Mineral nedir ?Minerallerin çeşitli sağlık faydaları

Uzman SühaN

Administrator
Mineral nedir ?Minerallerin çeşitli sağlık faydaları
Kalsiyum, fosfor, magnezyum gibi mineraller şaşırtıcı sağlık yararları sunar. Faydaları arasında, kemik sağlığının korunması, , güçlü kemiklerin desteklenmesi, kan damarlarının işlevinin sürdürülmesi, diş sağlığının geliştirilmesi, beyin fonksiyonunun iyileştirilmesi, kan dolaşımının sağlanması ve çok daha fazlası yer alır. Gün boyunca sık sık yorgun hissediyor musunuz? Metabolizmanızı geliştirmek için uygun bir yol mu arıyorsunuz? Gerilim ve hipertansiyonu en aza indirmeye mi ihtiyacınız var? O zaman makalemizi okumaya devam edin..




mineraler.jpg







Vücudunuz her işlem ve işlev için gerekli mineral ve vitaminlere ihtiyaç duyar. Bu besinler, vücudunuzun hücrelerini, organlarını, sistemlerini ve iskeletini büyütmek, iyileştirmek, onarmak ve korumak için çalışır. Vitaminler ve mineraller çeşitli miktarlarda gereklidir ve bazıları kırmızı kan hücreleri ve kemikler gibi yapıların anahtar kısımlarını oluştururlar. Mineral ve vitamin eksiklikleri yorgunluğa, hastalığa yol açabilir. Dengeli bir günlük diyet genellikle vücudunuzun sağlıklı kalması için ihtiyaç duyduğu temel besinleri sağlar; Bir doktor, düzenli beslenmenizi arttırmak için vitamin veya mineral takviyesi gerektirip gerektirmediğini belirleyebilir.


Son zamanlarda yapılan bir dizi araştırma, minerallerin her organı aktif tutmak ve sağlık ve sağlıklı yaşamı teşvik etmek için nasıl harikalar yaratabildiğini göstermiştir. Yaşamı sürdürebilmeleri için gerekli olan birkaç bedensel fonksiyonun işlevselliğini sürdürürler ve yardımcı olurlar.



MİNERALLER NE YAPAR?


Mineraller çeşitli fonksiyonlara sahiptir. İşte bazı önemli minerallerin hızlı bir listesi ve vücudunuzda neler yaptıkları:


Magnezyum kan şekerini enerjiye dönüştürmeye yardımcı olur ve 'anti-stres' mineralidir.

Kalsiyum vücudunuzdaki en bol mineraldir; DNA sentezini başlatır, kemik sağlığını ve güçlü dişlere sahip olmanızı sağlar

Potasyum kanınızda asit / alkali dengesini korur.

Çinko uygun sinir, bağışıklık ve sindirim sağlığını destekler ve bağışıklığı artırır.

Fosfor, kalp düzenliliğinin korunmasına yardımcı olur, yağ ve nişastaların metabolizmasında enerji ve yardım sağlar.


Metabolizma, vücudunuzun kullanabileceği enerjiyi bir dizi karmaşık süreçte kullanarak üretmek için yutulan ve depolanan besin maddelerini yakar. Vitaminler ve mineraller sindirim ve metabolizmada önemli bir rol oynar. B2 veya riboflavinin oksijeni enerji üreten hücresel mekanizmalarla birleştiren bir koenzim oluşturmak için gerekli . B6 ve B12 vitaminleri de dahil olmak üzere tüm B vitaminleri, karbonhidratlar, proteinler ve yağların metabolizmasında önemlidir. Enerji metabolizmasında magnezyum gibi mineraller de önemlidir. B vitamini ve magnezyumda yüksek besinler, ıspanak, brokoli, fasulye, yulaf, balık, kümes hayvanları ve yumurta içerir.

