Ahu Saglam - Hüznün kolları albüm tanıtımı
hüznün kolları ahu sağlam ahu sağlam hüznün kolları albümleri gülümcan
Ahu Saglam - Hüznün kolları
Murat İşbilen: Klasik Gitar
Ahmet Bozacı: Flüt
Batur Özdemir: Düzenleme
Turay Dinleyen: Keman
Okan Murat Öztürk: Cura, Bağlama
Turay Dinleyen: Violo
Ahmet Özgül: Akustik Gitar
Murat Akçay: Tar
İhsan Menteş: Kabak Kemanı
Serhat Erdem: Kaval
Yılmaz Çamurlu: Bendir
Ahu Saglam - Hüznün kolları
Albüm için yapılan yorumlar
Türküler 'Hüznün Kolları'nda Ahu Sağlam, 'Hüznün Kolları' adlı albümünde, şan eğitimine sadık kalarak türkü söylüyor. Sağlam, çalışmasında Ermeni, Azeri ve Karadeniz halk türkülerine yer veriyor
BUKET ÖKTÜLMÜŞ (RADİKAL GAZETESİ)
BUKET ÖKTÜLMÜŞ (RADİKAL GAZETESİ)
İSTANBUL - 'Hüznün Kolları' adlı albümü Ada Müzik imzasıyla yayımlanan Ahu Sağlam, "Yola çıkarken ticari kaygı ya da kazanç gözetmedik" diyor. Sağlam'a göre albüm, hem 10 yıllık birikimden süzülen bir çalışmanın ifadesi, hem de Rapsodi Müzik Topluluğu ile dayanışmanın ürünü.
Sanatçıya göre, 'Hüznün Kolları' bir türkü albümü değil. Değil, çünkü sesler ve enstrümanlar farklı. Klasik şan eğitimi alan sanatçı, 1988'den günümüze dek Ankara Devlet Konservatuvarı Opera ve Sahne Sanatları Anabilim Dalı'ndan Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Fakültesi'ne uzanan çizgisiyle Batı formu kazanmış. "Bu birikimi hiçe sayamaz, popülist olma adına sesimi değiştiremezdim" diyor.
O yüzden klasik formasyonunu korumuş.
Seçtiği parçaların altyapısını
korumaya da özen gösteren sanatçı, albümü, kendi formasyonu ve halk müziğinin özgün değeriyle oluşturmuş. "Kendime has unsuru koruduğum için de hoş bir sentez oldu" diyor Sağlam.
Farklı arayışlardan yana
Halk müziği parçalarının kendi içinde imkânlar taşıdığına inanan sanatçıya göre, türkülerin otantik yapıları olması gerektiği gibi. Zaman içinde farklı arayışların gündeme gelmesini ise doğal buluyor: "Sonuçta formasyon almışsınız, bir tarzınız ve yorum gücünüz var."
Sağlam, stüdyo çalışmasını kendi olanaklarıyla tamamlamış. Ardından Ada Müzik ile tanışma gelmiş. Buluşmaya aracılık edense Yavuz Bingöl. Ada, stüdyo kaydına onay verince albüm doğmuş.
Repertuvar oluştururken son dönemde çıkan nitelikli yayınlardan yararlanıyor. TRT repertuvarı ile Hamdi Tanses'in yayımladığı halk türküleri gibi. Bu konuda dostlarının katkısını da önemsiyor. "Ses rengimi bildikleri için, her zaman doğru önerileri oluyor. Onları dikkate alıyorum" diyor.
Yaklaşık 10 yıllık bir proje olarak tanımladığı 'Hüznün Kolları', albümde yer alan tek bestesinin de adı. "Eski bir besteydi" dediği parça, Sağlam'ın besteci kimliğine işaret etmesi açısından önem taşıyor. Murat İşbilen imzalı çalışmaların çoğunlukta olduğu albümde, Ermeni, Azeri ve Karadeniz halk türküleri de var.
