gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Okul, Aile ve Toplum İlişkileri

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    okul ve toplum okul aile ve toplum ilişkilerinin incelenmesi ilişkileri ilişkisi ilişkisi ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ
    E-) OKUL, AİLE VE TOPLUM İLİŞKİLERİ
    Öğretmen, okulun bulunduğu çevrenin doğal, sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır. Aileleri ve toplumu eğitim sürecine ve okulun gelişimi ile ilgili çalışmalara katılmaları yönünde teşvik eder.

    E1. Çevreyi Tanıma


    Öğretmen, okulun bulunduğu çevrenin doğal, sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin farkında olarak çevrenin önemli sorunlarına duyarlı olmalı ve bunları öğretim sürecine yansıtabilmelidir.

    Performans göstergeleri
    E1.1.Bulunduğu çevreyi tanır.

    E1.2.Bulunduğu çevrenin özelliklerini ve gereksinimlerini inceler ve kaydeder.

    E1.3.Ders plânına çevrenin özelliklerini yansıtır.(C2.7)

    E1.4.Çevre gezileri plânlar (müze, fabrika, doğal güzellikler vb.).(A2.8;C4.1;C4.2;C4.3;C4.4;C4.5;C4.6)

    E1.5.Çevre gezilerini gerçekleştirir.(A2.8;C4.1;C4.2;
    C4.3;C4.4;C4.5;C4.6)

    E1.6.Bulunduğu çevrenin özelliklerine göre özel alan öğretim programına farklı üniteler ya da konular ekler.

    E1.7.Bulunduğu çevrenin sorunlarına karşı duyarlıdır.

    E2. Çevre Olanaklarından Yararlanma

    Öğretmen, öğrencilerin ve okulun gelişimini sağlamak için her türlü çevre olanaklarını etkin bir şekilde kullanabilmeli ve okul yönetimi ile işbirliği yapabilmelidir.


    Performans göstergeleri
    E2.1.Öğretmen, çevrede bulunan sanayi, ticaret, tarım v.b. meslek alanlarının yetkililerini ilgili oldukları derslere davet eder.(C5.3)

    E2.2.Çevrede bulunan kurum, kuruluş ve doğal ortamları eğitim amaçlı kullanır.(C2.7)

    E2.3. Okul yönetimi ile işbirliği yaparak mezunların okula katkı sağlamaları için çaba harcar.

    E2.4.Sivil toplum kuruluşları, toplum liderleri, eğitim liderleri vb. ile işbirliği yapar.(A6.6;A6.8)

    E2.5.Bulunduğu çevreye özgü materyalleri kullanarak öğretim sürecini zenginleştirir.(C2.7)

    E2.6.Okul gelişim - yönetim ekiplerinin kurulmasında ve çalışmalarında görev alır.

    E3.Okulu Kültür Merkezi Durumuna Getirme

    Öğretmen, okulu çevrenin bir kültür merkezi haline getirebilmek için çeşitli etkinlikler planlanmasına, uygulanmasına yönelik çalışmalı ve katkı sağlayabilmelidir.


    Performans göstergeleri
    E3.1.Aile ve öğrencilerin ilgi ve gereksinimleri doğrultusunda toplantı ya da seminerler düzenler.


    E3.2.Kültürel ve sportif etkinliklerin düzenlenmesinde öncülük yapar.

    E3.3.Bulunduğu çevrenin önemli kişi ve olaylarını anmak üzere programlar düzenler.

    E3.4.Öğretmen, okul ve çevresinin gelişimine yönelik çalışmalara destek olur.

    E4.Aileyi Tanıma ve Ailelerle İlişkilerde Tarafsızlık

    Öğretmen, ailelerin sosyo- ekonomik ve kültürel özelliklerini tanımaya yönelik çeşitli etkinlikler düzenleyebilmelidir. Ailelerle ilişkilerde tarafsız olabilmeli, öğrencinin gelişimi ve eğitimi ile ilgili doğru, açık ve net paylaşımlarda bulunabilmelidir.


    Performans göstergeleri
    E4.1.Aileleri tanımak için bireysel ya da gruplarla veli görüşmeleri düzenler.

    E4.2.Ailelerin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanıyabilmek, öğrencinin çalışma ortamını gözlemleyebilmek için meslekî sınırlar içinde ev ziyaretleri yapar.(B3.8)
    E4.3.Ailelerin sosyo-ekonomik ve kültürel özellikleri hakkında bilgi toplar ve kaydeder.(B3.8)
    E4.4.Sosyo- kültürel değerlerin yaşatılması için etkinlikler düzenler.
    E4.5.Ailelerle ilişkilerinde doğru, açık ve anlaşılır paylaşımlarda bulunur.
    E4.6.Ailelerin farklı değer ve inançlarına saygı duyar.(B3.7)
    E4.7.Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel özellikler gösteren ailelere eşit davranır.
    E4.8.Aile ve öğrenci ile ilgili özel bilgileri gizli tutar.(B3.2)
    E4.9.Ailelerle yaşanabilecek olumsuzlukları öğretme ve öğrenme sürecine yansıtmaz.

