Yaratıcı Aranıyor

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Yaratıcı Aranıyor
Nosyon yaratıcısı... Düşünce geliştirme direktörü... Gerçeklik yöneticisi... Bunlar şimdilik yabancı olduğunuz terimler olabilir. Ne işe yaradıkları konusunda kafanızda ciddi şüpheler de uyandırabilir. Ancak bir gerçek var ki, gelişen teknoloji, küreselleşme ve artan rekabet iş dünyasına yeni iş kolları, yeni fonksiyonlar ve dolayısıyla yeni kimlikler kazandırıyor. Bu terimler şimdilik Türkiye''deki üretim ve hizmet sektörleri için biraz yapay ya da zorlama gibi görünse de, gelecek dönemde müdür olmaktan ziyade, ne müdürü olduğunuz ve şirkete nasıl bir katma değer sağlayacağınız önem kazanacak.

Şirketlerin gelecekteki yöneticileri bu unvanlarla anılacak. Bu unvanların hemen hepsi henüz rüştünü ispatlamış değil. Kimileri "''den Sorumlu Başkan" ile biten unvanları, etiket enflasyonunun son ürünü olarak yargılıyor. Her şey bir yana türeyen bu yeni unvanların ortak özelliklerine bakacak olursak, hemen hepsi yeni fikir, araştırma geliştirme ve inovasyona atıfta bulunuyor. Şimdi en büyük mesele; iş dünyasının bu unvanlara işlev kazandırmak için değişime yanaşıp yanaşmaması. Beyin avcısı şirketi Spencer Stuart''ın yaptığı bir araştırmaya göre ABD''nin en büyük 100 şirketi arasında sadece 23''ünün CMO''su var ve bunların yüzde 86''sının görev süresi henüz üç yılı bulmuş değil. İşte ileride kartvizitlerde karşılaşabileceğiniz birbirinden ilginç unvanlar:

Nosyon Yaratıcısı: Bir markanın sahip olduğu her şey onlardan sorulacak. Onlar için markaların genetik uzmanları demek hiç de yanlış olmaz. Yenilik ise nosyon yöneticileri için olmazsa olmaz bir kavram.
Düşünce Geliştirme Direktörü: Bu unvana sahip kişiler, yeni fikirleri yalnızca istatistiki verilere dayalı olarak değil sokak sokak gezip, insanlardan birebir dinleyerek geliştirecek. Böylece şirketler bilgiye ilk ağızdan ulaşma şansına sahip olacak.

Yaratıcılık Uzmanı: Görevi insanları yaratıcılığa yönlendirebilecek her şeyi yapmak olacak. Önemli olan ürünün ne olduğu değil, onu farklı kılan şeyin ne olduğu diyorsanız, artık bunu sağlayabilmeniz için çalışan birileri olacak.
Potansiyel Şefi: Yeni bir ürün geliştirmek ya da yeni bir pazara girmek mi istiyorsunuz? Potansiyel pazarları belirlemek ve uygun stratejiler geliştirmek için bu kişilere çok ihtiyacınız olacak..

Bilgi Güvenliği Yöneticisi: Bu kişiler şirketlerin bilgi sistemlerini korumakla kalmayacak, olası bir hacker saldırısına karşı önlem alabilmek ya da istihbarat toplamak için iyi niyetli hacker''larla da iş ilişkileri kuracak ve sürekli irtibat halinde olacak.

Gerçeklik Yöneticisi: Yeni bir fikriniz var ve bununla milyonlar kazanmayı hedefliyorsunuz. Ya da sahip olduğunuz fikrin şirket karlarını katlayacağına inanıyorsunuz. Özellikle İnternet bazlı şirketlerde bir fikrin sanal dünyada uygulanabilirliğini denetleyecek yöneticileriniz olacak. Belki de bir İnternet şirketini iflastan onlar kurtaracak.

Hız Direktörü: Şirketinizin yeniliklerinden müşterilerinizin bir an önce haberdar olmasını isteyen bir işletmeci ya da çıkaracağınız yeni albümün ya da bir kitabın piyasada bir an önce duyulmasını isteyen sanatçıysanız, bırakın bu işleri hız konusunda uzman kişiler yapsın.

***

  • CKO (Chief Knowledge Officer): Bilgiden Sorumlu Başkan
  • CTO (Chief Technology Officer): Teknolojiden Sorumlu Başkan
  • CLO (Chief Learning Officer): Öğrenmeden Sorumlu Başkan
  • CGO (Chief Growth Officer): Büyümeden Sorumlu Başkan
  • VPD (Vice President of Diversity): Çeşitlilikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
  • VPIT (Vice President of Information Technology): Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
  • DOF (Director of Fun): Eğlence Direktörü
  • DCSP (Director of Corporate Strategic Planning): Kurumsal Strateji Planlama Direktörü


alıntı
 
Geri
Üst