"Adına bakıp yanılmayın" diyen Sağlam'a göre, albüm, hüzne adanmış bir çalışma değilse de 'hüzün' teması hâkim. Hüznü ise insana has bir duygu olarak görüyor. Ruh halinin önemine inanıyor ve duyguya yakalayamadığı zaman kayıt dahi yapmıyor. Keman, piyano, kemençe, ney, flüt, viyolonsel ve viyolanın enstrüman cephesini oluşturduğu albümün parçaları de titiz bir eleme sonucu seçilmiş.
Sanatçıya göre, 'Hüznün Kolları' bir türkü albümü değil. Değil, çünkü sesler ve enstrümanlar farklı. Klasik şan eğitimi alan sanatçı, 1988'den günümüze dek Ankara Devlet Konservatuvarı Opera ve Sahne Sanatları Anabilim Dalı'ndan Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Fakültesi'ne uzanan çizgisiyle Batı formu kazanmış. "Bu birikimi hiçe sayamaz, popülist olma adına sesimi değiştiremezdim" diyor.
O yüzden klasik formasyonunu korumuş.
Seçtiği parçaların altyapısını
korumaya da özen gösteren sanatçı, albümü, kendi formasyonu ve halk müziğinin özgün değeriyle oluşturmuş. "Kendime has unsuru koruduğum için de hoş bir sentez oldu" diyor Sağlam.
Farklı arayışlardan yana
Halk müziği parçalarının kendi içinde imkânlar taşıdığına inanan sanatçıya göre, türkülerin otantik yapıları olması gerektiği gibi. Zaman içinde farklı arayışların gündeme gelmesini ise doğal buluyor: "Sonuçta formasyon almışsınız, bir tarzınız ve yorum gücünüz var."
Sağlam, stüdyo çalışmasını kendi olanaklarıyla tamamlamış. Ardından Ada Müzik ile tanışma gelmiş. Buluşmaya aracılık edense Yavuz Bingöl. Ada, stüdyo kaydına onay verince albüm doğmuş.
Repertuvar oluştururken son dönemde çıkan nitelikli yayınlardan yararlanıyor. TRT repertuvarı ile Hamdi Tanses'in yayımladığı halk türküleri gibi. Bu konuda dostlarının katkısını da önemsiyor. "Ses rengimi bildikleri için, her zaman doğru önerileri oluyor. Onları dikkate alıyorum" diyor.
Yaklaşık 10 yıllık bir proje olarak tanımladığı 'Hüznün Kolları', albümde yer alan tek bestesinin de adı. "Eski bir besteydi" dediği parça, Sağlam'ın besteci kimliğine işaret etmesi açısından önem taşıyor. Murat İşbilen imzalı çalışmaların çoğunlukta olduğu albümde, Ermeni, Azeri ve Karadeniz halk türküleri de var.
"Adına bakıp yanılmayın" diyen Sağlam'a göre, albüm, hüzne adanmış bir çalışma değilse de 'hüzün' teması hâkim. Hüznü ise insana has bir duygu olarak görüyor. Ruh halinin önemine inanıyor ve duyguya yakalayamadığı zaman kayıt dahi yapmıyor. Keman, piyano, kemençe, ney, flüt, viyolonsel ve viyolanın enstrüman cephesini oluşturduğu albümün parçaları de titiz bir eleme sonucu seçilmiş.
Hüznün Kolları
* Gitme
* Bir Yarım Özgürlük
* Hüznün Kolları
* Ufka Verdim Gözlerimi
* Gülümcan
* Ağlaman Görülmesin
* Dere Akar Bulanık
* Ana Öğüdü
* Sarı Gelin
* Haydar Haydar
* Bir Yarım Özgürlük
* Hüznün Kolları
* Ufka Verdim Gözlerimi
* Gülümcan
* Ağlaman Görülmesin
* Dere Akar Bulanık
* Ana Öğüdü
* Sarı Gelin
* Haydar Haydar
Murat İşbilen: Klasik Gitar
Ahmet Bozacı: Flüt
Batur Özdemir: Düzenleme
Turay Dinleyen: Keman
Okan Murat Öztürk: Cura, Bağlama
Turay Dinleyen: Violo
Ahmet Özgül: Akustik Gitar
Murat Akçay: Tar
İhsan Menteş: Kabak Kemanı
Serhat Erdem: Kaval
Yılmaz Çamurlu: Bendir