Bilmeyenlere Avakadonun sağlığa faydaları nelerdir neye yarar buyrun kızlar

Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
#1
Bilmeyenlere Avakadonun sağlığa faydaları nelerdir neye yarar buyrun kızlar
Avokado oldukça eşsiz bir besindir.Avokado sağlıklı yağlar bakımın dan yüksektir.Birçok çalışma, sağlığa güçlü yararlı etkileri olduğunu göstermektedir.Avokado, pek çok nedenden ötürü gerçekten şaşırtıcı bir besindir. Düzenli olarak avakado tüketenlerde diyabet , kalp hastalıkları kemik problemleri gibi sağlık sorunlarının görülmesi seyrektir. Yüksek yağ asidi içeriğine sahip olan avakado kanser, göz sağlığı, karaciğer hastalıkları diyabet gibi bir çok hastalığıda önlemektedir. Makalemizin devamın da avakadonun sağlık üzerinde ki sayısız faydalarını bulabilirsiniz.


avakado-faydalari-jpg.82910







Avokado, düzenli tüketildiğinde kadınlar için sağlıklı bir besindir. Bu meyve, genel sağlığınızı güçlendiren vitamin ve yararlı yağlarla doludur. Avokadoyu, salatalarda kahvaltılarda tüketebilirsiniz. Avokado, kadınlar için önemli bir vitamin olan B6 vitamini içerir. Avokadadaki kalsiyum, kadınların güçlü kemiklere sahip olmasına olanak sağlar. Avakado çok iyi bir magnezyum kaynağıdır. Bu mineral, kadınların sağlam bir bağışıklık sistemini sürdürmelerine yardımcı olur. Magnezyum, ayrıca, kemiklerinizi güçlü tutmanıza yardımcı olur. Avokado, diyetinize güçlü miktarda potasyum sağlar. Avokado, hastalık ve enfeksiyona karşı savaşmanıza yardımcı olan B vitaminlerinin iyi bir kaynağıdır . Ayrıca size C ve E vitaminleri, bakımın dan zengindir.





Kilo vermek, cildinizi iyileştirmek, kanser, şeker hastalığı ve kalp rahatsızlığı gibi hayati tehlike oluşturan birçok hastalığa yakalanma riskinizi azaltmak isterseniz, diyetinizde mutlaka avakado olmalıdır.Birçok uzman, pro-inflamatuar işlenmiş bitkisel yağların yüksek tüketiminin kardiyovasküler hastalıkta önemli bir risk faktörü olduğuna inanıyor. Avokado tekli doymamış oleik asit için mükemmel bir kaynaktır. Araştırmalar bu yararlı yağ türünün, daha faydalı HDL kolestrolü artırdığı gibi kandaki tehlikeli LDL kolestrolü düşürdüğünü gösteriyor. Avokado, kardiyovasküler hastalığın bir diğer öngörücüsü olan kandaki tehlikeli homosistein düzeylerini azalttığı bilinen mükemmel bir folat kaynağıdır . Folat,özellikle hamile kadınlar için önemlidir. Bu harikulade besin önemli miktarda lifte içerir. Hem kardiyovasküler problemlere hem de diyabetlere karşı korur ve kabızlığı önlemeye yardımcı olur.




avakado-jpg.82911






Birçok kişi kendi diyetlerinde yeterli miktarda mineral potasyumu almaz. Bu eksiklik, kalp krizi, inme ve böbrek hastalığı için önemli bir risk faktörü olan yüksek tansiyona neden olabilir. Avokado özellikle potasyum bakımından zengindir Muzdan daha fazla potasyuma sahiptir. Böbrek yetmezliği, tansiyon ve kalp rahatsızlıklarını önlemeye yardımcı olur. Avokado, alfa-karoten, beta-karoten, beta-kriptoksantin, lutein ve zeaksantin gibi antioksidan karotenoidlerin iyi bir kaynağıdır. Bu antioksidanlar vücudun hücrelerini serbest radikal hasarına bağlı kanserli değişikliklere karşı korurlar ve sayısız hastalığa karşı ön savunma hattı oluştururlar. Alfa-karoten kanseri önleme açısından özellikle önemlidir.Avakado özellikle meme kanserine karşı koruyucu bir etkiye sahiptir. Avokado, aynı zamanda yüksek anti-kanser antioksidan seviyeleri olan C vitamini ve E vitamini içerir .



