Brokolinin sağlığa faydaları nelerdir?

  • Konbuyu başlatan Uzman SühaN
  • Başlangıç tarihi
Brokolinin sağlığa faydaları nelerdir?
Brokoli sevilen sebzelerden biridir. Genelde yemeklerin yanın da garnitür yada salata olarak tüketilir. Brokolinin sağlık üzerinde sayısız faydaları vardır. Brokoli, artrit, kanser, bağışıklık sistemi sağlığı, kan basıncı seviyeleri, görme, cilt sağlığı, kan şekeri bozuklukları ve çok daha fazla fayda sağlayan fitokimyasallar içeriyor. Sebzeler , sağlığınıza geniş faydalar sunmanın etkileyici bir yoludur ve brokoli de bir istisna değildir. Brokoli yediğinizde, optimal vücut genişliğine sahip sağlıklığı destekleyen düzinelerce, hatta yüzlerce süper besleyici madde elde edersiniz.

brokoli.jpg





Brokolinin cilde faydaları

Brokoli, sağlıklı bir cilt ve cilt hasarının onarımı ile sonuçlanan sulforafona dönüştürülen glukoraphanin adı verilen bir madde içerir. Böylece, brokoli yeme cildinizi daha çabuk yeniler ve cildinize doğal bir parıltı verir.
Bildiğiniz gibi, C vitamini serbest radikallerle savaşan antioksidan özelliklere sahiptir ve böylece cildin zarar görmesini önler. Serbest radikaller, cilt problemlerine neden olmaktan ve cildin yaşlanmasını hızlandırmaktan sorumludur. C vitamini, serbest radikalleri ortadan kaldırarak cildin yaşlanmasını önler, böylece ince çizgilerin, kırışıklıkların ve pigmentasyonun görünümünü azaltır. Bu konuda brokoli yemenin faydalı olacağı düşünülmektedir. Ayrıca, beta karoten, vitamin E ve vitamin B kompleksi içerir ve doğal parlaklık kazandırır ve cildinizi genç tutuyor.

C vitamini, beta-karoten ve brokoli gibi koyu yeşil sebzelerde bulunan selenyum, bakır, çinko ve fosfor gibi diğer vitaminler ve mineraller cildinizin bağışıklık sistemini büyük ölçüde artırabilir ve böylece sizi çeşitli cilt enfeksiyonlarından korur. Öte yandan, A ve K vitaminleri, omega-3 yağ asitleri, amino asitler ve folat cildinize cazibe katar ve parlaklık kazandırır.

Brokolinin saça faydaları

Brokoli gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler saçlar için süper besindir ve tüketimleri köklerdeki saçları güçlendirir. Brokoli'nin saçlardaki faydalarından bazıları aşağıda belirtilmiştir.
Brokoli, A vitamini, C vitamini ve saç büyümesini teşvik eden kalsiyum içerir. Vitaminler A ve C, kalsiyum ve saç derisi için doğal bir nemlendirici ve kremi olan yağ bazlı bir salgı olan sebum üretimini uyarırken, kalsiyum saç köklerini güçlendirir.Brokoli tohumu yağı özellikle saç ve cilt için faydalıdır. Bu doğal yağ, saç dökülmesini önlerken, saçlarınızı kuvvetlendiren ve ipeksi bir pürüzsüzleştiren C vitamini ve B6 vitamini gibi saç besleyici vitaminler ile doludur. Brokoli tohumu yağı içindeki antioksidanlar, özellikle vitamin C saç dökülmesini engeller , böylece daha sağlıklı ve daha kalın saçlara katkıda bulunurlar.B vitaminleri, saç dökülmesine katkıda bulunabilecek bir faktör olan stresin azaltılmasına yardımcı olur.

Brokoli tohumu yağı, saçınıza parlaklık kazandıran şampuanlarda bulunan silikona benzeyen benzersiz bir yağlı asit bileşimi içerir. Eusik asit olarak da bilinen bu omega-9 yağ asidi, saç foliküllerine zararlı kimyasal maddeler bırakmadan saçınıza pürüzsüz bir doğal parlaklık kazandırır. Bu bakımdan ticari şampuanlar ve kremler üzerinde bir avantaja sahiptir.

Brokolinin Sağlığa Faydaları:

Brokolinin sağlık yararları göz ardı edilemez. Burada cilt ve saç fayda sağlamalarının yanı sıra brokoli sağlık yararları da vardır! Araştırmacılar, brokoli'nin kanseri önleyebileceğini kanıtlamış durumda. Brokoli, vücudun kansere neden olan östrojenleri kaldırabilecek belirli özelliklere sahiptir. Kansere karşı anti kanserojen özelliklere sahiptir. Brokoli meme ve rahim kanserini önlemeye son derecede uygundur.
Brokoli lif, vitamin C, vitamin A, beta karoten vb. Gibi besleyicilerin iyi bir kaynağıdır. Brokoli de mineral bakımından zengindir ve sağlıklı bir vücut için gerekli potasyum, magnezyum, manganez içerir. Hamile kadınlar tarafından tüketildiğinde onlara besin sağlar ve kabızlık sorununu önler. Vücuttaki kan basıncını düzenler, kötü kolesterolü azaltan lifler, yağ asitleri ve vitaminler içerir . Brokoli, kan damarlarını hasarlardan koruyabilir ve kalp krizi ve inmeyi önleyebilecek kan basıncını düzenler.Brokoli besin faydaları çoktur ve bir tanesi diyette yardımcı olma özelliğini taşır.

