Neden kabus görürüz ?

  • Konbuyu başlatan Uzman SühaN
  • Başlangıç tarihi
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Neden kabus görürüz ?
kabus,kabus nedir,neden kabus görürüz,kabus görme,kabus görme nedenleri


Çoğumuz hayatımızda mutlaka kötü rüyalar görmüşüzdür. Bazen kabus o kadar güçlü olurki yerimizden kımıldamayacak hale gelebiliriz. Kabuslar, REM uykusunun en güçlü olduğu gecenin son üçte birinde meydana gelir. Uyku dört aşamaya ayrılır: evre 1 (uyku başlangıcı), evre 2 (hafif uyku) ve evre 3 ve 4 (derin uyku) REM uykusu sırasında kötü rüyalar meydana gelir . Kötü bir rüyada insan, genellikle yaşamı veya güvenliği için bir tehdit hissetme duygusu yaşar. Kötü rüyalar çocuklar arasında yaygındır ve yaşlandıkça görülme sıklığı azalır.



kabus.jpg





Yetişkinlerde kabuslar kendiliğinden olabilir, ancak genellikle anksiyete ve depresyon gibi psikolojik faktörler ve kötü beslenme sonucu tetiklenir. Ayrıca, uyku apnesi ve huzursuz bacak sendromu da dahil olmak üzere uyku bozuklukları, insanların kronik, tekrarlayan kabuslar yaşamalarına neden olabilir. Kötü rüyalar kararsız bir duygusal durumdan kaynaklanır. Büyük zihinsel stres veya baskı altındaysanız , kötü rüyalara sahip olabilirsiniz. Stresin nedeni herhangi bir şey olabilir; Yakın zaman da birini kaybettiyseniz , bir tramva başarısızlık, hayal kırııklığı ruhsal durumunuzu bozabilir ve bu durumda rüyalarınızı etkileyebilir.



Diğer Etkili Faktörler



Uyku yoksunluğu : Bir çalışmaya göre, uykusuzluğun ve yorgunluğun yaşanması sık sık kabus görme olasılığını artırmaktadır.

Uyku Bozuklukları : Uyku apnesi, huzursuz bacak sendromu ve diğer uyku bozuklukları olan kişilerde kabuslar görülme olasılığı daha yüksektir.

Migrenler : Migren baş ağrıları tekrarlayan rüyalar ve kabuslar ile bağlantılı olabilir.








Bazı ilaçların uzun süreli kullanımı, sizi kötü rüyalarasürükleyebilir. Sakinleştiriciler ve antidepresanlar , kötü rüyaların ardında bir sebep olabilir. Ayrıca, uyku haplarını bırakma kabuslara neden olabilir. Bazı tıbbi ilaçların bir yan etkisi olabilir. Örneğin, Parkinson hastalığı için uygulanan ilaçlar, kabusların bir sebebidir.Birçok çalışma yaş, kişilik tipi ve travmanın hayalperestler için kabusların sıklığını etkileyebileceğini bulmuştur. Uyanık hayatınızdaki olaylar ve duygular hayallerinizi tetikler. Eğer tekrar tekrar aynı rüyaya sahipseniz, bilinçaltınız size bir mesaj göndermeye çalışıyor



kabus görme.jpg





Beyinde düşük dopamin seviyeleri nedeniyle kötü rüyalar görebilirsiniz. B vitamini eksikliğiniz olabilir. B vitamini içeren besinler tüketmek faydanıza olacaktır. Uykudan hemen önce ne yediğikleriniz uykunuzun kalitesinde oynayacağınız önemli bir rol var. Baharatlı ve yağlı yiyecekler kötü rüyalara neden olabilir. Kafein ve alkol tüketimi de kötü rüya görmenize neden olabilir.Kabuslar gece terörü ile karıştırılmamalıdır . Gece terörü genellikle hızlı olmayan göz hareketleri sırasında ortaya çıkar ve insanlar rüyalarında gördüklerini hatırlamazlar.



Rüyalar ve kabuslar alanında, gerçeklerden daha fazla gizem var. Nörobilim ve psikolojinin incelemesi zor olan bir alan, çünkü her birimizin doğası gereği öznel olan ve güvenilirlikle belgelenmesi zor olan eşsiz bir hayal dünyası yaşıyor.Fiziksel olarak, düşler sadece düşüncelerimize bir cevaptır. Psikolojik olarak, beynimizin bilinçaltı kısmından gelen sinyaller olarak düşünülebilirler.


