pilates iskelet yapısının dik durmasını sağlıyor

KızılÖtesi

KızılÖtesi

Aktif Üye
Üye
pilates iskelet yapısının dik durmasını sağlıyor
dik durmayı sağlayan vücudumuzun dik durmasını sağlayan nedir vücudun durmasını ne sağlar vücudumuzun yapı
Pilates uzmanı Tanju Dokur, pilatesin karın ve bel bölgesindeki kasları güçlendirerek iskelet yapısının dik durmasını sağladığını ifade etti.
İzmir Hilton Gym Health Center Yöneticisi ve pilates uzmanı Tanju Dokur, pilatesin karın ve bel bölgesindeki kasları güçlendirerek iskelet yapısının dik durmasını sağladığını ifade etti.

Dokur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de özellikle son 3 yıldır çok revaçta olan spor dallarından biri olan pilatesin geçmişinin, 2. Dünya Savaşı'na kadar uzandığını söyledi.

Savaş zamanında yaralanan askerlerin hastaneden pilatesle tedavi edilerek, çok çabuk cepheye dönmelerinin sağlandığını hatırlatan Dokur, pilatesin temelde bütün spor hareketlerini içerdiğini ifade etti.

Dokur, pilatesin diğer sporlardan en farklı özelliğinin daha çok minder üzerinde, toplarla yapılan egzersizleri olduğunu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Bu egzersizlerden en önemli faydalarından biri karın ve bel bölgesindeki kasları güçlendirerek iskelet yapımızın dik durmasını sağlıyor ve ömrümüzde hiçbir zaman bir ağrıyla veya rahatsızlıkla, bir romatizmal ağrıyla karşılaşmıyoruz. Pilatesin herhangi bir yaşı yok. Tam tersine spor olmasının yanı sıra bir tedavi yönü çok yüksek olan bir dal.''

-ÜNLÜLERİN SPORU-

Pilatesin, bir çok ünlü tarafından yapılmasının yayılmasında etkin olduğunu söyleyen Dokur, Madonna, Ajda Pekkan ve Sezen Aksu gibi bir çok ünlünün pilates yaptığını belirtti.



Dokur, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Pilates ile daha üçüncü derste vücuttaki farklılığı hissediyorsunuz. İlk size verdiği cevap karın kaslarının çok çabuk sertleşmesi. Şöyle bir yanlış durum da var. Pilates kilo vermek için uygulanacak bir spor dalı değil. Tam tersine sıkılaşmaya yönelik bir spor dalı. Kişi kilo vermeyi düşünüyorsa, bunu yapacak kişilere biz pilatesten önce veya yarım saat sonra kardiyo (yavaş tempoda ve sürekli olarak yapılan egzersiz) kullanmalarını tavsiye ediyoruz. Pilatesle kilo vermeyebilirsiniz, ama 1-2 beden fark edebilirsiniz. Pilates, bayanların spor dalı olmaya başladı, ama böyle bir kavram yok. Pilates, bayan-erkek herkesin yapabileceği bir spor dalı. İçinde gerdirmeye, esnetmeye yönelik hareketler var. Siz üçüncü dördüncü derste, birinci derste hiç yapamadığınız hareketi yapabiliyorsunuz.''

haber7
 

Benzer İçerikler

Üst