Karpuzun faydaları nelerdir ?

Karpuzun faydaları nelerdir ?
Yaz mevsinin en çok sevilen ve tüketilen meyvelerinden biridir karpuz. Karpuz önemli miktarlarda C vitamini , kalsiyum, magnezyum, lif , protein ve çok miktarda potasyum içerir. Ayrıca, A vitamini, B6 vitamini, niasin, tiamin ve likopen de dahil olmak üzere çok çeşitli karotenoidler ve fitotenütler içerir. Karpuz sağlığı yararları arasında diyabetin yönetimi, serbest radikallerle mücadele, sağlıklı kalp desteği, enerji ve su kaynağı, astım ataklarının şiddetini azaltması ve kilo kaybını desteklemesi yer alır. Diğer faydalar sinir fonksiyonunu korur, inflamasyonu ortadan kaldırır, pH seviyesini dengelemeye yardımcı olur, yorgunluğu ve sıcak çarpmasını önler, periodontal hastalık gelişme riskini azaltır, böbrek sağlığını destekler ve sindirimi desteklemesidir.



karpuz.jpg






Karpuz, böbreklerdeki toksik birikintilerin temizlenmesi veya yıkanmasında çok yardımcı olan çok miktarda potasyum içerir. Ayrıca, kandaki ürik asit konsantrasyonunun azaltılmasında yardımcıdır. Böylelikle böbrek hasarı ve bu organdaki böbrek taşlarının oluşma şansını azaltır.Buna ek olarak, su içeriğinin yüksek olması, sık idrara çıkmaya neden olur ve bu da böbreklerin temizlenmesine yardımcı olur. Ayrıca, karpuzda bulunan anti oksidanlar, uzun bir süre için böbreklerin iyi bir şekilde korunmasını sağlar.Karpuz, göz ve cilt sağlığını destekleyen ve maküler dejenerasyon gibi göz bozukluklarının önlenmesine yardımcı olabilecek yüksek miktarda A vitamini içerir.Aynı zamanda, mükemmel bir C vitamini kaynağıdır. Karpuzun sağlık yararları da kardiyak sisteme kadar uzanır. Karpuzun kalorisi düşüktür ve yağ veya kolesterol içermez, bu da sağlıklı bir kilo vermeye çalışan insanlar için mükemmel bir seçimdir.




Ek olarak, karpuz, ürik asidi parçalamak ve böylelikle böbrek hastalığını önlemek için önemli olan hem kalsiyum hem de potasyum içerir.Kalsiyum ve potasyumun ek bir yararı, bunların hem hücre sağlığı için gerekli olmasıdır. Bu mineraller hücre hasarını önler ve stres veya toksin birikimi nedeniyle hasar görmüş olabilecek hücrelerin onarımını teşvik edebilir.Karpuz kas-iskelet sistemi ve sinir sistemleri için harika olabilir ve bu özellikle mineral içeriğinden kaynaklanır. Karpuzun potasyum, kalsiyum ve magnezyum gibi önemli mineraller içermesi nedeniyle, kas ve sinir fonksiyonu için gerekli olan elektrolit seviyelerini düzenlemeye yardımcı olur. Vitamin A ve C, cildi güçlendirmek, iyileştirmek için mükemmeldir. Birçok cilt bakım ürünü bu güçlü vitaminleri içerir ve her ikisi de karpuzda bulunur.Karpuzdaki likopen güneşten korunmada yardımcı olabilir . Karpuz genellikle güvenlidir . Bununla birlikte, aşırı karpuz tüketimi, likopen içeriğinden dolayı hazımsızlığa ve şişmeye yol açabilir.