C vitamini pankreas kanseri, mide kanseri ve akciğer kanseri gibi birçok kansere karşı koruyucu özelliğe sahiptir. E vitamini eksikliği meme kanseri ile bağlantılı dır. Ailede meme kanseri öyküsü varsa E vitamini bakımın dan yüksek besinleri tüketmelisiniz. Avokadodaki tekli doymamış yağlar cildinizin tonunu ve görünümünü iyileştirmek için de faydalıdır. Cildinizin epidermal tabakasında iyi nem seviyelerinin korunması için hayati önem taşır ve yumuşak ve sağlıklı görünmesini sağlarlar. Avakado yaşlanma belirtilerini geciktirir. Cildinizin daha sağlıklı ve parlak görünmesini sağlar. Avokado, yüksek düzeyde tekli doymamış yağlar, fitosteroller ve E vitamini, C vitamini ve artrite neden olan iltihabı azaltmaya yardımcı olan çeşitli karotenoidler gibi antioksidanlar içerir. Bir çok kemik problemlerini avakado tüketerek ekarte edebilirsiniz. Anti-inflamatuar bromelain ve zengin antioksidan içeriği olan ananas, artrit hastalarının bir başka olağanüstü besindir ve birçok kişi artritik ağrıda azalma olduğunu düzenli olarak yediğinde fark eder.





Avokado, folat bakımın dan zengindir. Folik asit gebe kadınlar için önemlidir. Bu B vitamini, spina bifida gibi doğum kusurlarını önlemek için gereklidir ve doktorlar kadınlara gebelik öncesi ve sırasında folatın yüksek miktarlarını almasını tavsiye etmektedir. K vitamini, avokadolarda yüksek konsantrasyonlarda bulunan, gebelik sırasında ve gelecekteki bebeklerinde kadınlara fayda sağlayan başka değerli bir besindir. Gebelik sırasında K vitamini bakımından zengin besinler tüketmek bebeğinizin sağlığı üzerinde olumlu etkilere sahip olacaktır. Avakado kabızlık problemi olanlar içinde iyi bir besindir. Avokado lifi sadece kabızlık için iyi değildir, aynı zamanda kolon kanseri riskini düşürmenize yardımcı olur ve daha dolgun ve tok hissetmenize yardımcı olur. İşte avakado tüketmeniz için sayısız neden. Diyetinize avakadoyu dahil etmeniz sağlığınız üzerinde olumlu etkilere sahip olacaktır.
 
Sevimli cadı

Sevimli cadı

Daimi Üye
Üye
#2
Avakadoyu pek sevmiyorum çok ağır geliyor bana ama sağlık için o kadar çok faydası varki tüketmek lazım. Geçen yumuşağından iki adet aldım. Birini ezip zeytin yağıyla tatlandırdım inanın zor yedim . Geri kalanı yüzüme ve saçlarıma sürdüm . Cilt ve saç içinde çok faydalı . Peki arkadaşlar sizler avakadoyu nasıl tüketiyorsunuz ? Hazırlama önerileriniz neler nasıl tüketmemiz daha doğru olur ?
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
#3
Çok önemli besin olan folatın kaynağı avokado spinal bifida ve nöral tüp defektleri gibi belirli doğum kusurlarını önler. Bu nedenle gebelerin avakadoyu tüketmeleri tavsiye edilir. Kilo vermek, cildinizi iyileştirmek, kanser, şeker hastalığı ve kalp rahatsızlığı gibi hayati tehlike oluşturan birçok hastalığa yakalanma riskinizi azaltmak isterseniz, diyetinizde son derece sağlıklı olan bu meyveye yer vermelisiniz.Avokado, önemli miktarda hem C hem de E vitaminleri içermektedir. Lif bakımın dan yüksek olan avakado sindiriminizi düzenler ve kabızlığı giderir. İyi bir magnezyum kaynağı olan avakado kolesterol düzeylerini düşürür, kalp krizin den korur.Avokado özellikle potasyum açısından zengindir. Öyleki muzdan daha yüksek oranda potasyum içermektedir. Diyabetide önleyen avakado aynı zamanda sağlıklı cilde ve saça sahip olmanızı sağlar..Avokado, yaklaşık 20 vitamin ve mineral içeren besin açısından yoğun bir meyvedir. Diyetinize avakadoyu dahil ederek sağlıklı bir yaşamı garantiliyebilirsiniz.
 

Benzer Konular