Kemik sağlığı için K vitamininin faydaları nelerdir ?

Uzman SühaN

Administrator
Kemik sağlığı için K vitamininin faydaları nelerdir ?
Kemiklerimiz bizi destekliyor ve hareket etmemize izin veriyor. Beynimizi, kalbimizi ve diğer organlarımızı yaralardan koruyorlar. Kemiklerimiz ayrıca kemiklerimizi güçlü tutmaya yardımcı olan kalsiyum ve fosfor gibi mineralleri de depolar ve diğer kullanımlar için onlara ihtiyaç duyduğumuzda bunları vücutta serbest bırakır.Osteoporoz, kemiklerin daha kırılgan ve kırılmaya daha eğilimli hale gelmesiyle kemik kuvveti kaybıdır.Osteoporozun birçok nedeni vardır. Kemikler yaşla birlikte yoğunluğu kaybetmekle kalmaz, meme kanserini tedavi etmek için kullanılan ilaçlar, artrit, astım, Crohn hastalığı ve Addison hastalığı da kemik yoğunluğunu azaltabilir. Hipertiroidizm, hipopituaritizm ve yeme bozuklukları gibi bazı hastalıklar da kemiklerin zayıflamasına neden olur. Pek çok besin, kemik sağlığı açısından önemli olduğundan, tahıllar, meyveler ve sebzeler, yağsız veya az yağlı süt ürünleri veya diğer kalsiyum bakımından zengin gıdalar ve et veya fasülyeler dahil olmak üzere çeşitli gıdalar içeren dengeli bir diyet yemek önemlidir.





kemik sağlığı.jpg






Beslenme hayatımız boyunca kemik sağlığını güçlü bir şekilde etkiler. Mesela annelerimiz bize hamileyken yedikleri şey, yetişkin kemiklerimiz olarak nihai kemik kütlesini etkileyecektir.Beslenme kemik, kas ve eklem sağlığı yakından ilişkilidir. Sağlıklı bir diyet, kemiğin üretimi ve korunmasına yardımcı olarak osteoporoz ve ilgili kas-iskelet bozukluklarını önlemenize ve yönetmenize yardımcı olabilir. En önemli besinlerden ikisi kalsiyum ve D vitamini . Kalsiyum, kemik dokusunun önemli bir yapı taşıdır (iskelet, vücudun kalsiyum depolarının % 99'unu barındırır). D vitamini, vücudunuzun kalsiyum emmesi için yardımcı olur Kalsiyum ve D vitamini dışında, osteoporozun önlenmesine yardımcı olan ve protein, meyve ve sebze ve diğer vitamin ve mineraller dahil olmak üzere kemik, kas ve eklem sağlığına katkıda bulunan çeşitli gıdalar, besinler ve vitaminler vardır. Çocukluk ve ergenlik döneminde optimal kemik kütlesi kazanımı için yeterli diyet proteini gereklidir. Ayrıca yaşlanma ile kemik kütlesinin korunmasından da sorumludur.


K vitamini bakımından zengin besinler



Yeşil yapraklı sebzeler, bir K vitamini kaynağıdır. Aslında, aşağıdaki yiyeceklerden sadece bir tanesini tüketmek , K vitamini için günlük gereksiniminizin iki katından fazlasını sağlar:

süs lahanası
ıspanak
şalgam
Kara lahana
İsviçre pazı
maydanoz
hardal yeşilliği
Brussel lahanası, brokoli ve romaine marul da K vitamini açısından zengindir.



