Meyvelerin faydaları nelerdir ?

Meyvelerin faydaları nelerdir ?
Taze meyveler doğal olarak tatlıdır ve çok büyük besin faydaları da içerir. Meyveler vücudunuz için temizleyici olarak hareket eder, enerji verir ve iyi bir sağlık sağlayan çok çeşitli vitamin, mineral ve antioksidanlar sağlar.Meyvelerdeki vitaminler, mineraller ve antioksidanlar kalbi sağlıklı tutmanıza yardımcı olabilir, böylece yaşlandıkça sorun riskinizi azaltabilirsiniz. Meyve ayrıca, kanınızın sağlıklı dolaşımını da teşvik edebilir, ki bu da kalp hastalığı riskinizi azaltır. Tip 2 diyabet birçok insanı etkiler ve insülinin uygun şekilde kullanılmaması veya vücudunuzun yeterli miktarda insülin üretememesi ile karakterizedir. Tip 2 diyabet teşhis edilmez ve tedavi edilmezse yaşamı tehdit edebilir. Meyvelerin, tip 2 diyabet gelişme riskinin azalmasıyla bağlantılı olduğu bulunmuştur.


meyveler.jpg






Meyvelerin sıcak çarpması, yüksek tansiyon, kanser , kalp rahatsızlıkları ve şeker hastalığı gibi sağlık sorunlarının önlenmesine yardımcı olan birçok sağlık yararı vardır . Meyveler, tatlı, ekşi, mayhoş ve çok daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli lezzetlere sahiptir. Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu birçok besin kaynağıdır.Diyet lifleri bakımından zengin olan meyveler sindirim sisteminin işleyişini iyileştirir, bu da kabızlık ve divertiküloz olasılığını azaltır . Meyveler, herhangi bir gereksiz kalori eklemeden bol miktarda enerji verdiklerinden sağlıklı bir diyetin önemli bir parçasıdır.Meyveler, tansiyonunuzu düzenli tutmak için önemli olan potasyum açısından zengindir .



Meyve yemek neden önemlidir?


Meyve yemek sağlık yararları sağlar genel sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak daha fazla meyve ve sebze tüketen insanlar, bazı kronik hastalıkların riskini azaltma olasılıkları vardır. Meyveler vücudunuzun sağlığı ve bakımı için hayati önem taşır


Besinler


Çoğu meyve doğal olarak yağ, sodyum ve kalorilerde düşüktür. Hiçbirinde kolesterol yok.

Meyveler potasyum, diyet lifi, C vitamini ve folat (folik asit) dahil olmak üzere az tüketilen birçok temel besin kaynağıdır.

Potasyum açısından zengin diyetler, sağlıklı kan basıncını korumaya yardımcı olabilir. Potasyumun meyve kaynakları arasında muz, kuru erik ve kuru erik, kuru şeftali ve kayısı, kavun, baldır karpuzu ve portakal suyu bulunur.


Sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak, meyvelerden alınan diyet lifi kandaki kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olur ve kalp hastalığı riskini azaltabilir. Elyaf uygun bağırsak fonksiyonu için önemlidir. Kabızlığı ve divertikülozu azaltmaya yardımcı olur. Meyveler gibi lif içeren besinler daha az kalori ile dolgunluk hissi yaratmaya yardımcı olur. Bütün veya kesilmiş meyveler, diyet lifi kaynaklarıdır; meyve suları çok az veya hiç lif içerir.

C vitamini tüm vücut dokularının büyümesi ve onarımı için önemlidir, kesik ve yaraların iyileşmesine yardımcı olur, diş ve diş etlerini sağlıklı tutar.

Folat (folik asit), vücudun kırmızı kan hücrelerini oluşturmasına yardımcı olur. Hamile olabilecek doğurganlık çağındaki kadınlar, yiyeceklerden yeterli folat tüketmeli ve buna ek olarak, takviyelerden 400 mcg sentetik folik asit kullanmalıdır. Bu fetal gelişim sırasında nöral tüp defektleri, spina bifida ve anensefali riskini azaltır.

Sağlık yararları

Genel olarak sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak sebze ve meyveler açısından zengin bir diyet yemek kalp krizi ve inme de dahil olmak üzere kalp hastalığı riskini azaltabilir.

Genel olarak sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak bazı sebzeler ve meyvelerden zengin bir diyet yemek, belirli kanser türlerine karşı koruyabilir.

