gebe
  1. BEYZA21

    BEYZA21 ♥ سن بنيم جننتيم نفسيمسين ♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    9.623
    Beğenilen Mesajlar:
    1.521
    Ödül Puanları:
    113

    Adetten Sonra Yıkanmadan Birliktelik harammı?

    Konu, 'Tüm İslami Bilgiler' kısmında BEYZA21 tarafından paylaşıldı.

    Hanefi alimlerine göre, adet hali olan kadının hayız süresinin en çoğu olan on gün geçerse, kan da kesilirse yıkanmadan cinsel ilişkide bulunabilinir. Şafii ve Maliki alimlerine göre ise, yıkandıktan sonra cinsel ilişkide bulunabilinir. (3)

    Sadece Cinsel Organı Yıkamak Yetmez mi?

    Bazı alimlere göre yıkanması gerekmez, yalnız cinsel organının yıkamakla cinsel ilişki helal olur.
    Bu farklılık "Onlar temizleninceye kadar yaklaşmayınız" (Bakara Suresi: 222) ayetindeki temizlik anlayışından kaynaklanmaktadır. İmam-ı azama göre buradaki temizlik hayzın kesilmesi demektir.

    Dolayısıyla adet bitiminden sonra yıkanmadan cinsel ilişkide bulunmak caizdir.

    Ancak yıkanmak müstehaptır. (3)

    Soru: Adeti biten kadın gusül abdesti almadan eşi ile birlikte olabilir mi? Birlikte olduktan sonra gusül alsa olur mu? Yoksa önce gusül abdesti alması mı gerekiyor?




    b.jpg






    Cevap:
    Bakara suresinin 222. ayetinde Allah Teala şöyle buyurmaktadır:

    “Sana kadınlardaki kanamaları soruyorlar. De ki, o bir eziyettir; kanamanın olduğu günlerinde onları rahat bırakın. Temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah‘ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.”

    Yukarıdaki ayete göre adet esnasında yasak olan cinsel ilişkinin helal olabilmesi için iki şart bulunmaktadır:

    1. Kadının adetinin bitmesi gerekir.

    2. Kadının tertemiz olması, yani gusletmesi/yıkanması gerekir.

    Adeti sona eren kadın gusletmedikçe kendisiyle cinsî münasebette bulunmanın helâl olmadığı hususunda Şafii, Maliki ve Hanbeli mezhepleri başta olmak üzere ulemanın büyük çoğunluğu görüş birliğine varmıştır. Yalnız Hanefîler, adet kanının belirli âdet süresinin sonunda kesilmesi halinde bir namaz vakti geçtikten sonra gusül yapılmasa da cinsî münasebetin caiz olacağını söylemişlerdir. (Yunus Vehbi Yavuz, “Hayız”, Diyanet İslam Ansiklopedisi, c: 17, s: 53.)

    Hanefilere göre adetin azami süresi olan on gün geçince, boy abdesti almadan da cinsel ilişkide bulunmak helal olur. Fakat adeti bu süreden daha kısa olan bir kadının, adeti bitip kanının kesilmesiyle hemen cinsel ilişkide bulunması helal olmaz. Böyle bir durumda cinsel ilişkide bulunmanın helal olabilmesi için kadının ya gusletmiş olması veya üzerinden bir namaz vakti geçmiş olması veyahut da bir özründen dolayı teyemmüm edip onunla nafile de olsa bir namaz kılması gerekir. (Mehmet Şener, “Hayız”, İslam’da İnanç İbadet Ve Günlük Yaşayış Ansiklopedisi, İlmî Müşavir Ve Redaktör: İbrahim Kâfi Dönmez, İstanbul, 1997, c: 2, s: 218)

    Ebu Hanife’nin bu görüşte olmasının delili şudur:

    “Allah Teâlâ’nın, “Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” hitabı, onlara yaklaşmayı yasaklamış ve bu yasağın, onların adetten kesilmeleriyle son bulacağını ifade etmiştir. Kadınların adetten kesilmeleri bu yasağın sona ermesine sebep olunca, adetleri sona erdiğinde yasağın söz konusu olmaması gerekir.”

