Yöneticilere Davranış Dersleri

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Yöneticilere Davranış Dersleri
Batılı şirketler, başarılı iş sonuçları elde edebilmek için yıllarca sistemlere yatırım yapmayı seçtiler. Yönetim stili olarak da hiyerarşik bir yapı içinde kalmayı tercih ettiler. Buna karşılık, başta Japonya olmak üzere uzakdoğu kökenli kuruluşlar, başarının insan kaynaklarını doğru kullanmaktan geçtiği inancıyla, ekip çalışmasının kalitesini artırmaya yöneldiler. Bugün , Batı''daki modelin iflas ettiği kabul ediliyor ve şirketler tekrar insana yatırım yapıyor.

Yeni nesil yöneticiler için, özel eğitim programları yürütülüyor. Bunlardan en dikkat çekeni, İtalya''nın Trieste Üniversitesi''ndeki İletişim Fakültesi''nde verilen "Yöneticiler İçin Kibarlık" dersi. Profesör Franco Grossi tarafından hazırlanan programın amacı, gençlere ekip çalışmasında başarılı olabilecekleri bir bakış açısı sunabilmek.

La Repubblica''da yayınlanan bir söyleşide Profesör Grossi, bir yöneticinin ustalığının farklı pek çok noktadaki tepkileriyle ortaya çıktığını belirtiyor. Giyinme biçimi, ses tonı gibi unsurlar yöneticinin iç dünyasını gösteriyor. Bunlar, yöneticinin ekibiyle kurduğu ilişkinin kalitesini de belirliyor.
Ekibindeki elemanlara onları önemsediği mesajları yayan yöneticinin bu davranışı, iş sonuçlarında kendisini ortaya koyuyor. Tabii ki bu arada, olumlu yöneticinin motive ettiği ekibin başarısı, o yöneticinin yükselmesine de yardımcı oluyor.

Profesör Grossi, Matsushita Electric Co.''nun kurucusu, Konosuke Matsushita''nın bir cümlesini hatırlatarak, tüm çalışanlara iyi davranmanın başarı için en önemli unsur olduğunu vurguluyor:"Sizler (Avrupa''lılar) için, yönetimin temelinde yöneticilerin kafasındaki fikirleri dışarı çıkarmak ve bunu işçilerin ellerine teslim etmek yatıyor.

Sabır ve kibarlık önemli

Matsushita''nın açıklamasını yorumlayan Prof. Grossi, şu açıklamada bulunuyor: Tüm çalışanlara, ayrım yapılmadan, iyi davranmak gerekli. Örneğin, temizlik yapan hanıma iyi davranırsanız, ertesi gün pırıl pırıl bir ofis bulma şansınız da yüksek olacaktır.

Grossi''ye göre, dış görünüş önemli. Başarılı bir yönetici yeni bir giysiyi kullanılmış,, eski bir giysiyi yeniymiş havasıyla taşımayı başarır. Seksi görünmeye çalışan kadın yöneticiler, bu tavırlarıyla aslında kariyerlerine zarar verirler. Geleceğin yöneticilerinde bulunması gereken en önemli özellikse, sabır ve kibarlık.

İyi yönetici olmak isteyenlere tavsiyeler

Bunları Yapın

Tokalaşma: Kısa, kararlı ve diğer kişinin parmaklarını sıkıştırmadan tokalaşın.

Göz Kontağı: Konuştuğunuz insanların gözlerinin içine bakmaya özen gösterin.

Onaylama: Başınızı sallayarak veya olumlu kelimeler seçerek, karşınızdakini dinlediğinizi belli edin.

Gülümseme: Samimi, içten ve açık bir tavırla gülümseyin.

Mimikler: Söz ve tavırlarınızı destekleyen yüz ifadeleri kullanın. Karşınızdakini
rahatlatın.
Kravat: Aşırı dikkat çeken parlak renkler kullanmayın.

Çoraplar: Dize kadar çıkan, uzun çorapları tercih edin. Bacak bacak üstüne attığınızda, bacaklarınız görünmesin.

Yorumlar: Espri yaparken bile, insanları incitmeyecek, kimseyi rencide etmeyecek bir biçimde konuşun.

Bunları Yapmayın

Tokalaşma: Asla size uzatılan bir eli geri çevirmeyin.

Göz Kontağı: İnsanların gözlerine bakmadan konuşmak, samimiyetsizlik ve güvensizlik duygusu yaratır.

Onaylama: Sesinizi hiç bir durumda yükseltmeyin veya süratli konuşmayın.

Gülümseme: Yapay bir gülümseme hemen anlaşılır. Zorlama bir gülücük ikiyüzlülük çağrıştırır.

Mimikler: Mimiklerini kontrol edemeyenler, dış dünyaya bunalımda oldukları veya duygularına söz geçiremedikleri izlenimi verirler.

Kravat: Renkli bir kravatı yalnızca, tek renkli ve desenleri olmayan bir gömleğin üzerinde kullanın.

Çoraplar: Asla açık renkli veya kısa çorap seçmeyin.

Yorumlar: Olumsuz, yüzeysel, ironik ve sataşmalarla dolu cümleler kullanmayın

Milliyet
 
Geri
Üst