Uyku deyip geçmeyin azı karar çoğu zarar çıktı

  • Konbuyu başlatan THESECRET
  • Başlangıç tarihi
THESECRET

THESECRET

"Adalet olunca yiğitliğe lüzum kalmaz"
Uyku deyip geçmeyin azı karar çoğu zarar çıktı
saglikli_uyku_nasil_alinir_cok_uyku_olum_sebebi_mi_h213616_b5361.jpg


Araştırmalara göre az uykuda sorun çok uykuda sorun bunun bir yöntemi var mı?İngiltere’deki Warwick Üniversitesi Kardiyovaskü Tıp ve Epidemiyoloji Profesörü Franco Cappuccio, 1 milyondan fazla insanın uyku alışkanlıklarıyla ilgili yapılan 16 araştırmanın sonuçlarını analiz etti. Buna göre az uyku gibi gereğinden fazla uykunun da sağlığı olumsuz etkilediği ortaya çıktı. Sağlıklı uyku nasıl alınır çok uyku ölüm sebebi mi? Uyku deyip geçmeyin bakın nelere sebep oluyor.Uyku deyip geçmeyin azı karar çoğu zarar çıktı Bilim insanları, 6 saatten az 8 saatten fazla uyuyanlarda erken ölüm riskinin daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı. 1 milyondan fazla kişide yapılan araştırmalara göre 6 saatten daha az uyuyanlarda ölüm riski yüzde 12, 8 saatten fazla uyuyanlarda ise bu oran yüzde 30 İngiltere’deki Warwick Üniversitesi Kardiyovasküler Tıp ve Epidemiyoloji Profesörü Franco Cappuccio, 1 milyondan fazla insanın uyku alışkanlıklarıyla ilgili yapılan 16 araştırmanın sonuçlarını analiz etti. Buna göre az uyku gibi gereğinden fazla uykunun da sağlığı olumsuz etkilediği ortaya çıktı. 6 saatten az 8 saatten fazla uyuyan yetişkinlerin, 6-8 saat kuralına uyanlara oranla daha erken ölme riski taşıdığı belirlendi. 6 saatten az uyuyanların ölüm riski, orta seviyede uyuyanlara göre yüzde 12 daha yüksek. 8 saatten fazla uyuyanlarda ise bu oran yüzde 30. Araştırma ayrıca gereğinden fazla uyku uyuma ihtiyacı hisseden insanların gizli bir hastalığı olma ihtimalinin yüksek olduğunu da ortaya koydu. SAĞLIKLI UYKU İÇİN İPUÇLARI Bütünsel uyku sistemleri kullanımı ve dış etkenlerden arındırılmış ortamlara ek olarak, aşağıdaki ipuçları ile daha sağlıklı bir uyku olasıdır: “Uyku hali – Uyanık olma hal”i ritmine uyum: Her gün aynı saatte uyumak Yatış saati ne olursa olsun, her gün aynı saatte uyanmak Mümkünse, gün içinde uyumamak – veya düzenli olarak gün içinde uyumak Uyumaya karşı olumlu bir tutum – yorgunluk hissedince uyumak Egzersiz yapmak Uyumak için olumlu bir davranış (örneğin bir bardak süt içmek) Uykuya dalamama durumunda, yataktan kalkarak aktif olmayan şeyler yapmak (örneğin karanlıkta müzik dinlemek ) Yatarken uyku ile uyumlu olmayan davranışlardan (örneğin yemek yemek, çalışmak) kaçınmak Uyku rahatsızlarını gecenin belli bir saati ile ilişkilendirmemek için, mümkünse saate bakmamak ( uyurken öğrenme süreci ) Yatış saatinden önce fiziksel, psikolojik ve zihinsel baskılardan yavaş yavaş uzaklaşmaya çalışmak: Mümkünse sabahları düzenli egzersiz Düzenli rahatlama hareketleri Uyanmak için olumlu bir davranış – (örneğin ılık bir duş) Uyanmak için rahatlatıcı bir tutum – (örneğin yatmadan önce stres yaratabilecek fiziksel, psikolojik ve zihinsel baskılardan kaçınma) Dahili ve harici etkenlerin yok edilmesi: Bozulmamış yerküre manyetik alanları Elektriksel gürültü kaynaklarının kapatılması/uzaklaştırılması/nötralizasyonu Zararlı ve zehirli maddelerden uzak durma Gürültüye karşı izolasyon Karanlık bir ortam Uygun ısı ( örneğin 16°C) Öğleden sonra veya akşam saatlerinde, kafein, nikotin, alkol ve ağır yemeklerden kaçınma Uyku ilacı kullanımı durumunda, 3 haftadan fazla sürekli olarak ve her gece kullanmama İnatçı ve sürekli uyku sorunları için tıbbi destek alma Uykunun Faydaları Günboyu çalışan vücudumuzun dinlenme ve yenilenme ihtiyacı olmaktadır, uyku sırasında