Araştırmalar, karpuzun kalp sağlığını iyileştirme yeteneğine sahip olduğunu göstermiştir. Artık sadece havuca bağımlı olmanız gerekmiyor. A vitamini, C vitamini ve likopen ile birlikte, karpuz da, gözünüzün sağlığı için mükemmel olan beta-karoten, lutein ve zeaksantin içerir. Bunların hepsi, yaş ve çeşitli göz enfeksiyonları nedeniyle gözle ilgili problemlerle mücadele etmek için birlikte çalışır. Vitamin B, bedeni serbest radikallerden korurken, C vitamini de depresyon gibi sorunlara neden olabilen vücudu rahatlatan ve iyileştiren nörotransmitterleri sentezlemeye yardımcı olur. Karpuz ayrıca hormonlarınızı dengeleyebilir ve bu da ruh halinizi geliştirir. Karpuzun kırmızı kısmının yanı sıra, besin bakımından zengin diğer kısımları da vardır. Karpuz tohumları demir ve çinko sağlar .




Karpuz dünyanın en gözde meyvelerinden biridir. Bu meyvenin tatlı ve çok ferahlatıcı bir tadı vardır. Lezzetli olmanın yanı sıra, aynı zamanda oldukça besleyicidir. Yüksek su, mineral ve vitamin içeriğine sahiptir. Karpuzun sağlık yararları arasında böbrek rahatsızlıklarının önlenmesi, yüksek tansiyon, kanserin önlenmesi, diyabet, kalp hastalığı, ısı çarpması, maküler dejenerasyon ve iktidarsızlık sayılabilir. Bu meyve C, B6 ve A vitaminleri açısından zengindir. Aynı zamanda yüksek amino asit ve antioksidan içeriğine sahiptir. Bu meyve, kilo vermek isteyenler için çok popülerdir çünkü kalori ve sodyumda çok düşüktür. Karpuzun yüksek likopen içeriği nedeniyle, düzenli tüketimi sağlıklı bir kalp durumunu koruyacaktır. Karpuz yemek, özellikle spor ve diğer fiziksel aktivitelerle meşgul olanlara çok faydalıdır. Bu meyve, kan damarlarını etkili bir şekilde rahatlatan L-sitrülin olarak adlandırılan amino asitler açısından zengin olup, aynı zamanda uygun kan dolaşımını düzenler.




Karpuz çoğunlukla su olduğundan ve önemli miktarda lif içeriğine sahip olduğundan, düzgün sindirimi teşvik eder.Kabızlık problemi olanlar mutlaka karpuz tüketmelidir. Karpuz da cildi ve saçı hücresel düzeyde besleyen A Vitamini vardır. Daha sağlıklı ve güzel bir cilt ve saç istiyorsanız, karpuz tüketin. Karpuz içindeki likopen, bir anti-enflamatuar bileşiktir. Likopen, öncelikle kansere yol açan serbest radikallerin gelişimini etkili bir şekilde azaltır. Bunun da ötesinde, bu meyvede kronik iltihaplanmayı bozan kolin de vardır. Lycopene genel sağlık ve bağışıklığı artırır, böylece hücresel düzeyde hasarı önler. Çalışmalara göre karpuz prostat kanserini önler ve tedavi eder. Yeni araştırmalar C vitamini ve astım arasındaki bağlantıya işaret ediyor . Güncel araştırmalar, düşük C vitamini düzeylerinin astım ataklarındaki artışla ilişkili olduğunu gösterirken, yüksek C vitamini düzeylerinin astım semptomlarında azalmaya bağlı olduğunu göstermektedir. Karpuz tüketerek astım ataklarınızı azaltabilirsiniz.



Karpuz, elektriksel dürtü ve mesajların geçişini kolaylaştırarak sinir işlevini düzenlemeye yardımcı olan potasyum açısından zengindir . Çok az potasyum sinir fonksiyonu, uyuşma ve karıncalanmalara neden olabilir. Karpuz tüketerek bu olumsuzluklardan korunabilirsiniz.Kronik, sistemik iltihaplanma, günümüzde diyabet, kalp hastalığı, fibromiyalji ve hatta kanser dahil olmak üzere çektiğimiz ciddi hastalıkların çoğunun habercisi olarak bilinir. Enflamasyonla savaşmanın en etkili yollarından biri diyet kaynaklarıdır.Karpuz, bilinen iki güçlü anti-enflamatuar ajan olan L-arginin ve L-sitrulin amino asitlerini içerir.Karpuz, diyetlerimizdeki asidik bileşenleri nötralize etmeye yardımcı olan ve böylece vücudumuzun uygun bir pH seviyesini korumalarına yardımcı olan alkali bir gıdadır.



