Osteoporozu önlemek için beslenme önerileri

Uzman SühaN

Administrator
Osteoporozu önlemek için beslenme önerileri
Kemikler yaşlandıkça zayıflamaya başlar. Orta yaş kadınları en çok çeşitli kemik problemleriyle karşılaşırlar. Beslenme uzmanları, kalsiyum ve D vitamini ile zenginleştirilmiş gıdaların tüketimini önermelerinin nedeni budur. Osteoporoz, bozulmaya başladığı kemiklerin durumuna verilen terimdir. Bu durumda, kişinin kemik kütlesi azalır, sonuçta zayıflamış kemiklerle sonuçlanır. Osteoporoz ve kemik kaybı herhangi bir yaşta herhangi bir kimseyi etkilese de, östrojen eksikliği olan kadın ve postmenopozal kadınlar kemik kaybına duyarlıdır. Kemik gücünü artırmak ve osteoporoz ile ilişkili kronik ağrıyı azaltmak için ilaçlar olsa da, bazı doğal ilaçlar, sağlıklı gıda seçenekleri ve yaşam tarzındaki basit değişiklikler size bu hastalıklara karşı en iyi korumayı sunar. Bu makale osteoporoz ile ilgili detaylı bilgiler vermektedir.




Osteoporozu önlemek için beslenme önerileri.jpg





Kemikleriniz vücudunuzun diğer bölümleri gibidir - canlı ve sürekli büyüyor. Bazı kemik hücreleri çözülür ve bazıları yeniden yapılanma olarak adlandırılan bir süreçte bunların yerini alır. İskelet sistemi vücudumuzun temelini oluşturur. Bu nedenle, kemik gücü birincil öneme sahiptir. Yaşlandıkça kemiklerin gücü bozulur. Az sayıda kemik, osteoporoza yol açan çok kırılgan hale gelme eğilimindedir. Yaşla birlikte, kemiklerin eski ve zayıf olanı değiştirme yeteneği azalır ve yoğunluk ve kütleyi kaybetme eğiliminiz vardır. Osteoporozu tamamen tersine çeviremeseniz de, onu yönetmenin yolları vardır. Bu yöntemlerden bazıları, sağlıklı bir diyet ve egzersiz ile yapabileceğiniz şeylerdir . Besinlerin yeterli alımı kemiklerinizi, koruyacaktır. Kadınlar, osteoporozdan etkilenenlerin yüzde 80'ini oluşturuyor. Çoğu insan osteoporozu yaşlı insanlarla ilişkilendirse de, hastalık hem genç hem de yaşlıyı etkilemektedir. Fakat osteoporoz yaşlandıkça çok daha yaygın hale gelir , 50 yaşın üstündeki iki kadından birini etkiler.Kemiklerin güçlü kalmasını sağlamanın en iyi yollarından biri, mineral alımınızı, özellikle de kalsiyumunuzu arttırmaktır.



Osteoporoz nedir?



Bu durumda kemik kütlesi azalır ve kemikleriniz zayıflamaya başlar ve zayıflamış kemiklere yol açar. Dahası, kemiklerin gelişimi de kemik yoğunluğunu büyük ölçüde etkileyerek daha yavaş olur. Beslenme uzmanları, kalsiyum ve vitamin ile yüklü dengeli bir diyetin osteoporozu önemli ölçüde önleyebileceğini ileri sürmektedir. Bunun yanı sıra, ev ilaçlarıyla kemik bozulma semptomlarını da hafifletebilirsiniz.



OSTEOPOROZUN NEDENLERİ NELERDİR?



Kadınlarda düşük östrojen - Yaşlı kadınlarda, özellikle menopozdan sonra östrojen düşüşü vardır.


Erkeklerdeki düşük testosteron .


Kötü beslenme - Obezite osteoporoz ile bağlantılıdır. Kötü beslenme osteoporoza katkıda bulunur. Cola içenlerin daha yüksek bir osteoporoz riski vardır.