Bazı sebze ve meyveler gibi lif içeren gıdalar açısından zengin diyetler, kalp hastalığı, obezite ve tip 2 diyabet riskini azaltabilir.

Genel olarak sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak potasyum açısından zengin olan sebze ve meyveleri tüketmek kan basıncını düşürür ve böbrek taşı oluşma riskini azaltabilir ve kemik kaybını azaltmaya yardımcı olabilir.



Güçlü bir antioksidan olan C vitamini , meyvelerde, tam olarak narenciye meyvelerinde bol miktarda bulunur. Soğuk algınlığı, yara iyileşmesi, sağlıklı cilt, diş, diş etleri ve lenfatik sistemi sağlıklı tutmak için yaygın olarak tüketilirler . Kuru meyveler mükemmel laksatiflerdir ve ayrıca anemik koşullar, asidoz, ateş ve cinsel güçsüzlük için mükemmel bir doğal ilaçtır . Sağlıklı kilo alımında yardımcı olurlar, göz, diş ve kemik sağlığını desteklerler.Meyveler, hamile kadınlar için en önemli besin olan zengin bir folik asit kaynağıdır . Folatın, fetal gelişim sırasında ortaya çıkan nöral tüp defektleri, anensefali ve spina bifida riskini azalttığı bilinmektedir.


Tip 2 diyabet , dünyanın dört bir yanındaki insanların çoğunu rahatsız eden bir durumdur. Meyveler herkes için sağlıklıyken, daha geniş karbonhidratlı olanlar şeker hastaları için önerilmez.Vitamin açısından zengin meyveler, karaciğer kanseri ve meme kanseri gibi birçok kanser tipinin önlenmesi ve tedavisi için mükemmeldir . Muz, elma, kavun, erik, armut , kayısı ve mango gibi potasyum açısından zengin meyveler hipertansiyonu azaltmada yardımcı olur. Bu mineral, damar genişletme özelliklerinden dolayı kan basıncını düzenlemeye bağlanmıştır.

Meyveler böbrek taşlarının tedavisinde yardımcı olan C vitamini açısından zengindir. Portakal ve limon gibi narenciye meyveleri , böbrek taşlarından muzdarip olanlar için idealdir.Greyfurt ve portakal gibi meyveler , her ikisi de sağlıklı kemiklerin korunmasına yardımcı olan ve aynı zamanda kemik mineral yoğunluğunun geliştirilmesine yardımcı olan kalsiyum ve K vitamini açısından zengindir .


Güçlü flavonoidler, antioksidanlar, mineraller, vitaminler, fitokimyasallar ve sayısız mikro ve makro besleyicilerin kombinasyonu, meyvelerin sağlığınız için çok avantajlı olmasını sağlar. Günlük taze meyve tüketimi, inme, yüksek tansiyon, hazımsızlık, kanser, kalp hastalığı, diyabet ve diğer kronik hastalıklar riskini azaltır. Meyvelerde de yüksek miktarlarda su ve lif bulunur, bu da sindirim sisteminizin temiz kalmasına ve ağırlığınızın kontrol altında tutulmasına yardımcı olur.Lifli meyveler vücutta sindirim sürecine yardımcı olur .


Meyveler cildinizi esnek ve nemlendirir ve gerekli vitaminler, mineraller ve antioksidanlar ile besler. Akne, herhangi bir yaştaki insanları etkileyebilecek en rahatsız edici cilt bozukluklarından biridir. Diyetinizde çok miktarda meyve bulunması durumunda, bu problemi engelleyebilirsiniz.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Sağlık söz konusu olduğunda, meyveler muhteşem bir üne sahiptir. Tüm meyveler, sağlıklı bir sindirim sistemi için önemli bir besin maddesi olan liflerin harika kaynaklarıdır.Meyveler yiyebileceğiniz en sağlıklı besinler arasındadır.Meyve iyi bir vitamin ve mineral kaynağı olarak ve C vitamini ve A vitamini eksikliklerini önlemedeki rolleri olarak kabul edilmiştir. Genel olarak sağlıklı bir beslenmenin bir parçası olarak meyve yiyen kişiler genellikle düşük kronik hastalık riskine sahiptir.