Karpuzda bulunan iyi miktarda potasyum ve magnezyum, kan basıncını düşürmek açısından çok faydalıdır. Karpuzda bol miktarda bulunan bir karotenoid olan Lyposen, kardiyak fonksiyonları iyileştirir. Kayda değer antioksidan ve yaşlanma karşıtı özellikleri ile bilinen beta-karoten de sizi genç kalpten tutar ve yaşa bağlı kalp problemlerini önler.Bol miktarda karpuz yerseniz göz sağlığı ve makula dejenerasyonu konusunda endişelenmeyin, çünkü beta-karoten, vitamin-C, lutein ve zeaksantin arasında gözleriniz iyi korunur. Karpuzda bulunan arginin, erektil disfonksiyonu tedavi etmede faydalıdır ve kimyasalın uyarıcı doğası libidoyu arttırabilir. Karpuz, arginin içeriği nedeniyle erektil disfonksiyon için daha sağlıklı ve güvenli bir tedavi yöntemidir. Bu meyvenin de etkili bir libido güçlendiricisi olduğu bulunmuştur. Doğal bir Viagra olarak davranır. Karpuzun vücuttaki insülinin üretimini ve bakımını teşvik eden ve böylece kan şekerini düzenleyen magnezyum ve potasyum vardır. Arginin varlığı ayrıca diyabeti önler.



Bu meyvede göz sağlığını oldukça iyi besleyen beta-karoten, lutein, zeaksantin ve C vitamini bulunur. Eğer yaşla ilgili göz rahatsızlıklarından kaçınmak istiyorsanız, glokom, körlük ve benzerleri gibi, karpuz tüketmenizi öneririz.Karpuzdaki likopen, özellikle kardiyovasküler sağlığımız için önemlidir ve şu anda kemik sağlığının geliştirilmesinde önemli bir faktör olarak kabul edilmektedir. Karpuz, flavonoidler, karotenoidler ve triterpenoidler gibi fenolik bileşikler açısından zengindir. Karpuz içindeki karotenoid likopen, inflamasyonu ve serbest radikalleri nötralize etmede özellikle yararlıdır . Potasyum bakımından zengin olan karpuz, doğal bir elektrolittir ve böylece vücudumuzdaki sinirlerin ve kasların hareketini düzenler. Potasyum, kaslarımızın kasılma derecesini ve sıklığını belirler ve vücudumuzdaki sinirlerin uyarılmasını kontrol eder.Çoğunlukla su içeren ve elektrolit içeren karpuz, yaz mevsiminde sıcaklığın etkisini azaltmaya yardımcı olabilir ve potansiyel olarak sıcak çarpması riskini azaltabilir. Karpuz, büyük bir C vitamini kaynağıdır . Ağız ve diş sağlığını korumaktadır. Svgili okurlar görüldüğü gibi karpuzun sağlığımıza bir çok faydası vardır. Karpuz tüketerek genel sağlığımızıoruyabilir, olası bir çok hastalığı önleyebiliriz.
 
Melis ank

Melis ank

Aktif Üye
Üye
Karpuzu çok seviyorum . Yazın serinlemenin en güzel yolu karpuz tüketmek. Yaz mevsiminde sıcaklardan dolayı aşırı derecede terliyoruz. Bir çok minerali ter yoluyla kaybediyoruz. Ayrıca terleme nedeniyle su kaybıda oluşuyor. Bu noktada karpuz serum etkisi gösteriyor. Su kaybını önlüyor. Gerekli vitamin ve mineralleri bizlere sağlıyor. Kavunla birlikte tüketildiğinde daha faydalı olacağını okumuştum. Genelde ikisini birden tüketiyorum . Karpuz böbrek sağlığından göz sağlığına, kabızlıktan cilt problemlerine kadar bir çok rahatsızlığı önlüyor.Meyve ve sebzelerin hepsi sağlımız açısından faydalı bu nedenle tüm besinleri tüketmemiz gerek.
 
Üst