Tüpleri Bağlatmak Caiz mi ?

T

TİTAN

Forum Okuru
Tüpleri Bağlatmak Caiz mi ?
tüpleri bağlatmak
tüpleri bağlatmak caiz mi
tüpleri bağlatmak günah mı



Doğum kontrol yöntemleri içinde akla en son geleni tüpleri bağlatmaktır melekler. Kimisi kolayına gittiği için, kimisi diğer kontrol yöntemlerinde başarılı olamayacağını düşündüğü ya da başarısız olduğu için, kimisi de tıbbi zorunluluktan tüplerini bağlatır. Tabi her harekette olduğu gibi bunun da islami açıdan değerlendirilmesi gereklidir. Makalemizde tüp bağlatmanın caiz olup olmadığını, hangi durumlarda caiz olduğunu öğreneceğiz..:)


annelik-3ca.jpg



“Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben Kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim”(1)

“Sevimli, doğuma müsait kadınlarla evlenin” hadis i şeriflerinden evlilikte esas alınan önemli bir noktayı öğreniyoruz, o da neslin devamını sağlamaktır. Bu meselede dikkat edilmesi gereken husus, neslin üremesini engelleyici tedbirleri baştan almaktır. Yani doğurabilen hanımlarla evlenmektir

Her meselede olduğu gibi, bu meselenin de şüphesiz birtakım istisnaları vardır. Bazı şartlarda hadis-i şeriflerde de müsaade edildiği “azl”e, bugünkü tabirle doğum kontrolüne ruhsat verilmektedir

Kordonları bağlatmaya, tıbbî deyimiyle “tüplerin bağlanması” meselesine gelince;

Gerek erkeğin ve gerekse kadının tüplerinin bağlanması yolu ile bir daha çocuk yapma kabiliyetinden mahrum kalmaları hem dinen, hem tıbben mahzurlu bir metoddur. Birçok yan tesiri vardır. Geçici kısırlaştırma ise kısmen benimsenebilir. Bazan anne adayının sağlığını ciddi şekilde tehlikeye sokan hallerde kısırlaştırma yapılabilmektedir

Meselâ üçüncü sezaryen ameliyatlarından sonra bir yenisi anne için riskler taşıyorsa, batın yavrunun çıkarılması için hazır açılmışken tüpler bağlanarak kısırlaştırma yapılabilmektedir2

Görüldüğü üzere, bu uygulama hem geçici, hem de herkes için her zaman değildir. Yani ancak zaruret halinde başvurulabilecek bir çaredir. Bu çeşit meselelerde tıp müsaade etmiyorsa, din de müsaade etmez. Çünkü dinin eseslarından birisi de neslin ve canın muhafazasıdır. Bunun için böyle bir zaruretle karşılaşınca tek doktorun kararından ziyade, tıbbî bir kurulun kararına itimat etmelidir

1 Beyhakî, 7: 81
2 İnsan ve Cinsi Hayat, s 100
Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar
 
Geri
Üst