1. ebraryksl

    ebraryksl Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    823
    Beğenilen Mesajlar:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    BURSA

    Yaratılış Gayesi...

    Konu, 'İslam ve İnsan' kısmında ebraryksl tarafından paylaşıldı.

    Allah, dünyayı ve insanları niye yarattı? Niye bir kısmını Cennete, bir kısmını da Cehenneme koyacak?
    Allahü teâlâ dünyayı ve kâinatın tamamını insan için yarattı. Bitkileri, hayvanları, su, taş, toprak, maden gibi her şeyi insanın faydalanması için yarattı. İnsanları da, kendisini tanımaları ve kendisine ibadet etmeleri için yarattı. Bu tanımanın ve ibadetin faydası da, yine insanlaradır. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Allahü teâlâ, hiçbir şey için, hiçbir şeye muhtaç değildir. Yaratılmakla, biz kıymetlendik, şereflendik. Zâriyat suresinin, (İnsanları ve cinleri, bana ibadet etmeleri için yarattım) mealindeki 56. âyet-i kerimesindeki (ibadet etmeleri için) ifadesi, (beni tanımaları için) demektir. Yani, Allahü teâlâyı tanımak, inanmak için yaratıldık. Hadis-i kudside, (Tanınmak için, her şeyi yarattım) buyurması, (Beni tanımakla şereflenmeleri için) demektir. (1/266)
    Cennet ve Cehennem de, insanların amellerine göre yaratıldı. İman edip iyi işler yapanlar Cennete, iman etmeyenler Cehenneme gidecek ve hepsi orada sonsuz kalacaktır. Hiç kimseye zulmedilmeyecek, orada herkes yaptığının karşılığını görecektir.

    Allah’ın varlığı
    Allah’ın varlığının kendinden olduğu, sonradan var olmadığı nasıl ispat edilir?


    Ahmed Asım Efendi buyuruyor ki: Allahü teâlâ, hâşâ ezeli olmasaydı, sonradan var olsaydı, Onu yaratan bir yaratıcı bulunurdu. Bu yaratıcı ezeli ise, Allah odur. Sonradan var olduysa, onu da yaratan biri lazım olur. Böylece, ezeli olmayan yaratıcılar zinciri mevcut olur. Bu zincire teselsül denir. Teselsül ise imkânsızdır. Şöyle ki: Bir şeyin sonsuz yaratıcılarını, birinciden başlayarak, sonsuz olarak, yan yana dizelim. İkinci yaratıcıdan başlayarak, ikinci bir sıra daha düşünelim. Sonsuza giden ikinci sıra, birinci sıradan bir noksan olduğu için, kısadır. Kısa olana sonsuz denilemez. İkinci sıra, sonsuz olamadığı için, bundan bir fazla olan birinci sıra da, sonsuz olamaz. Yani, bir ucu sonsuza giden yarım doğru düşünülebilir; fakat böyle bir şey mevcut olamaz. Teselsül olamaz. Sonsuz sayıda yaratıcılar olamaz. Sonsuz var olan bir yaratıcı olur. Bu tek yaratıcı, ezelidir, ebedidir, sonsuz olarak vardır. Varlığı kendindendir, başkasından değildir. (Emali kasidesi şerhi)



     
Yaratılış Gayesi... konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Evliliğin Gayesi

    Evliliğin Gayesi

    EVLİLİĞİN GAYESİ İslâmr17;da evliliğin en başta gelen gâyesi, îmânlı bir neslin yetiştirilmesi ve İslâm ümmetinin sayısının çoğaltılmasıdır. Bu hususda Peygamber (s.a.v.) Efendimiz: "Evlenin ve çoğalın! Çünkü ben (kıyâmet gününde) diğer ümmetlere karşı sizin (çokluğunuzla) iftihar edeceğim!" (108) buyurmuşlardır. Peygamber (s.a.v.) Efendimiz, evliliğin gözü haramdan koruduğuna ve...
  2. Neden bütün varlılar insan olarak yaratılmadı?

    Neden bütün varlılar insan olarak yaratılmadı?

    İmam Gazali zulmü, "bir başkasının mülkünde haksız yere tasarrufta bulunmak" şeklinde tarif ediyor. Demek kişinin kendi mülkünde istediği gibi tasarrufta bulunması zulüm kapsamına girmiyor. Her şey Allah’ın mülküdür, Allah mülkünde dilediği gibi tedbir ve tasarruf eder. Öyle ise Allah’ın mülkü olan hiçbir varlığın halinden şikayet etmeye hakkı yoktur. Zengin bir adam, bir takım...
  3. Meleklerin yaratılış gayesi

    Meleklerin yaratılış gayesi

    melek,melek nedir,meleklerin cinsiyeti varmıdır,melekler neden yaratılmıştır,melekler nasıl varlıklardır İmanın şartlarından ikincisi meleklere inanmaktır. Yüce Allah Amentüde ki Ve melaiketihi deyişi ile, meleklerine inanmayı ve iman etmeyi belirtmekte bildirmektedir. Meleklerin yaratılışı, meleklerin yaratılış özellikleri meleklerin yaratılış gayesini bu yazımız da madde madde anlatacağız...
  4. Meleklerin yaratılış gayesi.

    Meleklerin yaratılış gayesi.

    Allah'ın melekleri yaratması onlara ihtiyacı olduğu için değil. Sebepler dairesi de devletin yürütme organları hükmündedir ki, yukarıdan gelen emirlerin propagandası o daireden yapılıyor. Ama icraatçıları değillerdir ki, saltanat ve idareye ortak olsunlar. O memurların görevi, sadece, o Sultan'ın kudretini, icraatlarını ilan etmektir. Atomdan kainata kadar bitkilerin, hayvanların, dağların ve...
  5. Allah şeytanı niye yarattı

    Allah şeytanı niye yarattı

    Allah insana özgü, istisnai yetenekler bahşetmiştir. İnsan bu yeteneklerini Allah'ın buyurduğu yolda kullanırsa, melekleri de geçerek yüce makamlara yükselebilir. İnsanlık semasının yıldızları olan peygamberler, sıddıklar, evliyalar bunun göstergesi, kanıtıdır. İnsanın çekirdek şeklinde olan bu yetenekleri geliştirip cennet layık hale getirmesi için bir eylem ve mücadeleye ihtiyaç var....

Sayfayı Paylaş