Sindirime yardımcı olan gıdalar

Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Sindirime yardımcı olan gıdalar
Sindirim, enerjinin enerji, büyüme ve hücre onarımı için kullandığı besin maddelerini parçalamak için önemlidir. Vücudun düzgün çalışması için sağlıklı bir sindirim sistemi gereklidir. Sindirim sistemimiz bozulduğunda, besinlerin hücresel emilimi etkili değildir Gaz, kabızlık ve ishal gibi sindirim sorunları bir çok insanı etkilemektedir.Sağlıksız sindirim yaşam şeklinizi olumsuz etkileyebiliyor. Diğer yandan, sağlıklı bir sindirim sistemi bağışıklığı artırır, sizi proaktif hale getirir, cildin sağlığını iyileştirir. Ne olursa olsun, sağlıklı sindirimi desteklemek için, sindirim enzimlerinin ve gıdaların parçalanmasında rol oynayan bakterilerin çalışmalarını sağlamalısınız. Sağlıklı ve dengeli beslenerek birçok sindirim problemi önlenebilir . Bu makale sindirim sağlığını destekleyen besinler hakkında bilgiler vermektedir.



sindirime yardımcı gıdalar.jpg






Basitçe söylemek gerekirse, lif sağlıklı bir sindirim sistemi için kesinlikle kritiktir. Lifli besinler bezelye, mercimek, fasulye, enginar, yapraklı yeşillikler, kepekli tahıllar gibi yiyecekler, kişinin diyetinin temelidir. Probiyotikler, insan bağırsağında doğal olarak bulunan canlı, sağlıklı bakterilerdir. Bu iyi bakteriler bağırsak içindeki bakteriyel seviyeleri düzenleyerek gastrointestinal sistemi korur. Probiyotikler bağırsakları temizler ve bağırsak hareketlerini de kolaylaştırır.Beslenme uzmanları ve diğer uzmanlar, sindirim problemleri yaşayanlara, en az iki hafta boyunca probiyotik gıdalar veya takviyeleri tüketmelerini tavsiye eder. Birçok durumda, bu öneri çok çeşitli bağırsak sorunlarını çözmektedir. Yoğurt, kefir, lahana turşusu, bitter çikolata, turşu hepsi yüksek probiyotik gıdalardır.




Sindirim vücudunuzda yediğiniz yiyecekleri parçalayan kimyasal bir süreçtir. Bu onları vücudunuzda hareket edebilen daha küçük parçacıklara, sonra vücudunuzun enerji olarak emdiği maddelere dönüştürür. Sindirimle ilgili problemleriniz varsa, yiyebileceğiniz bazı yiyecekler ve süreci daha kolay hale getirmeye çalışabileceğiniz yöntemler vardır. Chia tohumları Meksika ve Guatemala ya özgüdür ve inanılmaz derecede zengin besin ve antioksidan kaynağıdır. Bu tatsız, küçük tohumlar ya koyu kahverengi, beyaz veya siyahtır ve mükemmel bir lif, omega-3 yağ asidi, mineral ve antioksidan kaynağıdır. Chia tohumlarının iki çorba kaşığı, 10 mg lif sağlar, bu da iltihabı azaltır, kolesterolü düşürür ve bağırsak fonksiyonunu düzenler. Sindirime yardımcı olacak gıdadaki en iyi içeriklerden biri liftir. Prebiyotik gıdalar iyi bağırsak bakterilerinin oluşturulmasına yardımcı olan besinlerdir. [5] Bu besinler her gün diyetinizin bir parçası olmalıdır. Bu yiyecekler şunlardır ;

Enginar
Sarımsak
Soğanlar
Pırasa
Kuşkonmaz
Hindiba kökü

Yoğurt özellikle bağırsaklarınız için iyi olan bakterilere sahiptir. Gastrointestinal kanalınızın florasını tekrar doldurabilecek milyarlarca bu bakteriye sahiptir. Ananas C vitamini iyi bir miktarda içerir, sindirimi iyileştirmeye yardımcı olur.Ananaslara benzer şekilde, papaya protein bakımından zengin gıdaların parçalanmasına yardımcı olur.


MEYVELER



Elmalar
Avokado
Muz
Meyveler
Konserve meyveler
Kavun
üzüm
Tatlı özsu
kivi
Mango
nektarin
Papaya
Şeftali
Armut
kuru erik
Karpuz



SEBZELER


Kuşkonmaz
Fasulye
Pancar
Brokoli
Brüksel lahanası
Lahana
Havuç
Karnıbahar
Mısır
Salatalık
Pırasa
Mantarlar
Soğan
bezelye
Biberler (yeşil, kırmızı veya sarı)
Patates
Turp
lâhana turşusu
Taze soğan
ıspanak
Kabak
Domates
Şalgam
Sebze suları
Kabak




Kepekli tahıllar



Bunlar arasında kahverengi pirinç, yulaf ve tam tahıllı veya tam buğday ekmeği bulunur. Lif açısından çok zengindirler ve bu nedenle şişkinlik, bulantı ve gaz gibi sindirim problemlerini iyileştirmede çok etkilidirler. Bununla birlikte, eğer bir çölyak hastalığı veya gluten intoleransı varsa, bunları almamalısınız.



