Deliksiz uyku için bu besinleri tüketin

  • Konbuyu başlatan Uzman SühaN
  • Başlangıç tarihi
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Deliksiz uyku için bu besinleri tüketin
Uyku sorunu yaşayanlar ve daha kaliteli bir uyku isteyenler için ABD California Üniversitesi'nde yiyecekler üzerinde kapsamlı bir araştırma yapıldı. Araştırma sonucunda uykunun niteliğini değiştiren yiyecekler etki şiddetine göre listelendi.Listenin diğer tarafında, uykudan önce asla yenilmemesi gereken gıdaların başında ise hamburger geliyor. Ekmek arası pişirilmiş kırmızı et gibi yiyeceklerin yanı sıra şarap, kahve, çay, bitter çikolata, enerji içecekleri, köri sosu ve tavuk yatağa girmeden önce yenmemesi gereken gıdalar arasında yer alıyor.


Eğer siz de uyku konusunda sorunlar yaşıyorsanız uykunuza zarar verebilecek bazı besinler diyetinizden çıkarmaya ve diyetinizde bazı besinleri özellikle tüketmeye çalışın.








7.jpg







Uykunuza zarar verebilecek besinler


Kafein: Özellikle akşama doğru ve akşam vakitlerinde yiyeceğiniz bol miktarda çikolata gece uykuya geçmenizi zorlaştırabilir. Kafein ve şeker yüklü besinler vücudun doğal ritmini bozar. Kafein ve şeker kişiyi daha uyanık tutar. Bu nedenle özellikle akşam vakitleri çay, kahve, çikolata gibi kafeinli besinlerin tüketimi azaltılmalıdır.


Uyku dostu besinler


Uykunuza yardımcı olmak için diyetinizde özellikle aşağıdaki besinleri tüketmeniz faydalıdır.


Hindi eti: Hindi eti triptofan denilen dinlenmeye ve uykuya yardımcı olan aminoasit yönünden zengin bir besindir. Triptofan beyinde serotonin ve melatonin denilen hormonların salgılanmasına yardımcı olur. Böylelikle rahatlamaya ve uykuya yardım eder.


Patates püresi: Düşük yağlı sütle yapılmış bir patates püresi uykuyu uyarır ve sağlıklı uyku için yardımcı olur.


Muz: Muz doğal bir uyku besinidir. Melatonin ve triptofan içerir. Böylelikle uykuya geçmeyi kolaylaştırır. Melatonin gece uykuya geçmek için beyne sinyal gönderen bir hormondur. Muz ayrıca magnezyum da içerir. Bu özelliğiyle kasların rahatlamasına, stresin azalmasına yardımcı olur.


Süt: Süt özellikle annelerin çocuklarına gece rahat uyumaları için verdikleri besinlerden birisidir. Çünkü süt bir uyku besinidir. Ilık sütte triptofan bulunur. Bu özelliğiyle vücudun rahatlamasına yardımcı olur. Fakat hindi eti ve sütün bir arada tüketilmesi gaza neden olabilir.


Yulaf ezmesi


Yulaf ezmesi tam bir lif kaynağı olup yatmaya gütmeden önce mutluluk hissi uyandırabilecek bir besindir. Pişmiş bir yulaf iyi bir melatonin kaynağıdır ve uykuya yardımcı olur.


Uyku için mineral destekleri


Eğer diyet çözümleri uyku konusunda tam bir fayda sağlamazsa hekim tavsiyesiyle mineral desteği de alabilirsiniz.


Özellikle kalsiyum ( günlük 500 mg – 800 mg ) veya magnezyum ( günlük 400 mg ) mineralleri uyku konusunda fayda sağlayabilir.

Uyku için alternatif bir doğal bir çözüm


Uykunuza yardımcı olması için yatmadan önce için İngiliz tuzu ( epsom salt ) banyosunu deneyebilirsiniz. Bunun için içinde ılık su olan küvete 2 fincan İngiliz tuzu ekleyin. Karıştıktan sonra suyun içine girin ve 15 dk. bekleyin. Bu size iyi gelecektir.
 
Melis ank

Melis ank

Aktif Üye
Üye
Uyku, cilt sağlığının korunmasında önemli rol oynar. Cildi besler ve akne kesilmelerini önler. Uyku ayrıca yağ ve aknenin aşırı üretimine neden olabilecek stres ve depresyona karşı savaşmanıza yardımcı olur. Geceleri en az 8 saat uyumak tavsiye edilir. Uykusuzluk problemi yaşıyorsanız uyumadan önce muz tüketin ve mutlaka bir bardak süt için . Her ikisi de uykunuzu getirecektir ayrıca rahat uyumanıza olanak tanır.
 
Üst