Nohutun faydaları nelerdir ?

Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Nohutun faydaları nelerdir ?
Baklagillerden olan nohut protein açısından zengin bir besindir. Dünya mutfağının en eski besin kaynaklarından olan nohut protein, vitaminler ve mineraller bakımın dan zengin olmasının yanında önemli miktarda lif içermektedir. Nohut, çeşitli sağlık yararları sunan bir baklagil türüdür. Nohut, tokluğun artmasına, sindirimin hızlandırılmasına, kan şekeri düzeylerini sabit tutmaya, hastalığa karşı korumayı arttırmaya ve daha fazlasına yardımcı olur.

nohut.jpg



Nohuttaki demir, fosfat, kalsiyum , magnezyum , manganez, çinko ve K vitamini, kemik yapısını ve gücünü korumak ve geliştirmek için katkıda bulunur. Fosfat ve kalsiyumun her ikisi de kemik yapısında önemli olmasına rağmen, iki maddenin dikkatli dengesi doğru kemik mineralizasyonu için gereklidir , çok az miktarda kalsiyum alımıyla çok fazla fosfor tüketilmesi kemik kaybına neden olabilir. Nohut, düşük yoğunluklu lipoprotein veya kötü kolestrolü düşüren çözünür lif içerir. Çözünür lif ayrıca kan şekerlerini sabit tutmaya yardımcı olur ve diyabetli kişilere yarar sağlar.

Nohutla yoğurt mayalamayı denedinizmi?


Sadece bir fincan pişmiş nohut, deri hücrelerinde antioksidan olarak işlev gören mineralin günlük değerinin% 85 ini içerir. Ayrıca, UV ışığı hasarlara karşı koruma sağlar. Nohut, mükemmel bir protein kaynağı, sağlıklı yağlar, lif, karbonhidratlar ve vitamin ve minerallerin uzun bir listesidir. Bu vejeteryanlar için iyi bir kaynaktır.

Nohutta bulunan manganez cilt hücrelerine yeniler ve kırışıklığa neden olan serbest radikalleri savaşır. Nohutta (B-2), pantotenik asit (B-5), ve piridoksin (B-6), riboflavin, folik asit de dahil olmak üzere B vitaminleri yüksektir. Folate beyin ve sinir sistemi sağlığı, alyuvar üretimi, kardiyovasküler sağlık ve üreme sağlığı için hayati bir besindir. Doğum felci spina bifida sıklığını azaltmak için hamilelik süresince yeterli folik asit alımı önemlidir.

Mineraller

Nohutlar şunları içerir:

kalsiyum
potasyum
fosfor
Demir
çinko
magnezyum

Nohut ayrıca iyi bir demir kaynağıdır. . Demir kırmızı kan hücreleri yapmak ve vücudunuzdaki hücrelere oksijen taşımalarına yardımcı olmak için önemlidir. Demir eksikliğiniz varsa mutlaka nohut tüketin. Demir, hemoglobinin ayrılmaz bir bileşenidir ve oksijeni akciğerlerden tüm vücut hücrelerine taşır ve enerji üretimi ve metabolizması için kilit enzim sistemlerinin bir parçasıdır. Çözünür lif kan şekeri seviyelerini dengelemeye yardımcı olur. İnsülin direncine, hipoglisemiye veya şeker hastalığınıza sahipseniz, nohut tüketin. Araştırmalar, nohutun kalp krizi riskini düşürdüğünü ortaya koymuştur. Kalp sağlığınızı korumak içinde nohut tüketebilirsiniz.

Nohut Menopoz sonrası kadınlarda meme kanseri riskini azaltabilir, osteoporoza karşı koruma sağlayabilir ve sıcak basmalarını en aza indirebilir. Nohut beslenmesi yüksek seviyede demir, çinko, folat, fosfor ve B vitaminlerine sahiptir . Nohut, folatın büyük kaynağıdır , aynı zamanda B6 Vitamini olarak da bilinir. Folat, DNA nın sentezlenmesinde rol oynadığı için vücuda etkili bir şekilde yeni hücreler üretmek için önemlidir. Aynı zamanda vücudun protein (amino asitler şeklinde) yanı sıra diğer B vitaminlerini de kullanmasına yardımcı olur. Folat eksikliği, anemi, zayıf bağışıklık fonksiyonu ve zayıf sindirime katkıda bulunabilir.

Nohut aynı zamanda yüksek miktarda çinko içerir. Çinko, vücutta 100 den fazla önemli enzimatik reaksiyonda rol oynayan esansiyel bir mineralidir. Çinko, serbest radikal hasarına karşı koruma dahil olmak üzere bedensel işlevleri kolaylaştırır, yara iyileşmesini hızlandırmaya yardımcı olur. Baklagiller, vücut üzerinde alkalize edici bir etkiye sahiptir. Ayrıca, Nohut, PMS ile bağlantılı yaygın semptomları azaltmaya yardımcı olan 3 besin maddesinin iyi bir kaynağıdır: magnezyum, manganez ve B6 vitamini. Sevgili okurlar görüldüğü üzre nohutun sağlık üzerinde önemli bir etkisi vardır. Diyetinize nohut ekleyerek sağlıklı bir yaşam şekline sahip olabilirsiniz. Nohutun sadece yemeği yapılmıyor, haşlayarak tüketebilir,salatalarınıza ilave edebilirsiniz..
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Nohut sağlığa sayısız faydası olan baklagillerden bir besindir. Nohutta sağlığa yararlı bir çok besleyici kaynak vardır. Magnezyum,potasyum,çinko, demir ve kalsiyum açısın dan zengin olan nohut B vitamini açısından da zengindir. İnsanların çoğu bakliyat sevmez ve bakliyat tüketmeyenlerde B 12 vitamin eksikliği görülür. Nohut , mercimek, fasulye buğday gibi bakliyatların yemeğini sevmiyorsanız salatalarınız da tüketebilirsiniz. Nohut folatın en büyük kaynağıdır gebe olanlar gebelik süresinde nohut tüketerek bebeğinin sağlıklı gelişmesine katkıda bulunabilir. Ayrıca anemi problemi olanlar için nohut çok iyi bir kaynaktır. Diyetinize nohutu dahil etmeniz sağlığınızın gelişmesine katkıda bulunacaktır.
 

Benzer İçerikler

M
Cevaplar
2
Görüntüleme
4K
M
Uzman SühaN
Cevaplar
3
Görüntüleme
410
pırasaa
P
Uzman SühaN
Cevaplar
0
Görüntüleme
309
Uzman SühaN
Uzman SühaN
Üst