram olan zinaya düşmenin de sebebidir.


Bu konu ile alakalı olarak Hazreti Ayşe validemiz Şöyle buyurmaktadır: ecnebi kadınlara nazaran hürmeti, tahriki fitne korkusuna mebnidir. Hâlbuki kadınların bütün güzellikleri yüzlerinde toplanmış olduğu için Bir kadının yüzüne nazar konusunda fitne ve fesat korkusu diğer azasına nazardan daha fazladır.

Hazreti Aişe'nin bu ihtiyatlı olmamızı tavsiye eder şekildeki içtihadı gösteriyor ki faziletli olan erkek ve kadınların, karşı cinslerine zaruri bir durum olmadıkça gözlerini yummasıdır.

Mahrem olmayan genç kadınların yüzleri ve ellerine dokunmak veya onlar ile musafaha yapmak ise şer-i şerifte kesinlikle caiz değildir. Çünkü bu uzuvlara bakmak zaruretten helaldir. Dokunmakta ise zaruri bir hal yoktur.

Kadınların erkeğe bakması ve bir kadının diğer bir kadına bakması, aynen erkeğin erkeğe bakması gibidir. Yani göbeğinin diz altına kadar olan yeri hariç her yerine bakabilir. Lakin şehvetten emin olamazsa bakması caiz ve helal olmaz.

Dar bir elbise giyen kadının giydiği elbise vücuduna yapışmakla ve ince olup altını göstermekle vücut hatlarını belli ederse, erkeğin ona bakması caiz olmayıp gözlerini yumması gerekir. Çünkü böyle giyinen kadın, Peygamber efendimizin giyinmiş çıplaklar buyurduklarındandır. Eğer elbisesi vücudunu belli etmezse kadının elbisesine bakmak da herhangi bir beis yoktur. Çünkü bu halde kişinin nazar ı kadının vücuduna olmayıp elbisesinedir.

Kadınlar, mahrem denilen, nikâhlanması kendisine haram, yakın akrabası olan erkeklere karşı, dizinden göğüslerine kadar olan yerleri hariç; baş, kulak, göğüs, dizlerine kadar baldırları ve kolları avret değildir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İ

İslami Yazar

Forum Okuru
Ancak bu durumdaki kadınlara bakmanın caiz olması açıklandığı gibi şehvet hissi olmadığı zamandır. Eğer şehvet hissederek bakarsa veya dokunduğunda Şehvet hissedeceğine zannı galibi varsa, O halde bakması ve dokunması kesinlikle caiz olmaz çünkü haramdır. İsterse o kişi annesi bile olsa. Çünkü böylesi durumlarda harama düşmesinden korkulur.


Yakın akraba olmadığı halde kendisiyle nikâhlanılması haram olan kadınlar ki, bunlar kayınvalide, gelin, üvey ana, Üvey kız, süt anne, süt kız kardeşler ve süt kızı gibi kadınların hükmü de nikahlanması haram olan yakın akrabaya benzer. Ancak bu kısımdaki kadınlara karşı daha dikkatli ve ihtiyatlı olmalıdır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İ

İslami Yazar

Forum Okuru
Bir erkeğin mahremi bulunan bir kadınla kapalı bir yerde baş başa kalması mübahtır, ancak süt kız kardeş ile genç olan kayınvalide bu konudan müstesnadır yani onlarla halvet bir arada olmak caiz değildir.


Kendisi Müslüman olan bir kadın kafir ve fasık olan Başka kadınların yanında açılamaz, yabancı erkekten korunduğu gibi korunur. Çünkü kadınlar onun vücudunu başka erkeklere anlatabilirler bu tehlikeden kendini koruması lazım gelir.


Erkek olsun kız olsun dört yaşına kadar çocukların avreti yoktur. Dört yaşından on yaşına kadar sadece ön ve arka edep yerleri avrettir. Diğer yerleri avret değildir. Fakat bunu on yaş diye sınırlandırmak da uygun olmaz. Çocukların gelişmesine göre farklılık gösterir. On yaşını bitirmiş erkek çocuğu baliğ, kız çocuğuysa baliğa hükmüne girer.
 
İ

İslami Yazar

Forum Okuru
Yüzünde henüz tüy bitmemiş erkek çocuk, şayet kız çocuğu gibi güzel olursa bunun hükmü de kadınların hükmü gibidir yani başından aşağıya avrettir. Bu haldeki Erkek çocuğuna şehvetle bakmak kesinlikle haramdır. Ancak onunla halvette yani aynı ortamda olmak ve şehvet siz olarak bakmakta herhangi bir beis yoktur.


Bu sebebe binaen kadınlar gibi örtünmesi emredilmez. Böyle bıyıkları yeni terleyip çıkmaya başlamış, sakalı ise henüz çıkmamış genç erkek çocuğa emred denilir ki, O çocuğa şehvet duyarak bakmanın zarar ve günahı normal bir kadına şehvetle bakmaktan daha şiddetli ve kötüdür. Çünkü o erkek çocuğuyla şehvetini tatmin etmek ebedi olarak caiz değil haramdır. Her bir kadınla beraber iki şeytan vardır. Halbuki emred denilen erkek çocuğuyla beraber on sekiz şeytan bulunur.
 
Üst