vücudumuz dinlendiği gibi ayrıca hücrelerde yenilenir, Derin, doğal ve rahat bir uyku, aslında gerçek bir güzellik kürüdür. Niçin? Çünkü sinirsel bir gevşeme ve rahatlık yapar. Kasların kullanımını daha da azaltır, günlük gerginliğin etkisi ve günübirlik hayatın sıkıntılarıyla, kaslarımız sürekli gerginleşir. Çok fazla çalışmayla, kanı ağırlaştıran zehirler üretir ve bunların temizlenmesi de çok zordur. Yorgun bir yüz, çukur ve gevşek yanaklar, sert elmacık kemikleri ve artıklarla matlaşmış bir ten meydana getirir. Deri hücreleri uyku esnasında iki defa daha hızlı yenilenir. Bu hücreler sürekli olarak yenilenirler. Ancak bu hücre yenilenmesinin ritmi yavaşladığı vakit, yaşlılık belirmeye başlar. Organizma ve deri dinlenirken, nem kaybı da bu esnada yavaşlar. Cilt, uyanıkken, uyurken olduğundan çok daha fazla nemlenir. Kandolaşımı daha da düzenlidir. Yatma pozisyonu, kanın bütün organizmaya dağılmasını kolaylaştırır. Kalp, daha az çalıştığından, beslenme ve zehirlenmeyi önleme görevlerini de rahatlıkla yerine getirir. Safra kesesi, karaciğer, mide vb organlar yavaş çalışırlar. Böylece, deri ve ten sorunları biçiminde açığa çıkan kimi düzensizliklerde daha az etken olurlar. Uyarı Uykuyu kesinlikle önemsemezlik yapmayın; yorgun olduğunuz vakitler, iyice dinlenmiş olduğunuz ve kafanızın sakin olduğu zamanlardan daha kötü çalışırsınız ya da daha çok zaman kaybedersiniz. Uykusuzluğun Zararları Uykusuzluğun Zararları, Uykusuzluğun Vücudumuza Etkileri, Az Uyumanın beynimizde ne gibi sorunlara neden oluyor, Princeton Üniversitesi’nden Dr. Elizabeth Gould vearaştırma grubunun fareler üzerinde yaptığı bu araştırma uykusuzluğun beyinde bellek oluşumundan sorumlu hipokampüs bölgesini etkilediğini ortaya koyuyor. Bu etkininse bir stres hormonundan dolayı gözlemlendiği belirtiliyor. Uykusuzluk, yeni sinir hücresi oluşumunu yavaşlatıyor. Araştırma grubunun çalışması 72 Saat boyunca uykusuz bırakılan farelerle böyle bir etkiye maruz bırakılmayan farelerin birbirleriyle karşılaştırılmalarına dayanıyor. Uykusuz bırakılan farelerin kortikosteron adı verilen stres Hormonu seviyeleri normal gruba göre yükseliyor. Bunun yanı sıra, beyinlerinin hipokampüs bölgesinde yeni hücre yapımı da yavaşlıyor. Stres hormonuyla yeni beyin hücreleri yapımı arasındaki ilişkiyi araştıran araştırmacılar, kortikosteron seviyesi normal düzeyde sabit tutulduğunda beyindeki hücre oluşumunun devam ettiğini gözlemliyor. Diğer bir deyişle araştırmanın sonucunda uykusuzluk dolayısıyla yüksek seviyelere tırmanan stres hormonunun yeni bellek oluşumu için gerekli olan beyin hücresi yapımını engellediği bulunuyor. Uykudan mahrum bırakılan fareler bir hafta içinde normal uyku düzenlerini yakalayabilseler de, sinir hücresi oluşumu normal seyrine ancak iki haftadan sonra ulaşabiliyor. Bugün, yetişkin beyninde gözlemlenen sinir hücresi yenilenmelerinin altında yatan neden tam olarak bilinemese de Dr. Gould ve grubu, uzun süre uykusuzluk sonrasında bilişsel işlevlerde oluşan sorunların bu yenilenmenin yavaşlamasından kaynaklanabileceğini iddia ediyor. Konsantrasyon bozukluklarıysa bu etkilerden biri olarak örnek veriliyor. Alanda uzman olan ve araştırmanın sonuçlarını yorumlayan Dr. Neil Stanley, araştırmanın ortaya koyduğu bu sonuçların doğrudan doğruya insanlar için geçerli olup olmadığına dair ek çalışmaların yapılması gerektiğini çünkü hiçbir kişinin çok zorunlu kalmadıkça 72 saat uyumadan geçiremeyeceğini belirtiyor. Ancak her gece uyuması gereken miktardan biraz daha az uyutulan denekler üzerinde de aynı etki gözlemlenirse çalışmanın çıkarımlarının ilginç olabileceğini ekliyor.
 
Üst