Meyve, potasyum, lif, C vitamini ve folat (folik asit) dahil olmak üzere birçok besin maddesinin önemli kaynaklarıdır. Meyvenin içindeki besinler, vücudunuzun sağlığı ve bakımı için hayati önem taşır. Meyve içindeki potasyum kalp hastalığı ve felç riskinizi azaltabilir. Potasyum ayrıca böbrek taşı geliştirme riskini azaltabilir ve yaşlandıkça kemik kaybını azaltmaya yardımcı olabilir.Folat (folik asit), vücudun kırmızı kan hücrelerini oluşturmasına yardımcı olur. Hamilelik geçiren ve hamileliğin ilk üç ayında olan çocuk doğurma çağındaki kadınların yeterli folat ihtiyacı vardır. Folat, spina bifida gibi nöral tüp doğum kusurlarını önlemeye yardımcı olur.




Araştırmacılar, meyvelerin sunduğu birçok sağlık yararını keşfetmeye devam ediyor. Meyve hücreleri serbest radikallerin yol açtığı tahribattan korur ve kan dolaşımına, organlara, dokulara ve zarlara saldıran dejeneratif hastalıklara karşı koruma sağlar. Meyve içindeki bileşenler, bağışıklık ve sindirim sistemlerinizi desteklerken, atıkların giderilmesinde yardımcı olur. Meyve dahil olmak üzere tüm bitkisel gıdalar, güçlü sağlık yararları sağlayan fitokimyasallar veya fitoesterler olarak adlandırılan bileşikler içerir.




Meyvelerden in bir diyet yemek, felç, diğer kardiyovasküler hastalıklar ve tip-2 diyabet riskini azaltabilir.Çoğu meyve doğal olarak yağ, sodyum ve kalorilerde düşüktür. Hiçbirinde kolesterol yok.Meyveler potasyum, diyet lifi, C vitamini ve folat (folik asit) dahil olmak üzere az tüketilen birçok temel besin kaynağıdır.



Potasyum açısından zengin diyetler, sağlıklı kan basıncını korumaya yardımcı olabilir. Potasyumun meyve kaynakları arasında muz, kuru erik , kuru şeftali ve kayısı, kavun, karpuz ve portakal suyu bulunur.Sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak, meyvelerden alınan diyet lifi kandaki kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olur ve kalp hastalığı riskini azaltabilir. Elyaf uygun bağırsak fonksiyonu için önemlidir. Kabızlığı ve divertikülozu azaltmaya yardımcı olur. Meyveler gibi lif içeren besinler daha az kalori ile dolgunluk hissi yaratmaya yardımcı olur.



Kayısılar, antioksidan, anti-enflamatuar ve antikanser özellikleriyle birlikte göz sağlığınızı koruyan karotenoid karoten içerir. Fitokimyasallar tarafından sağlanan diğer sağlık yararları arasında diyabet, hipertansiyon, kronik obstrüktif akciğer hastalığı ve katarakttan korunma yer alır.Elma, mangos, armut, greyfurt, portakal, yaban mersini ve çileklerdeçözünebilir lifler bulunur.Meyve A, B1, B2, B6, K, niasin, folat ve pantotenik asit vitaminleri içerir. Meyvelerde bulunan mineraller arasında potasyum, kalsiyum ve fosfor bulunur; Aynı zamanda C ve E vitaminleri, A vitamininin beta-karoten formu ve selenyum, bakır, manganez ve çinko mineralleri gibi antioksidanlar içerir. Besin içeriği ve miktarı bakımından farklılık gösterdiklerinden, maksimum sağlık faydaları elde etmek için çeşitli meyvelerden yiyin



C vitamini tüm vücut dokularının büyümesi ve onarımı için önemlidir, kesik ve yaraların iyileşmesine yardımcı olur, diş ve diş etlerini sağlıklı tutar.Genel olarak sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak sebze ve meyveler açısından zengin bir diyet yemek kalp krizi ve inme de dahil olmak üzere kalp hastalığı riskini azaltabilir.Genel olarak sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak bazı sebzeler ve meyvelerden zengin bir diyet yemek, belirli kanser türlerine karşı koruyabilir.Bazı sebze ve meyveler gibi lif içeren gıdalar açısından zengin diyetler, kalp hastalığı, obezite ve tip 2 diyabet riskini azaltabilir.Genel olarak sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak potasyum açısından zengin olan sebze ve meyveleri tüketmek kan basıncını düşürür ve böbrek taşı oluşma riskini azaltabilir ve kemik kaybını azaltmaya yardımcı olabilir.
 
Üst