Kemik sağlığında birçok besin rol oynar. Bazı besin maddelerinin bilimsel olarak kanıtlanmış yararları vardır. Kalsiyum , D vitamini ve magnezyum günlük gereksiniminizi karşıladığınızdan emin olmak için özel dikkat gerektiren kilit kemik sağlığı besinleridir.Birçok gıda kalsiyum içermesine rağmen, süt ürünleri en fazla kalsiyum sağlar. D vitamini besin kaynakları vardır, ancak yalnız yiyeceklerden yeterli miktarda almak zordur; Bu nedenle, birçok insan bir ekten faydalanır.Meyve ve sebzeler, bir kısmı ya da tümü kemik üzerinde yararlı bir etkiye sahip olabilen bir dizi vitamin, mineral, antioksidan ve alkali tuz içerir. Çalışmalar daha yüksek meyve ve sebze tüketiminin yaşlı erkeklerde ve kadınlarda kemik yoğunluğu üzerine faydalı etkileri ile ilişkili olduğunu göstermiştir.



Bazı çalışmalar, amino asit homosisteinin yüksek kan seviyelerinin, daha düşük kemik yoğunluğuna ve yaşlılarda kalça kırığının daha yüksek riskine bağlı olabileceğini düşündürmektedir. Folik asitin yanı sıra B6 ve B12 vitaminleri, vücut tarafından kullanılmak üzere homosisteinin diğer amino asitlere değiştirilmesinde rol oynar, bu nedenle osteoporozda koruyucu bir rol oynayabilirler. Bu B vitaminleri ile takviye kırılma riskini 4,5 azaltabilir olup olmadığı konusunda araştırma devam etmektedir . Magnezyum kemik mineralini oluşturmasında önemli bir rol oynar. İyi beslenmiş popülasyonlarda magnezyum eksikliği nadirdir. Magnezyum emilimi yaşla birlikte azaldıkça, yaşlılar bazen hafif magnezyum eksikliği riski taşırlar. Magnezyum Özellikle iyi kaynaklarıdır yeşil sebzeler, baklagiller, fındık, tohumlar, rafine edilmemiş tahıllar ve balık yer alır.



Osteoporozda A vitamininin rolü tartışmalıdır. A vitamini, karaciğer ve diğer sakatat, balık karaciğeri yağları, süt ürünleri ve yumurta sarısı gibi hayvansal kaynaklı gıdalarda retinol adı verilen bir bileşik olarak bulunur. Bazı bitkisel yiyecekler, örneğin yeşil yapraklı sebzelerde ve kırmızı ve sarı renkli meyve ve sebzelerde, A vitamini öncüsü içerir.Kalsiyum, sağlıklı kemikler ve dişler için gerekli bir mineraldir. İnsan vücudu kalsiyum üretemez, bu nedenle diyetimiz boyunca yeterli kalsiyum tüketmemizi sağlamalıyız . İyi kalsiyum kaynakları arasında süt ürünleri, koyu yeşil yapraklı sebzeler, badem gibi tahıllar ve bazı tahıllar, portakal suyu ve ekmek gibi kalsiyum takviyeli gıdalar bulunur.


D vitamini, sadece birkaç gıdada bulunan ve güneşe maruz kalma sırasında deri tarafından üretilen yağda çözünen bir vitamindir. Kemiğin doğru mineralizasyonu için önemlidir ve bağırsaktaki kalsiyum emilimini ve ayrıca sağlıklı kemik büyümesini destekler. Balık ve yumurta gibi yiyeceklerde küçük miktarlarda D vitamini bulunur ve ayrıca besin takviyesi olarak da kullanılabilir.Beslenme ve egzersiz, kemiklerinizi ve kaslarınızı sağlıklı tutmanızda önemli bir rol oynar. Kemikler ve iskelet kasları birlikte çalıştığı için, tükettiğiniz besinler ve katıldığınız aktiviteler sıklıkla her iki sistemi de aynı anda etkiler. Çoğu insan için, çok çeşitli vitamin ve mineraller ile sağlıklı bir diyet tüketmek, kemik ve kas sağlığını sağlamak için yeterlidir, ancak sporcular, hamile kadınlar ve belirli tıbbi rahatsızlıkları olan kişilerin besin alımını veya egzersiz planını ayarlaması gerekebilir.


