gebe
  1. PeLiNiM

    PeLiNiM Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    5.444
    Beğenilen Mesajlar:
    57
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    ANTALYA

    iletişimde doğru davranışlar

    Konu, 'Kişisel Gelişim' kısmında PeLiNiM tarafından paylaşıldı.

    doğru davranışlar Zaman zaman gerek iş ortamında olsun gerekse aile ortamında karşımızdaki kişilerle iletişim kurmakta zorlanırız. Nedense sözlerimiz kimi zaman adeta karşımızdakine batar. Ne olduğunu tam olarak anlayamasak da bir sorun olduğunu düşünürüz. Karşımızdaki kişinin bizi rahatsız eden davranışlarını ifade ettiğimizde onu bize karşı hırçınlaştıran ve savunma pozisyonuna geçiren acaba nedir? İsterseniz bu konuyu okuyun.....:laugh:


    Çocuk okul çıkışında, eve, gelmesi gereken saatten geç bir saat de geliyor. Anne:

    -Neredesin bu saate kadar? İnsan bir haber verir. Zaten sen hep böyle yapıyorsun.

    Çocuk annesinin tam olarak neye kızdığının farkında değildir. Ya sesini yükselterek artık çocuk olmadığını kendisinin de gezip eğlenmeye hakkının olduğunu söyler ya da annesini sessiz bir şekilde dinler ve odasına çekilir.

    Burada annenin tam olarak kızdığı şey nedir? Çocuğun geç gelmesi mi? İzin almaması mı? Bu tür davranışların artık alışkanlık haline gelmiş olması mı? Bunu annenin ifadelerinden çıkartabilmek çok kolay değildir. Ortamı geren şeyde zaten bu belirsizliktir. Gelin şimdi aynı olayı birde farklı şekilde ele alalım: Anne:

    -Okul çıkışında hemen eve geleceğini düşünüyordum. Gecikince senin için endişelendim. Bir dahaki sefere geç geleceğini bildirirsen sevinirim.

    Sizce bu durumda çocuğun tepkisi nasıl olur. Elbette ki yukarıdaki tepkiden daha olumlu olur. Çünkü annenin neye kızdığı bellidir. Çocuk bir dahaki sefere daha dikkatli olacaktır.

    Aslında işin püf noktası karşımızdaki kişinin davranışlarından biz nasıl etkileniyoruz, bu mesajın, doğru bir şekilde ben dili ile net ifadelerle verilmesi gerekir. “Senin bu şekildeki davranışın beni bu nedenden dolayı üzdü” yada “senin bu şekilde konuşman beni rahatsız etti, üzüldüm” gibi ifadeler sorunun ben dili ile ifade edilmiş şeklidir. Ancak maalesef günümüzde insanlar sen dilini kullanıyorlar. “Sen şunu yaptın”, “sen hep bu şekilde davranıyorsun” gibi ifadeler, suçlayıcı ve karşıdakini savunma pozisyonuna getirici davranışlardır.

    Zamanın birinde ülkenin kralı bir rüya görür. Rüyasında, bir dişi dışında tüm dişlerinin döküldüğünü görür. Ülkesinde ki rüya yorumcularını toplar ve rüyasını yorumlamalarını ister. Yorumcular , “Yüce kralım ailenizin üyeleri birer birer ölecekler,siz yalnız kalacaksınız” derler. Kral bu yorumu yapan herkesi zindana attırır. Tekrar ülke geneline haber salınır ve rüyayı yorumlayana ödüller verileceği duyurulur. Bir köylü zindana atılmayı göze alarak rüyayı yorumlamak istediğini söyler. Kralın huzuruna çıkartılır. Köylü rüyayı yorumlar ve derki: “Yüce kralım ailenizden en uzun ömürlü siz olacaksınız”. Bu yorum, kralın hoşuna gider ve köylüyü ödüllendirir. Aslında söylenen şeyler aynı anlamı taşımaktadır. Ancak ikinci yapılan yorum kulağa daha hoş gelmektedir.

    Diğer insanlarla olan ilişkilerimizde ifadelerimize daha çok dikkat eder ve kelimelerimizi özenle seçersek kırıcı olmaktan kurtuluruz. Bu da çevremize negatif değil de pozitif enerji yaymamıza neden olur. Biz mutlu oluruz insanları da mutlu ederiz.



     
iletişimde doğru davranışlar konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Evlilikte Doğru İletişim

    Evlilikte Doğru İletişim

    Evlilik; karmaşık, sürekli değişen ve iki kişinin daha önce hiç karşılaşmadıkları sorunları beraberce çözmek zorunda oldukları bir ilişkiler sistemidir. Bu sistemin içinde eşin yanı sıra, yakınlar ve çocuklar yeni sorumluluklarla birlikte yeni iletişim alanları da oluştururlar. Birlikte yaşamanın getireceği yeni kuralların ve bu yeni kurulan sistemin içinde, elbette çatışmalar, kızgınlıklar,...
  2. İletişim

    İletişim

    İnsanlar arası iletişim; kişilerin birbirlerine bilinçli veya bilinçsiz olarak duygu ve düşüncelerini aktardıkları bir süreçtir. Bu sürecin başarısı, bireyin yaşamındaki mutluluğun temelini oluşturur. Anne, baba ve çocuk ilişkisinde her iki tarafın da birbirlerinin duygu ve düşüncelerini paylaşarak kabul etmeleri ile bir çok soruna çözüm bulunabilir. Çocuklarla etkili iletişim nasıl...
  3. Davranış

    Davranış

    En geniş anlamıyla «davranış», bireyin herhangi bir sitüasyon karşısındaki total tepkisidir. Belli bir davranış biçimi ortam veya bireyle ortam arasındaki ilişki üzerinde birtakım etkiler yaratarak sitüasyonu değiştirir. Psikoloji artık bir davranış bilimi olarak tanımlanmaktadır. Bu düşünce j. b. watson tarafından ortaya atılmıştır. Watson, psikolojinin objektif bir bilim olabilmesi için,...
  4. Asosyal Davranış

    Asosyal Davranış

    Fiziksel şiddet, patolojik yalan söyleme (bkz.), cinsel sapıklık, aşırı içki düşkünlüğü, hırsızlık (bkz.) veya kötü davranışlar gibi asosyal davranışlardan hiçbiri belli bir psikolojik hastalığın belirtisi yahut başlı başına bir sendrom (bkz. kundakçılık ve kleptomani) sayılmamalıdır. Bununla bırlikte, bütün zihinsel bozukluklar semptomatik asosyal davranışa yol açabilir. Sonucunda da tıbbi...
  5. iyi iletişim doğru ses tonundan geçiyor

    iyi iletişim doğru ses tonundan geçiyor

    iletişimde ses tonu konuşmada ses tonu tonunun önemi iletişimde doğru kullanımı Ses tonunu doğru kullanma hem sosyal hayatta hem de iş hayatında oldukça önemli. Bu yüzden işinde başarılı olmak isteyen yöneticiler ses eğitimi derslerine katılıyorlar. İş hayatında kullanılan ses tonu ve beden dili hem ilişkiler de hem de toplantılarda büyük önem taşıyor. Yöneticilerin özellikle dikkat...

Sayfayı Paylaş