Hormonal dengesizlikler - Hormonlar kemik yoğunluğunda büyük rol oynar. Vücudunuz yaşlandıkça daha az büyüme hormonu üretir. Yüksek tiroid seviyeleri ile ilgili sorunlar da kemik kaybı ile ilişkilidir.


Güneş ışığı eksikliği - Yeteri kadar güneş ışığı yeterli D vitamini anlamına gelmez. D vitamini eksiklikleri kemikleriniz için kötüdür


Uygun kalsiyum emiliminin olmaması - Kalsiyum yeni kemik oluşturulmasında önemlidir. Yetersiz emilim osteopruz riskini doğurur


D vitamini eksikliği - D vitamini, vücudunuzun kemik sağlığı ve büyümesi için hayati olan kalsiyumu kullanmasına ve emmesine yardımcı olur.


İnaktif olmak - Hareketsizlik kemiklerin zayıflamasına neden olur.


İlaçlar - Kortizon, Prednizon ve antiseizür ilaçlar kemik kaybına bağlıdır.


Bazı tıbbi sorunlar - Kistik Fibrozis, sindirim hastalıkları ve diğer durumlar kemik kaybına neden olabilir.





Osteoporoz ilerleyici bir hastalıktır. Osteoporoz hem erkekleri hem de kadınları etkiler. Ancak, vücuttaki östrojen azalması nedeniyle menopoz sonrası kadınlarda daha sık görülür . Sigara, kronik hastalıkların olasılığını artırır. Ayrıca , kadınlarda menopoz gelişini hızlandırabilir , bu da sıklıkla osteoporoz riskinde önemli bir artış olduğunu gösterir. Sigarayı bırakarak, menopozu erteleyebilir ve osteoporoz semptomlarının başlangıcını durdurabilirsiniz.Yetersiz kalsiyum alımı da osteoporoza neden olabilir. Eğer osteoporoz tanısı aldıysanız veya bunu geliştirme riskiniz yüksekse, sıkı bir diyet izlemeniz ve hastalığın ilerlemesini önlemek için sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürmeniz gerekir. İşte kemiklerinizi sağlıklı tutmak için öneriler ...


Siyah susam tohumlarından ılımlı miktarda D vitamini elde edebilirsiniz . Vitamin, kemik yoğunluğu açısından önemlidir. Ayrıca, osteoporoz ile ilgili semptomlarla mücadele etmek için bir bardak sütte eklenen ezilmiş ve kavrulmuş siyah susam tohumlarını tüketebilirsiniz. Siyah susam tohumlarının, çeşitli kemik rahatsızlıklarını tedavi etmek için takviyelerde yaygın olarak kullanıldığını belirtmek gerekir.Günlük beslenmeye muzu dahil etmek size gerekli miktarda potasyum sağlayabilir. Potasyum kemiklerinizi güçlendirmek için gerekli bir mineral. Beslenme uzmanları ayrıca, yaşamın ilk yıllarında zenginleştirilmiş potasyum tüketiminin, orta yaşta osteoporoz riskini önleyebileceğini ileri sürmektedir.


D vitamini Kalsiyum emiliminin alınması kadar önemlidir , vücudun kalsiyumu metabolize etmesine yardımcı olur. D vitamini sadece kalsiyum emilimini düzenlemez, aynı zamanda bağırsakta kalsiyum bağlayıcı proteinleri sentezlemesine neden olur. Bu nedenle güneşe maruz kalmak osteopruzu engelleyecektir. Soya ürünleri, kemik yoğunluğunu geliştirmek için iyi bir seçenektir.Vücudunuz düzenli olarak soya aldığında, vücudunuzdaki östrojen seviyesini dengeler. Bu nedenle, soya ürünleri, osteoporoz riskini engelleyebilir.Soya ürünlerine benzer şekilde, kırmızı yonca da bazı östrojen benzeri etkilere sahip olan güçlü bir bitkidir . Bu, osteoporozu etkili bir şekilde önleyebilir


Beslenme uzmanları menopoz dönemindeki kadınların sıklıkla östrojen seviyesinde dalgalanmalarla karşılaştıklarını ileri sürmüşlerdir. Bu durum, kemik hasarına yol açtığı için tehlikelidir. Bu yüzden kadınlara östrojenle zenginleştirilmiş gıdaları tüketmeleri tavsiye edilir. D vitamini açısından zengin , ayrıca yararlı omega-3 yağ asitleri içeren somon balığı osteopruzu önlemek için etkilidir. Düzenli olarak haftada 1 somon balığı tüketmenizi öneriyoruz.Soya fasulyesi , fasulye , mercimek ve nohut tüketimi ile bol miktarda besin alabilirsiniz . .