Kalsiyum ve D vitamini, kemik ve kas sağlığı için en önemli besinlerden iki tanesidir. Kalsiyum, süt ürünleri, yapraklı yeşil sebzeler, badem ve kalsiyum takviyeli gıdalar ve meyve sularında bulunabilir. D vitamini vücudun kalsiyumu emmesine yardımcı olur, bu yüzden birçok takviye edilmiş ürün kalsiyum ile birlikte D vitamini eklemiştir. Bu vitamin ayrıca kas gücünü artırır ve kas güçsüzlüğünü önlemeye yardımcı olur. Kırmızı et, deniz ürünleri, yumurta, süt, baklagiller ve tam tahıllarda bulunan çinko, kemik ve kas sağlığı için önemli bir besin maddesidir. Çinko, hem kemik hem de kas gelişimi ve gelişimi için gerekli olan DNA ve protein aktivitesinin sentezinde yardımcı olur. Güçlü kemikler oluşturmaya gelince, iki önemli besin vardır: kalsiyum ve D vitamini. Kalsiyum kemiklerinizi ve diş yapınızı destekler, D vitamini ise kalsiyum emilimini ve kemik büyümesini artırır.



Bu besinler yaşamın erken dönemlerinde önemlidir, ancak yaşlandıkça da yardımcı olabilirler. Eğer osteoporoz gelişirse, kırılgan ve kırıcı kemiklerle karakterize bir hastalık, bol miktarda kalsiyum ve D vitamini almak hastalığı yavaşlatabilir ve kırıkları önleyebilir. K vitamini, birkaç vücut sisteminin düzgün çalışmasından sorumlu yağda çözünen bir vitamindir. Bu maddenin en önemli işlevi kan pıhtılaşma sürecine yardımcı olmaktır. Ayrıca, kemiklerin oluşturulması ve güçlendirilmesine ve böbrek taşlarının önlenmesine yardımcı olur. Araştırmacılar ayrıca, osteoporoz ve Alzheimer tedavisinde K vitamini rolünü ve kanser ve kardiyovasküler bozuklukları önlemeyi araştırmaktadır.


K vitamini, sebzeler, meyveler, otlar ve et gibi birçok farklı doğal içerikte bulunabilir.En sağlıklı ve yaygın olarak kullanılan yapraklı sebzelerden biri, ıspanak, K vitamini için mükemmel bir besin kaynağıdır. Hemen hemen her türlü balık yağı, K vitamini ve Omega 3 gibi esansiyel yağ asitleri için mükemmel birer tedarikçidir. Daha iyi bir sağlık sağlamak için rutin diyetinizde balık ve balık yağları içerir.Vitamin K, vücuttaki kemik yapısının bütünlüğünün korunmasında genellikle kalsiyumdan daha güçlü olarak kabul edilir. K vitamini genel kemik sağlığı için çok önemlidir ve ayrıca yaşla ilişkili kemik yoğunluğu kaybını yavaşlatır. Kanser ölümcül bir hastalıktır ve tedavi hastalığın kendisinden çok daha ağrılıdır. Sağlıklı bir yaşam tarzını ve K vitamini alımınızı birleştirmek en iyisidir. Vitamin, bilim adamları tarafından kansere bağlı inflamasyonu azaltmak için gözlemlenmiştir ve ayrıca karaciğer kanserinden muzdarip hastaların stabilize edilmesine yardımcı olmuştur. Kolon, prostat ve cilt kanseri semptomları üzerinde güçlü önleyici etkileri vardır; Hasarlı hücreleri tamir etme kabiliyeti, hücrelerin tamir edilmesine yardımcı olduğu için pıhtılaşmanın ötesine geçer.K vitamini dişlerde ve diş çürümelerini önlemek için son derece gerekli olan kemik mineralizasyonunda yardımcı olur. Vitamin k diş çürümesine neden olan asitlerin etkilerini ortadan kaldırmaya yardımcı olur.K vitamini doğada antienflamatuardır ve bazı durumlarda yeterli kan dolaşımına yardımcı olur.
 
Üst