Kadınlar Uyardı Cinsiyetçi "Sorumluluk" Kampanyası Durdu

M

Misafir

Forum Okuru
Kadınlar Uyardı Cinsiyetçi "Sorumluluk" Kampanyası Durdu
Reklam ajansı, MEDİZ'in ikinci uyarısının ardından İnternet'teki cinsiyetçi "sosyal sorumluluk" kampanyasını durdurdu. İklim değişikline karşı striptiz yapan kadın figürleriyle "bilinçlendiren" simsicakgeceler.com artık servis dışı.

BİA Haber Merkezi - İstanbul

06 Haziran 2008, Cuma


Tolga KORKUT 20'den fazla kadın örgütünün oluşturduğu Medya İzleme Grubu (MEDİZ) iklim değişikliğiyle ilgili striptiz yapan kadın figürleriyle "bilinç yaratmayı" amaçlayan simsicakgeceler.com sitesini, bu kez bir basın açıklamasıyla ikinci kez protesto edince, projeyi yürüten TBWA reklam ajansı yayını durdurdu.

Cinsiyetçi sosyal sorumluluk kampanyası
"Ateşli bir geceye hazır mısın?" başlığıyla açılan site, MEDİZ'in anlatımıyla "bir porno sitesi formatında hazırlanmış."

"Sayfada bikinili, iç çamaşırlı kadınların fotoğrafları var ve soyunmaları için üzerlerine tıklamaya davet ediliyoruz. Tıklayınca striptiz yapmaya başlıyor ve ardından da bize 'Sımsıcak Geceler Geliyor! Küresel Isınmaya Karşı Önlemini Al!' diye sesleniyorlar."

"Ne yaptığınızın farkında mısınız?"
MEDİZ dün (5 Haziran) yaptığı basın açıklamasında siteyle ilgili şunları söylemişti:

"Pornografi kadınları erkeklerin cinsel kölesi olarak kullanan epeyce kârlı ve maalesef tüketeni çok bir sektör... Bu kâr ve tüketimi fırsat bilerek, bunu topluma bir 'sosyal sorumluluk projesi' olarak satmaya kalkamazsınız!
"Farkında değil misiniz: Ne adına yapılırsa yapılsın, pornografi ve kadınların bedenlerinin metalaştırılması kadınlara karşı işlenen suçları, özellikle de cinsel suçları artırıyor ve hepimizin geleceğini küresel ısınma kadar tehlikeli bir cehenneme sürüklüyor."

Daha önce de durdurulmuştu
MEDİZ simsicakgeceler.com'la ilgili TBWA'yle ayıs ayı içinde görüşmüş, ajans sitenin yayınını durdurmuştu.

Ancak bianet'in görüştüğü MEDİZ'den Melek Özmen, sitenin önceki gün (4 Haziran) yeniden yayında olduğunu görmeleri üzerine basın açıklaması yaptıklarını aktardı.

Hedef kitle erkekler olunca...
Özmen, ilk görüşmede ajans yetkililerinin iklim değişikliğiyle ilgili erkeklerin daha duyarsız olduğunu gösteren araştırmalardan yola çıkarak erkekleri hedef alan bir tasarım yaptıklarını, ancak cinsiyetçiliğin farkında olmadıklarını söylediğini bildirdi.

Özmen sitenin yeniden yayına girmesinin ardından ajans yetkilileriyle yeniden görüştüğünü, yetkili kişinin sitenin yeniden yayına girişinin bilgisi dışında olduğunu söylediğini iletti.

Ajansta yetkili yoktu
bianet haberini hazırlarken TBWA yetkililerine de telefonla ulaşmaya çalıştı. Ancak ajans görevlisi, simsicakgeceler.com'un sorumlusu ve ajans yöneticileri de dahil, bütün yetkililerin ajans dışında toplantıda olduğunu, görüşme olanağı bulunmadığını söyledi. (TK/EZÖ)
 

Benzer Diğer Konularımız !

M
Cevaplar
0
Görüntüleme
2K
M
M
Cevaplar
0
Görüntüleme
788
Misafir
M
M
Cevaplar
0
Görüntüleme
1K
Misafir
M
M
Cevaplar
0
Görüntüleme
1K
M
M
Cevaplar
0
Görüntüleme
1K
M
Geri
Üst