Bu mükemmel bir lif kaynağıdır ve kilo kaybına yardımcı olacak mükemmel sebzelerden biridir. Kabızlığı önleyen ve kan şekerini koruyan çözünür ve çözünmez elyafları içerir. Brokoli, A vitamini içerdiğinden göz sağlığınıda korumaktadır.Brokoli, kan kolesterol düzeyini düşüren lif, magnezyum, kalsiyum, potasyum ve omega 3 yağ asitlerinden zengindir.
 
Ecem ;)

Ecem ;)

Aktif Üye
Üye
Brokoli yemeğini hiç sevmem ama çorbasına ve salatasına bayılırım. Bir dönem gögüslerimde kist vardı brokoli tüketerek bu problemi aştım. Ayrıca kabızlığada çok iyi geliyor. Metabolizmayı hızlandırıyor. Detoks için çok iyi bir besin. Diyetinize mutlaka brokoli ekleyin sayısız faydasını görüceksiniz.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Brokoli, süpermarketlerde yılın her mevsiminde mevcuttur, bu nedenle satın aldığınız çeşitliliğin taze olmasını sağlamak önemlidir. Brokoli satın alırken, çiçek kümelerinin sağlam saplar ve sağlıklı yapraklarla kompakt olmasına dikkat edin. Brokoli en besleyici sebzelerden biridir ve hem pişmiş hem de çiğ şeklinde yenilebilir çok yönlüdür. Ham brokoli, pişmiş olana göre daha fazla sulforafan içerir ve salatalara uygun bir katkıdır. Brokoliyi pişirme ve sunma yöntemleri vardır. Makarnalar, pizzalar ve salatalara eklenebilir veya onları daha ilginç ve besleyici hale getirmek için çorbalara dönüştürülebilir
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Brokoli, iyi bir kalsiyum kaynağıdır . Osteoporozun önlenmesinde de yardımcı olur . Osteoporoz, kadınlarda gebelik sırasında veya gebelikten sonra kalsiyum eksikliğinden dolayı çok yaygındır. Bunu önlemek için tabletler veya kalsiyum takviyeleri tüketirler, ancak kalsiyum eksikliğini önlemenin doğal yolu düzenli olarak brokoli tüketmektir.Sağlıklı saçlar sağlıklı bir vücudun bir parçasıdır ve saç dökülmesi beslenme yetersizliklerine atfedilebilir. Demir eksikliğinden kaynaklanan anemi, saç dökülmesinin en yaygın nedenlerinden biridir. Brokoli, anemi önlemede yardımcı olan demir ve folik asit içerir.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Bazı insanlar brokoliyi sever bazılarıda tadını itici bulur. Ancak gerçek şuki brokolinin sağlığımız üzerinde bir çok faydası vardır.Brokolisi, sağlıklı bir sinir sistemi ve optimal beyin fonksiyonunu sürdürmenin yanı sıra düzenli kas büyümesini teşvik eden yüksek miktarda potasyum içerir.Yüksek miktarda potasyum ile birlikte Brokoli, kan basıncını düzenlemeye yardımcı olan magnezyum ve kalsiyum da içerir. Brokoli serbest radikallere karşı savaşmak için gerekli olan bir antioksidan olan C vitamini RDA'sını içerir. Dahası, C vitamini soğuk algınlığı rahatsızlığını hafifletmek için etkili bir antihistamindir. Brokolisi , kemik sağlığı ve osteoporozun önlenmesi için önemli olan yüksek kalsiyum ve K vitamini seviyeleri içerir . Brokoli, cildin kendini detoksifiye etmesine ve onarmasına yardımcı olur.Brokoli, bağışıklık sistemini yüksek dozda beta-karoten ile güçlendirir. Çinko ve selenyum gibi iz mineraller, immün savunma etkilerini güçlendirir. Çok çeşitli beslenme ve tıbbi faydaları vardır. Bunların başında, çeşitli kanser türlerini önleme, sindirim sisteminizi iyileştirme, kolesterol seviyesini düşürme ve vücudunuzu detoksifiye etme yeteneğidir. Ayrıca vitamin ve mineral alımını en üst seviyeye çıkarmaya, alerjik reaksiyonları önlemeye, bağışıklık sistemini güçlendirmeye, cildi korumasına ve doğum kusurlarını önlemeye yardımcı olur. Diğer yararları arasında kan basıncının düşürülmesi, iltihabın ortadan kaldırılması ve görme ve göz sağlığının iyileştirilmesi yer alır. Diğer sebzelerin çoğu gibi, brokoli çoğunlukla sudan oluşur. % 90 sudur, kalorisi düşüktür, % 7 karbonhidrat, % 3 protein, neredeyse % 0 yağdır ve tonlarca besin içerir. Folat, potasyum ve demir de brokolide nispeten büyük miktarlarda bulunur. B9 vitamini olarak da bilinen Folat, hücre ve doku büyümesini teşvik ederek hamile kadınlar için özellikle önemlidir. Potasyum, sağlıklı kan basıncı seviyelerinin korunmasına yardımcı olur ve demir, kırmızı kan hücreleri yoluyla oksijen taşınmasında önemli bir rol oynar.Brokoli ayrıca, kolesterol düşürücü ve kanseri önleyici özelliklere sahip bitki bileşikleri ve antioksidanlar içerir.
 
Üst