Bu belirtiler varsa huzursuz bağırsak sendromunuz olabilir!

*MeleK*

♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥
Yönetici
Bu belirtiler varsa huzursuz bağırsak sendromunuz olabilir!
huzursuz bağırsak sendromu, iltihabik bağırsak sendromu, huzursuz bağırsak sendromu belirtileri, huzursuz bağırsak sendromuna ne iyi gelir ile ilgili bilgileri sizler için paylaşıyoruz.

Özellikle biz kadınları daha çok rahatsız eden huzursuz bağırsak sendromu ile ilgili tüm merak ettiğiniz bilgileri sizler için paylaşıyoruz. Mide ve bağırsak bölgesin de hissedilen huzursuz bağırsak sendromun da ki en önemli şikayet sindirim sistemi bozukluklarıdır.

Sıklıkla tekrarlayan karın ağrıları, kabızlık yada ishal, karın bölgesin de şişkinlik, mide bölgesin de oluşan kramplarınız varsa siz de huzursuz bağırsak sendromu hastası olabilirsiniz.

Diğer ismi ile irritabl hastalığı olan huzursuz bağırsak sendromu olan kişiler de yoğun yaşanan stres, hastanın rahatsızlığını olumsuz şekil de etkileyerek tetikler. Karnınız dümdüzken bir bakmışsınız sanki hamileymişsiniz gibi büyük bir karın ile karşı karşıya kalırsınız.

Şikayetleriniz özellikle yemek sonrası daha çok artar ve geğirme, mide şişkinliği ve midede yanma hissi gibi belirtiler oluşur.

huzursuz bagırsak.JPG


Huzursuz bağırsak sendromu belirtileri nelerdir?

Huzursuz bağırsak sendromunun belirtileri arasın da hasta günlerce tuvalete çıkamamaktan yani kabız olmaktan dolayı yakınır yada bunun tersi hastalık belirtileri ishal şeklinde de görülebilir.

Karın ağrısı ve kramplar yine hastalığın belirtileri arasındadır. Özellikle yemeklerden sonra oluşan ağrılar mide bölgesinde başlayarak bağırsaklara kadar yayılır. Ağrılar özellikle sol tarafta daha şiddetli bir şekil de kendini gösterir. Psikolojik etkenler, aşırı sinir ve stres sonrası hastanın şikayetleri daha çok artar.

Huzursuz bağırsak sendromunun nedenleri nelerdir?

Sendromun en büyük tetikleyici nedeni strestir. Kişide kaygı bozukluğu varsa huzursuz bağırsak sendromunun görülme riski daha fazladır. Hastalığın diğer nedenleri arasında ise düzensiz beslenme alışkanlığı gelmektedir. Geç yenen yemeklerden sonra uyumak, mideyi zorlayan aşırı yemeklerin yenilmesi, dengesiz beslenmek gibi yapılanlar sindirime faydalı olan bakterilerin azalmasına neden olur. Bundan dolayı zararlı gaz oluşumu artar ve şişkinlik hissi oluşur. Bağırsaklar düzgün çalışmadığından dolayı zararlı maddeleri dışarı atamaz hale gelir. ve bu olaylar daha sonra gittikçe şiddetlenmeye başlar. Daha önce geçirilen bağırsak enfeksiyonları da huzursuz bağırsak sendromunu tetikleyen unsurlar arasındadır.

Huzursuz bağırsak sendorumu için alınabilecek önlemler arasında öncelikle stresten mümkün olduğunca uzak durmalısınız. Sizin rahatlığınız vücudunuzu da etkileyerek oda rahatlayacaktır. Sindiriminize rahatsızlık verecek besinleri mümkün olduğunca hayatınızdan çıkarmaya bakmalısınız. Gaz yapan yiyecek ve içeceklerin yanısıra, çok soğuk yada çok sıcak yiyeceklerden uzak durmalısınız. Lifli gıdaları hayatınızın bir parçası haline getirerek mutlaka beslenme düzeninize eklemelisiniz.

Vücudu rahatlatacak egzersizler yapmalısınız. yoga, pilates ve yürüyüş gibi egzersizler sizi rahatlatacak egzersizler arasındadır.

Mutlaka bir uzman hekime görünün. Eğer kaygı bozukluğu ve psikolojik rahatsızlıklarınız varsa bunun irritabl sendromunu tetikleyeceğini unutmayarak bir psikiyatri hekime görünmenizde de fayda olacaktır. Yapılan tetkiklerden sonra size uygulanacak tedaviye uzman hekim karar verecektir.
 

liya

Üye
Üye
bende huzursuz bağırsak sendromu hastasıyım ve bununla ilgili çok fazla sıkıntı yaşıyorum birgün önce göbek yok bir gün sonra gören nolmaş sana diyor gergin bir yapımda var açıkcası bunlarda tetikliyor özellikle sinirlendiğim zamanlarda karnım birden şişiyor aslında zayıf bir insanım ama bu rahatsızlıktan dolayı şişmeler beni kilolu gösteriyor olan kıyafetler olmamaya başlıyor çok sık mide ve bağırsak ağrıları yaşıyorum yemeklerden sonra daha şiddetli oluyor bunun için probiyotik kullanıyorum kullandığım dönemlerde faydasını görüyorum ama bu hastalığın kesin bir çaresi bulunmuyor eğer stresli bir hayatınız varsa ne yazık ki bu çok fazla tetikliyor elimden geldiğince lifli gıdalar yiyorum ve beyaz ekmek yerine ki oda bana olumsuz etki ediyor tam buğday olanları tercih ediyorum.
 
Üst