    Râzî, tefsirinde el-Kâdî’nin (muhtemelen Kadı Abdulcebbâr ?), Ebû Hanife’nin görüşüne şu şekilde cevap verdiğini kaydeder:

    “Eğer Cenab-ı Hak ayette sadece, “Temizleninceye kadar” ifadesini söylemiş olsaydı, sizin söylediğiniz son derece uygun olurdu. Ama Hak Teâlâ bu emrine, “İyice temizlendiklerinde…” kaydını da ilâve edince, bu iki ifadenin hepsi birden bu yasağın sona erme sebebi olmuş olur. Bu, bir kimse “Eve girinceye kadar, falancayla konuşma. Girdikten sonra gönlü hoş olursa onunla konuş” demesi gibidir. O kimsenin konuşabilmesinin, bu iki şartın ikisine birden bağlanmış olması gerekir. Bu böyle olunca, adetten kesildikten sonra onun mutlaka temizlenmesi de gerekir. (Fahreddin er-Razi, et-Tefsiru’l-Kebir, c: 6, s: 419, Bakara suresi 222. ayetin tefsiri)

    Delillere bakıldığında çoğunluğun görüşünün isabetli olduğu, yani âdeti biten kadının gusül abdesti almadan eşi ile ilişkiye giremeyeceği anlaşılmaktadır.

     
Adetten Sonra Yıkanmadan Birliktelik harammı? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Düşükten Sonra Adet Kanaması

    Düşükten Sonra Adet Kanaması

    düşükten sonra ne zaman adet olurum,düşükten sonra ne zaman adet olunur,düşük sonrası adet kanaması hakkında bilgiler Düşükten sonra adet, düşüğün nasıl gerçekleştiğine bağlı olarak adet kanamalarında düzensizlik yaşanan süreci içerir. Bebeğin anne karnındayken gebeliğin ilk 20. haftalarında 500 gr.lık ağırlığa erişmeden gebeliğin herhangi bir nedenle bitmesine verilen duruma düşük denir....
  2. İslamda anal birliktelik harammıdır?

    İslamda anal birliktelik harammıdır?

    islamda ters ilişki günahmıdır,islamda anal ilişki sakıncalımıdır,islamda ters ilişkinin günahları,islamda cinsi münasebet hakkında bilgiler Erkeklerin “cinsel İlişki”de hanımlarına arkadan yaklaşmalarının nasıl bir la’netlik iş olduğunu gösteren hadîslerden bir kısmını “ez-Zevâcir” isimli eserden ve “ed-Dürrü’l-Mensûr” isimli tefsîrden nakledelim: Tirmizî, Nesâî ve İbnü Hibbân sahih’inde...
  3. Adet halinde birlikte olmak harammıdır?

    Adet halinde birlikte olmak harammıdır?

    Yasaklanan yalnız cinsel organların teması olduğu için, hiç şüphesiz sevişmek helaldir. Üstelik adet halinde sevişmek, Peygamber Efendimizin (s.a.v) sünnetlerindendir. Cümay' İbnu Umayr (ra) anlatıyor: Ben, annem ve teyzemle birlikte Hz. Aişe (ra)'nin yanına girdim. Onlar Hz. Aişe ye: "Hayızlı iken, sizlerle Aleyhisalatu vesselam ne şekilde mübaşerette bulunurdu?" diye sordular....
  4. Sezeryandan sonra ne zaman birliktelik olabilir?

    Sezeryandan sonra ne zaman birliktelik olabilir?

    Doğum yapmak kadının tüm doğasını değiştirecek ve vücudunun toparlanabilmesi için belirli zamana ihtiyacı olacaktır. Bebeğin hayata katılması ile bebek bakımı, psikolojik olarak bedende yaşanan değişimlerden etkilenmek ve belirli bölgelerde bulunan dikişlerin iyileşebilmesi adına toplamda 6 hafta zamana ihtiyaç olacaktır. Zaten bu dönem lohusalık dönemi olarak bilinmektedir. Özellikle...
  5. Sperm yutmak harammıdır?

    Sperm yutmak harammıdır?

    Erkek hanımını böyle bir ilişkiye zorlayamaz; buna hakkı yoktur. Kadın Allah'ın rızasına uygun olmayan konularda kocasına itaat etmemelidir. Eşlerin birbirine her yerleri mübahtır, haram değildir" şeklindeki bir hüküm doğru değildir; kadına anüsten yaklaşmak (ters ilişki) ehlisünnete göre caiz değildir. Ağız da cinsel temas için değil, başka işler için var edilmiştir; oradan cinsel temas...

Sayfayı Paylaş