Herkes iyi bir gece uykusuna ihtiyaç duyar, ama bazen bir rüya o kadar rahatsız edici olabilir ki uykuya geri dalmak zorlaşır. Bazı özellikle kötü kabuslar o kadar rahatsız edici ki, uyanıkken bile günlük hayatınızın kalitesini etkileyebilir.Kötü rüyalar, yatmadan önce yediğiniz yemeklerden, televizyonda seyrettiğiniz bir şeye, hatta hayatınızdaki strese veya rüyalar ile tamamen ilgisiz olan sorunlara neden olan her türlü rastlantısal şeyden kaynaklanır. Rüyanızda gerçekleşen kötü (veya iyi) şeyler ile gerçek hayatınızda gerçekleşecek olan şeyler arasında hiçbir ilişki yoktur, bu yüzden endişelenmeyin.Rüyaların geleceğe dair herhangi bir ilişkisi olmasa da, geçmişin ve şu andaki hayatınızın bir yansımasıdır. Gecenin ortasındaki kötü bir rüyadan uyandığınızda, aklınızı hemen rüyanızdan gerçekliğinizdeki bir şeye kilitlemeniz önemlidir.Kabusların artan kalp hızı ve soğuk ter gibi fizyolojik tepkilere neden olduğu bilinmektedir.Derin nefes alın ve sakinleşin.Rüyanın temaları gün boyunca sizi rahatsız etmeye devam ederse, kendinize rüyanın gerçek olmadığını ve korkmak için bir sebep olmadığını hatırlatın.


Kötü rüyanıza neyin sebep olduğunu anlayın. Rüyaları tetikleyen şeyleri anlamak, bunların oluşmasını önlemek için adımlar atmanıza yardımcı olabilir.Düşler ilaçların (özellikle , antidepresanlar ve tansiyon ilaçları), yiyeceklerin veya içeceklerin (özellikle alkol, ancak bireysel tetikleyicileriniz herhangi bir şey olabilir), stresli olayların, ateşin veya hastalığın veya uyku yoksunluğunun neden olabileceği düşünülebilir.Kötü rüyalar genellikle uyanık yaşamınızdaki stres veya endişeyi yansıtmakla kalmaz, aynı zamanda onlara sahip olma deneyiminiz stres yükünüze de katkıda bulunabilir sizi kısır bir döngüye sokabilir.


Farkındalık, şimdiki zamana, geçmişe ya da geleceğe değil, üzerinde odaklanan bir meditasyon stratejisidir. Çalışmalarda, farkındalığın kaygı, depresyon ve olumsuz etkiyi azalttığı gösterilmiştir. Yoga ve meditasyon yapmaya çalışın.Stresi azaltmak için egzersiz yapın. Kötü rüyalara stres veya depresyon neden olabilir. Uyku ortamınızı değiştirmeyi deneyin. Çevreyi değiştirmek stres düzeyinizi azaltmanıza yardımcı olabilir ve bu da kabuslarınızı azaltmanıza yardımcı olabilir. Normalde zifiri karanlıkla uyuyorsanız, loş bir gece lambasını düşünün. Korkunç filmlerin, heyecan verici veya şüphe uyandıran gösterilerin, hatta korku uyandırıcı haber yayınlarının kötü rüyalara neden olduğu fikri çoğu zaman anekdot olarak ifade edilir.Sizi ürküten gösterilerden uzak durun. Ara sıra kabus görmek normaldir fakat sürekli olarak kabus görüyorsanız ve bu durum hayatınızı olumsuz etkiliyorsa mutlaka bir terapiste gidin.
 
Sevimli cadı

Sevimli cadı

Daimi Üye
Üye
ben ara sıra kabus görüyorum. Bazen o kadar çok korkuyorum ki yerimden kımıldamıyorum. Gece uyumaya yakın asla bir şey yemem. Yani benim durumumun yemeyle ilgisi yok. Uyku hapı kullanıyorum. Artık ilaçtan mı yoksa günlük hayatımdaki korkularım mı rüyama geliyor bilmiyorum. Bildiğim tek şey kabus gördüğüm zaman etkisinden kolay kolay kurtulamıyorum gün boyu gördüklerimi yorumlamaya çalışıyorum.
 
Üst