    E5. Aile Katılımı ve İşbirliği Sağlama

    Öğretmen, ailelerin okula güven duymaları ve öğretme-öğrenme sürecine katkı sağlamaları için özendirici çalışmalar yapmalı, öğrencilerin gelişimi ile ilgili ailelerle bilgi alış verişi yaparak işbirliği zemini oluşturabilmelidir.


    Performans göstergeleri
    E5.1.Aileleri okul ve sınıf etkinliklerine katar.

    E5.2.Öğrencinin gelişimi ile ilgili olarak ailelerle sürekli bilgi alışverişinde bulunmak üzere yazılı/sözlü iletişim kurar.(B4.5;D3.8)

    E5.3.Ailelerle görüşerek karşılıklı beklentilerin neler olduğunu belirler.

    E5.4.Ailelerle belirlenen karşılıklı beklentileri uygulamalarına yansıtır.

    E5.5.Ailelerin yaşadıkları sorunlara karşı duyarlı davranır.

    E5.6.Ailelere, öğrencilerin öğrenim sürecinde yaşadıkları sorunların çözümünde bilgi ve yönlendirme kapsamında rehberlik yapar.

    E5.7.Aileleri eğitimle ilgili yasal hak ve sorumlulukları konusunda bilgilendirir ve gelişmelerden haberdar eder.

    E5.8.Okul içi ve dışı ortamlardaki eğitsel fırsatları değerlendirerek aile ve öğrencilerle birlikte olur.

     
Okul, Aile ve Toplum İlişkileri konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Okul Öncesi Dönemde Arkadaşlık İlişkileri

    Okul Öncesi Dönemde Arkadaşlık İlişkileri

    çocuklarda arkadaş ilişkileri okulda ilişkiler okulda arkadaş ilişkileri arkadaşlık ilişkilerinde olumlu ve olumsuz davranışlar nelerdir arkadaşlık ilişkilerinde olumlu ve olumsuz davranışlar Okul Öncesi Dönemde Arkadaşlık İlişkileri Arkadaşlık, çocuğun aile ortamından çıkıp kendi yaşıtları ile iletişim kurmaya başlamasıdır. Özelikle arkadaşlıkların başladığı 3-6 yaş dönemi çocuğun kendini...
  2. "Aile İdaresi İlişki Uzmanı" Olmak ister misiniz

    "Aile İdaresi İlişki Uzmanı" Olmak ister misiniz

    Başka hiçbir ünvanınız olmasa bile AİİU (Aile İdaresi İlişki Uzmanı) olmanız için tek engeliniz sadece kendinizsiniz. Bu harfleri adınızın önüne koymak isterseniz aşağıdaki önerileri uygulamaya heveslisiniz demektir. Ailedeki sorumluluklarımızı ailecek paylaşmak da aynı bir işyerindeki gibi idarenin başarısına bağlı. Unutulmaması gereken temel Prensipler; Bir tek kişi dünyayı...
  3. Ergenin Aile İçi İlişki ve Sorunları

    Ergenin Aile İçi İlişki ve Sorunları

    Ergenin davranışlarına rehberlik edecek değerleri kazanması ve sosyal yönden sorumluluklarını öğrenmesi konusunda yardıma gereksinimi vardır. Bu gereksinimi karşılayan ve ergenin yaşamında etkili olan toplumsal kurum ailedir. Ergen yaşadığı toplumda kendi görev ve statüsü hakkında açık seçik bir fikre sahip değildir. Kendisine yetişkin görev sorumluluklarının verilmemesi ve statü...
  4. KADINLARA YÖNELİK ŞİDDET ve AİLE İÇI ŞİDDETİN ÖNLENMESİ ve BUNLARLA MÜCADELEYE İLİŞKİ

    KADINLARA YÖNELİK ŞİDDET ve AİLE İÇI ŞİDDETİN ÖNLENMESİ ve BUNLARLA MÜCADELEYE İLİŞKİ

    8 Mart 2012 Tarihli ve 28227 Sayılı Resmî Gazete’de Kadınlara Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi’nin onaylandığı hususu yayınlanmıştır. Bu sözleşmenin amaçları şunlardır; - kadınları her türlü şiddetten korumak ve kadına yönelik şiddet ve aile içi şiddeti önlemek, kovuşturmak, ortadan kaldırmak; - kadınlara karşı her...
  5. sivil toplum örgütleri ve görevleri

    sivil toplum örgütleri ve görevleri

    sivil toplum örgütleri ve görevleri nelerdir bu konuda bilgi içerren cevap yaz

Sayfayı Paylaş