Kalp hastalığından korunmak için günlük beslenmeniz gereken esansiyel vitaminler de gereklidir. A, C ve E vitaminleri ve beta karoten gibi besinler, kalp hastalıklarını azaltabilecek inflamasyonu azaltmaya yardımcı olan antioksidan özelliklere sahiptir. Meyve ve sebzelerden yüksek bir diyet, bu vitaminler ve diğer besinler açısından zengindir. Yaygın olarak bir kimyasal element olarak bilinen mineral, sağlıklı bir yaşam sürmek için çeşitli vücut fonksiyonlarını yerine getirmek için gerekli olan temel bir besindir. İnsan vücudu, biyokimyasal fonksiyonları uyarmak için önemli ölçüde önemli olan beş mineral gerektirir ve bunlar arasında potasyum, magnezyum, kalsiyum, sodyum ve fosfor bulunur. Besinsel bir bağlamda, mineraller, hücre dokularınızı onaran ve tüm vücut süreçlerinizin büyümesine ve gelişmesine yardımcı olan inorganik kimyasallardır.



Kalsiyum


Kalsiyum , kemik sağlığını korumanıza yardımcı olacak en önemli, inorganik kimyasallardan biridir. Bebeklik döneminden yetişkinliğe ulaşana kadar ihtiyaç duyduğunuz mineraldir. Bebeklikte uygun diş büyümesi ve kemik büyümesi için gereklidir. Ergenlik döneminde, kalsiyum kemik gelişimi ve büyümesi için gereklidir.Ayrıca, kalsiyum obezite, böbrek ve kalp rahatsızlıklarını tedavi etmek için önemlidir.

Demir


Demirin temel rolü, oksijen ve kan dolaşımı gibi hayati süreçler için gerekli olan hemoglobin oluşturmaktır. Demir olmaksızın kas distrofisi, anemi , kognitif bozukluk, yorgunluk ve gastrointestinal bozukluklarla ilişkili birkaç semptom kendini gösterir ve zaman içinde dikkate alınmazsa bozulabilir.


Selenyum


Selenyumun vücudunuz için önemli bir işlevi yerine getirdiğini duymamış olabilirsiniz ; bununla birlikte, bir dizi hücresel reaksiyonda yer alır. Son zamanlarda yapılan pek çok çalışma, selenyumun serbest radikal hücre oluşumunu inhibe eden baskın bir antioksidan olarak kabul etmiştir. Vücuttaki hücresel reaksiyonları uyararak, hücrelerinizdeki peroksit konsantrasyonunu azaltır. Sadece bu değil, güçlü mineral ayrıca bakır, çinko ve kalsiyum gibi diğer önemli minerallerin işlevini güçlendirerek kemik büyümesini artırmanıza yardımcı olur.


Fosfor



Fosfor , musküler distrofilik kas güçsüzlüğünün azaltılması söz konusu olduğunda güçlü inorganik kimyasal olarak kabul edilir. Beslenme uzmanları, iskelet kas hastalıklarını önlemek için bunu tavsiye eder.Dinlenme, can sıkıntısı ve aşırı çalışma eksikliğinden kaynaklanan kas ağrısını daha da rahatlatır. fosfor açısından zengin gıdaların uygun bir şekilde alınması, beyin fonksiyonlarını artırmanıza, cinsel güçsüzlüğü giderme ve metabolizmayı optimize etmenize yardımcı olur.



Magnezyum


Magnezyum , kemik metabolizması için hayati olarak kabul edilen, doğal olarak oluşan bir başka inorganik mineraldir. Güçlü ve sağlıklı bir kemik yapısının korunmasına yardımcı olur. Bir ko-enzim olarak hizmet eden magnezyum ayrıca metabolik aktivitelere yardımcı olur, şeker seviyelerini düzenler ve iltihabı hafifletir. Ayrıca, magnezyum depresyon ve uykusuzluk ile ilişkili semptomları hafifletmeye yol açan, anksiyetenin azalmasına yardımcı olan önemli bir besindir.

Potasyum


Son çalışmalara göre, potasyum kan damarlarının işlevini sürdürmek için gerekli olan güçlü bir mineraldir. Vücudun tüm hayati organlarına uygun kardiyak kan akımı ve oksijen iletimini sağlayan bir vazodilatördür. Kalp fonksiyonlarını güçlendirerek, güçlü mineraller sizi kalp ve damar hastalıkları geliştirmekten korur.