Rezene



Geleneksel tıpta sindirimi geliştirmek ve çok çeşitli bağırsak rahatsızlıklarını tedavi etmek için yüzlerce yıldır kullanılmaktadır. Gazı rahatlatan, bağırsak işlevini iyileştiren, sindirime yardımcı olan ve bazı kronik kolit formlarını hafifleten uçucu yağlar açısından zengindir.



Zencefil



Zencefil, bulantı ve kusmayı önlemede uzun bir geçmişe sahiptir ve birçok modern çalışma bu faydaları desteklemektedir.Bulantı ve kusmayı önlemede uzun bir geçmişe sahiptir ve birçok modern çalışma bu yararları desteklemektedir. Zencefil ayrıca bağırsak gazını parçalayıp patlatarak şişmeyi de önler.


Tam tahıllar, çözünebilir ve çözünmez liflerin büyük bir kaynağıdır. Çözünür ve çözünmeyen lif, kalın bağırsakta jel benzeri bir madde oluşturarak, glikoz emilimini yavaşlatırken, yiyecekleri yakalayarak ve tokluğu arttırır. Aynı zamanda dışkıya hacim ekleyerek bağırsak hareketinin ilerletilmesine yardımcı olur. Lif ayrıca bağırsakta iyi bakterilere de beslenme sağlar. Su sindirim için önemlidir! Katı yiyecekleri sindirmek ve besin maddelerini uygun şekilde emmek için suya ihtiyacımız var. Su olmadan, tüm vücudun performansı azalır ve bu da su kaybına ve kabızlığa neden olabilecek kan basıncını düşürür.Aşırı toksinler birçok insan için sindirim problemlerine neden olabilir, bu da ishale, kabızlığa veya IBS ile birçok vakaya neden olabilir .



Avokado, meyvelerdeki en iyi lif kaynağıdır. Sağlıklı tekli doymuş yağlarla birlikte lif bakımından süper zengindir. Ayrıca, beta-karotenin A vitaminine dönüştürülmesine yardımcı olabilir. Bu, sindirim süreçlerinde yardımcı olan gastrointestinal kanalda mukozal bir astarın korunmasında yardımcı olur.A ve C vitaminleri iyi bir diğer kaynağı, morina karaciğeri yağı iyi bir sindirim sağlığının korunmasında yardımcıdır. Gastrointestinal sistemi sağlıklı ve enfeksiyonlardan uzak tutabilir.Kivi, bağırsak sağlığınız için çok iyi olan mineraller ve besinler ile dolu. Sindirim sağlığı için iyi olan C ve E vitaminleri, linolenik asit, magnezyum, potasyum, aktinidin, yağ asitleri ve pepsin içerir. Kivi , magnezyum ve potasyum yüklü Domates , sadece midenin değil, genel sağlığınız için de çok sağlıklı. Sindirim sürecinde yardımcı olan likopen gibi birçok mineral ve besin içerirler. Domates gastrointestinal süreçlerinizin uygun sağlığını korumak için özellikle çok önemlidir.


Havuç çok iyi bir lif ve antioksidan kaynağıdır ve iyi sindirim sağlığını korumanıza yardımcı olabilirler.Salatalık, kalsiyum, folat, yağ, C vitaminleri ve erepsin gibi besin maddeleri ve minerallerin yanı sıra uygun sindirimin sağlanmasında çok etkili bir protein olan lif bakımından zengindir. Gaz, asit, mide ekşimesi ve hatta peptik ülser gibi mide problemlerinden kurtulmak için iyidirler.Limon iyi bir C vitamini kaynağıdır ve su sindirimi kolaylaştırır. Her ikiside sindirim sağlığı için çok etkilidirler.Kimyon, birçok mutfakta bir aroma maddesi olarak yaygın olarak kullanılmaktadır. Ancak kimyon ayrıca antioksidan, antimikrobiyal, antidiyabetik, antikanser ve antiepileptik özelliklere de sahiptir. Kimyon iştah uyarıcı olarak hareket eder ve dizanteri ve ishali rahatlatmaya yardımcı olur. Kimyonda bulunan bir fitokimyasal timol, uygun sindirimi desteklemek için enzimlerin, asitlerin ve safranın salgılanmasını uyarır. Kimyonda bulunan uçucu yağlar, sodyum ve magnezyum, mide ağrısını hafifletir.


Salatalık, vitaminler, mineraller, antioksidanlar ile yüklüdür ve anti-inflamatuar özelliklere sahiptir. Yüksek lif ve su içeriği nedeniyle, salatalıklar dışkıyı yumuşatarak ve düzgün bağırsak hareketlerine yardımcı olarak kabızlığı önlemeye yardımcı olur. Antioksidanlar ayrıca hazımsızlık ve mide enfeksiyonlarına yol açabilecek toksik birikmeyi önlemeye yardımcı olur. Kuru erik, çözünebilir ve çözünmez lif bakımından zengindir. Sindirim sistemi ve kolonun peristaltik hareketini harekete geçiren bir müshil gibi davranır. Kuru erik ayrıca inflamasyonu azaltmaya ve bağışıklığı artırmaya da yardımcı olur. Bağırsak probleminiz varsa tamamen yağlı ve baharatlı yiyeceklerden kaçının. Sindirim sağlığınızı korumak için sağlıklı beslenmeye özen gösterin
 

Benzer İçerikler

Üst