İki yemek kaşığı fıstık ezmesi tüketmek, kemiklerin korunmasında, yeniden inşasında ve güçlendirilmesinde büyük ölçüde yardımcı olur. Böylece, günlük diyetinizde yer fıstığı yağı da dahil olmak üzere kemik sağlığına yardımcı olacak ve osteoporozu önleyecektir. Elma antioksidanlar, flavonoidler ve bor bakımından zengindir. Kalsiyum borun yardımıyla vücuda tutulur. Kemik kaybını önleyen östrojenin hafifçe değiştirilmesine yardımcı olur. Ayrıca menopozdan sonra kemik zayıflığı ile uğraşan kadınlara yardımcı olur. Her gün bir elma yemenin size faydası olacaktır.


Karahindiba Çayı tüketimi de osteoprozdan sizi koruyabilir.Potasyum ve diğer besinler bakımından zengindir. Ancak, ciddi bir ağrı ya da iltihaplanma durumunda, çayı tercih etmeden önce mutlaka hekiminize danışın. Yoğurt yüksek miktarda kalsiyum içerir. Beslenme uzmanları, kemik yoğunluğunu korumak için günde en az bir kez yoğurt tüketmeyi önermektedir.Yoğurt tüketmek hiç şüphesiz sağlığınıza zarar vermeden kemiklerle mücadele etmenin lezzetli bir yoludur. Hindistan cevizi yağının yemek pişirmek için kullanılması, osteoporoz dan muzdarip hastalar için olumlu bir etkiye sahiptir. Bu yağ, kemik gücü için önemli mineraller olan magnezyum ve kalsiyumu etkin bir şekilde emmeye yardımcı olur. Alternatif olarak, iyi sonuçları görmek için harici olarak da düzenli olarak kullanabilirsiniz. Kişniş osteoporoz ile başa çıkmada yardımcı olan demir, potasyum, kalsiyum ve magnezyum içerir. Özellikle kadınlar için bu yeşil mucize omurga kemiği kaybını önlemek için harikadır. Kişniş tohumlarını suda ve süzülüp kaynatın. Bir kaç damla bal ekleyin ve istenen sonuçları almak için düzenli olarak için.Kalsiyum, badem sütünün içinde iyi miktarlarda bulunur ve bu nedenle osteoporoz için mükemmel bir ilaçtır. Ayrıca, badem sütünün içinde bulunan flavonoidler, serbest radikallerin azaltılmasına yardımcı olur ve bu da vücudumuzu osteoporoz dan korur. Aynı zamanda güçlü kemikleri korumak için oldukça gerekli olan potasyum, manganez ve magnezyum içerir. Kuru erik, kemik kaybını azaltmaya yardımcı olan yüksek miktarda polifenollere (antioksidan) sahiptir. . Aynı zamanda kemik oluşumu için önemli olan mükemmel bir bakır ve bor kaynağıdır. Bir bardak portakal suyu bol miktarda C vitamini içerir. Özellikle kemiklerin yeniden inşası için vücut için yeterli miktarda C vitamini gereklidir.Günde bir bardak portakal suyu tüketmek , osteoporozun önlenmesine yardımcı olur. Bir bardak ananas suyu bir miktar manganez içerir.Ispanak, tahıl, fasulye, fındık, yulaf ezmesi diğer manganez kaynaklarından bazılarıdır.Manganez eksikliği osteoproza neden olabilir. Sağlıklı beslenerek düzenli egzersiz yaparak osteoporozu önleyebilirsiniz.
 
Üst