Sodyum


Yaygın ve yaygın olarak kullanılan inorganik elementlerden biri olan sodyum , vücuttaki çeşitli anahtar fonksiyonların yerine getirilmesinden sorumludur. Mineral, vücuttaki su dengesini korumak için mükemmel yeteneği ile ısı darbesine karşı koruma sağladığı bilinmektedir. Ayrıca, beyin fonksiyonlarını iyileştirir, kasların kramplarını rahatlatır ve erken yaşlanma belirtilerini önler.


Çinko

Çinko , vücudunuzda sadece 10'dan fazla önemli enzimatik fonksiyonu uyarmakla kalmaz, aynı zamanda da düzenler. Doğru bir çinko alımı olmadan, vücudunuz zayıf biyokimyasal aktivitelerin bir sonucu olarak birçok zayıflatıcı sağlık sorunu yaşayabilir. Çinko eksikliği, insülin depolayamamak, yaraları iyileştirmek ve hastalıklarla savaşmak ve büyüme paternleri geliştirmek için yetersizlik geliştiren bağışıklık sistemi ile savaşır. Çinko ayrıca egzama , gece körlüğü ve prostat rahatsızlıklarını tedavi etmenize yardımcı olur .


Bakır


Bakır genellikle uygun bir kan dolaşım sisteminin kolaylaştırılması ile ilişkilendirilir. Bir dizi kalp rahatsızlığını önlemek için demirin etkisini iki katına çıkarır. Öncelikle kırmızı kan hücresi sayısını düzeltir ve hemoglobin eksikliğini azaltır.


İyot


Bu mineral genellikle tıbbi özellikleri nedeniyle göz ardı edilir. İyot , sağlık faydalarını sıralamak için güçlü bir besin maddesidir. Hamileliğin korunması ve guatrın hafifletilmesi için son derece faydalı olduğu düşünülmektedir. Ayrıca göğüsle ilgili birçok hastalık ve cilt rahatsızlığını da önler.


İyodür


İyotun ikincil bir türevi olarak, iyodür çeşitli vücut fonksiyonlarında önemli bir rol oynar. Tiroksin üretir ve tiroid fonksiyonuna katılır. İyodür eksikliği ile, vücut metabolik hızda önemli bir düşüş yaşar ve sağlığa zararlı LDL kolesterolü artırır.


Kemik sağlığının korunması ve osteoporoz veya kırılgan ve zayıflamış kemikler gibi kemik hastalıklarının önlenmesi için mineraller ve vitaminler hayati önem taşır. Kemiklerin sert matrisi kalsiyum, magnezyum ve fosfor gibi minerallerden oluşur. Üreme sağlığı ve doğurganlık, bir dizi organ, yapı ve hormonun yanı sıra hücre üretimine bağlıdır. Hem erkek hem de kadınlarda bu karmaşık sistemleri ve süreçleri büyütmeye, onarmaya ve sürdürmeye yardımcı olmak için mineraller ve vitaminler gereklidir. Mineral çinko, erkeklerde doğurganlık sağlığı için önemlidir ve sperm sayısını ve hareketliliğini artırır. Çinko açısından zengin gıdalar kırmızı et, kümes hayvanları, fasulye, fındık, kabak çekirdeği ve istiridye içerir.


Sonuç olarak, mineraller, diğer besinlerle birlikte vücutta hayati fonksiyonları yerine getirir. Diyetinize ıspanak, nane ve marul veya elma , şeftali ve muz gibi meyveler gibi yapraklı sebzeler eklemek, mineral eksikliğiyle mücadele etmenin harika bir yoludur. Dahası, süt ürünlerinin alımının arttırılması, çoklu minerallerin tüketilmesi için başka bir uygun alternatiftir. Hastalıklara karşı savaşmak için vücut gücünüzü maksimize edecektir.İnsan vücudu, vücuttaki uygun mineral seviyesini korumalıdır.
 
Üst