gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Kişilik Eğitimi Programının Genel Hedefleri

    Konu, 'Rehberlik' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    kişilik eğitimi Rehberlik saatlerinde yapılacak etkinliklerle öğrencilerde aşağıdaki davranışların (veya benzerlerinin ) geliştirilmesi amaçlanmalıdır:
    1. Hangi alanlarda, ne ölçüde yetenekli olduğu konusunda doğru ve ayrıntılı bilgi sahibi olma,
    2. İlgi duyduğu alanları belirleyebilme,
    3. Gerçek ve sürekli ilgiyi özentiden ayırt edebilme,
    4. Plan yapabilme ve bunu uygulayabilme,
    5. Mesleğini ve ona götürecek adımları belirleyebilme,
    6. Zevki erteleyebilme, gelecekteki sürekli doyumları elde edebilmek için şimdiki zevklerden vazgeçebilme,
    7. İlgi duyulan eğitim kurumları ve meslekleri inceleme,
    8. Çevredeki fırsatları araştırmaya istekli olma,
    9. Kendini incelemeye istekli olma,
    10. Kendinden hoşnut olma,
    11. Kendini geliştirme çabası gösterme,
    12. Başkalarına saygılı olma,
    13. Davranışının sorumluluğunu alma,
    14. Düzenli olma,
    15. Başkaları ile işbirliği halinde çalışabilme,
    16. Çevre sorunlarına, milli ve evrensel sorunlara duyarlı olma,
    17. Başkalarından bağımsız karar verebilme,
    18. Yönergeleri, başvuru formlarını dikkatli okuyabilme ve doldurabilme,
    19. Dilekçe ve özgeçmiş yazabilme, form doldurabilme,
    20. Bir dileği, en etkili bir biçimde bir yabancıya iletebilme


    alıntı

     
Kişilik Eğitimi Programının Genel Hedefleri konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Avrupa Birliği Eğitim Programları(MINERVA)

    Avrupa Birliği Eğitim Programları(MINERVA)

    minerva eğitim MINERVA Minerva , Uzaktan Öğretim,Bilgi ve İletişim Teknikleri alanlarında Avrupa’da işbirliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Minerva’nın iki ana amacı bulunmaktadır. Bunlar 1-Öğrenciler, karar vericiler ve uzaktan öğretim ile ilgilenenler arasında anlayışı geliştirmek, iletişim ve bilgi tekniklerinin kullanımı konusunda destek vermek, 2-Bu alanda geliştirilen...
  2. Avrupa Birliği Eğitim Programları(GRUNDTVIG)

    Avrupa Birliği Eğitim Programları(GRUNDTVIG)

    GRUNDTVIG YETİŞKİN EĞİTİMİ VE DİĞER EĞİTİM YAKLAŞIMLARI Bu programın amacı hayat boyu öğrenimin Avrupa boyutunu zenginleştirmektir. Bu program Avrupa işbirliği yoluyla yenilikleri, eğitimde artan erişilebilirliği, bulunulabilirliği ve yetişkinler için eğitim koşullarının kalitesini artırmayı teşvik eden programları desteklemektedir. Grundtvig hareketi büyük ölçüde eğitimcilere hitap...
  3. Avrupa Birliği Eğitim Programları

    Avrupa Birliği Eğitim Programları

    AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM PROGRAMLARI (Prof.Dr. Mehmet A. Kısakürek tarafından hazırlanmıştır) SOKRATES COMENIUS ERASMUS MİNERVA LINGUA GRUNDTVIG ARION NARIC TEMPUS LEONARDO DA VINCI YOUTH SOCRATES AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ALANI HAREKET PLANI (2000-2006) Değişen dünyada, yararlı becerileri kazanmak, bir iş bulmak veya bireysel anlamda gelişmek...
  4. Erken Genel Eğitim Programları - Erken Eğitim

    Erken Genel Eğitim Programları - Erken Eğitim

    ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ Temel Kavramlar ve Önem Erken eğitim, 0-6 yaş (0-72 ay) çocukların ev ve kurum ortamlarında bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişmelerini desteklemek amacıyla yapılan eğitime denir. Erken eğitim, 0-3 (0-36 ay) takvim yaşına sahip çocuklar için erken çocukluk eğitimi dönemi; 3-6 (37-72 ay) takvim yaşına sahip çocuklar için ise okulöncesi...
  5. Özel Eğitim Programları Süreleri

    Özel Eğitim Programları Süreleri

    ÖZEL EĞİTİM PROGRAMLARI SÜRESİ Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere verilecek eğitimin süresi sınırsız değildir, hiçbir zaman da sınırsız olmamıştır. Eğitim alacak birey MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI NA BAĞLI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ bünyesinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme kurulları tarafından incelendikten sonra bir yıl süreli eğitim almasını sağlayacak olan ÖZEL EĞİTİM...

Sayfayı Paylaş