Protein Tozunun Kullanımı ve Etkileri

S

selintan41

Yeni Üye
Üye
Protein Tozunun Kullanımı ve Etkileri
Peynir de yoğurt ta içerdiği yüksek kalitedeki hayvansal protein, süt şekeri laktoz ve kalsiyum’u ile hem kemik erimesine karşı korunmada hem de kas yapısı ve bağışıklılığın gelişmesinde gerçekten son derece yararlıdır. Bu ürünlerin proteinlerini büyük oranda bağırsaklardan emerek kana ulaştırabilir ve bunlardan yararlanabiliriz. Ancak yağsız tüketilmedikleri takdirde ki maalesef ülkemizde light yani yağsız süt ve süt ürünleri üretimi de tüketimi de gelişmiş ülkelerdekine kıyasla henüz son derece azdır, süt yağı ile kolesterol de almaktayız.

İlgili kısımda detaylı olarak değindiğim üzere, bu kolesterol’ün fazlası damar yüzeyinde birikerek damar sertliğine hatta damar tıkanıklığına ve buna bağlı olarakta kalp ve damar hastalıklarına yol açabilmektedir. Bu yüzden günümüz insanının mutlaka kolesterol’ü az olan gıdaları bilinçli tüketmesi gerektiğini her zaman belirtmeye çalışıyorum. Ancak az yağlı olsun ya da orta yağlı, yağsız olmadığı müddetçe tüm et, süt, et ve süt ürünleri az ya da çok kolesterol içermektedir. Bir de hareketsiz, egsersiz ve spor’dan uzak bir yaşam düşünüldüğünde alınan bu kolesterol’ler az bile olsa uzun zaman sonrasında vücutta birikerek kalp ve damar hastalıkları yapabilecek kadar yüksek düzeylere ulaşabilmektedir. Kısaca hayvansal proteinler söz konusu olduğunda vücudumuzun yapılanması ve dayanıklılığı, güç kazanması için gerekli en kaliteli proteinleri almış oluyoruz. Ancak diğer tarafta kolesterol de alarak kalp ve damar hastalıklarına karşı da yatkın hale geliyoruz.Protein
 
F

FurKaN3535

Forum Okuru
Protein alımının yanı sıra lif ve karbonhidrat alımı da önemlidir diye düşünüyorum. Tek başına da yeterli olmayabiliyor protein tozları. Ben genelde antrenmandan hemen sonra kaslardaki onarımı hızlandırma ve yıpranmayı önleme amacı ile kullanıyorum. Eğer yeterli beslenme fırsatı bulamazsam da antrenmandan önce de kullandığım oluyor. Ama kendimizi sadece protein tozuna bağlarsak pek bir faydasını göremeyiz sonuçta vücudumuz diğer besinlerden de alacağı vitaminlere, minarelerde ihtiyaç duyar. Kendimizi sadece protein tozlarına odaklamamız yanlış olur diye düşünüyorum.


Her şeyin fazlasının zarar olduğu gibi bu protein tozlarının da zararı vardır mutlaka ben antrenmandan sonra 2 ölçeği su ile tüketiyorum ve böyle yapılmasını tavsiye ediyorum süt ile tüketildiği zaman hazmetme işi daha geç oluyor.
 
Üst