Tarçın diyabete iyi gelir mi ?

Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Tarçın diyabete iyi gelir mi ?
Diyabet günümüzde en sık görülen sağlık sorunlarından biridir. Diyabetli insanlar genellikle kan şekerini kontrol etmek ve komplikasyonları önlemek için diyet kısıtlamaları ile karşı karşıyadır.Tip II diyabet insidansı dünya genelinde artmaktadır. Diyet değişiklikleri, hastaların kan şekerini kontrol etmesine yardımcı olur.Diyabetik iseniz tarçın güçlü bir müttefik olabilir. Kan şekerini düşürmeye, insülin duyarlılığını artırmaya ve kan şekeri seviyelerini normale çevirmeye yardımcı olur.Tarçın binlerce yıldır şifalı ve tıbbi amaçlı kullanılmaktadır. Tıbbi kullanımlar yüzyıllar boyunca değişmiştir ve gastrointestinal bozukluklar, kronik bronşit, romatizma ve artrit ve diş ağrısı gibi çok çeşitli hastalıkları içerir. Son zamanlarda, tarçının kan glikoz seviyeleri üzerindeki etkilerine bir ilgi konusu olmuştur. İnsülin duyarlılığını artırmaya ve kan şekeri seviyelerini düşürmeye yardımcı olmak için tarçın kullanımını destekleyen kanıtlar güçlü değildir. Ancak ılımlılıkla tüketilmesinin ne zararı olabilir ki ? Makalemizin devamında tarçının diyabet üzerindeki etkilerine tüm detayları ile değineceğiz. Daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.




tarçın faydaları.jpg






Tarçın kullanımı binlerce yıl öncesine dayanıyor ve birçok eski uygarlık arasında oldukça değerliydi.Tarçının etkili bir diyabetik tedavi olduğunu gösteren çalışmalar, tarçının hücreler üzerinde insülin benzeri bir etkiye sahip olabileceğini öne sürmüşlerdir. Bu alanda daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulmasına rağmen, diğer birkaç çalışma tarçının diyabet tedavisi ilavesi olarak yararlı olduğunu göstermiştir. Diyabet için günlük tarçın dozuna gelince, küçük başlayabilirsiniz. Her gün 1 gram tarçın ile başlayın. Glukoz seviyenizi kaydedin ve düzenli olarak doktorunuza danışın. Miktarı doktorunuzun önerisine göre kademeli olarak artırabilirsiniz. Kronik inflamasyon genellikle diyabet için önemli bir tetikleyicidir ve zaten diyabetiniz varsa diğer sağlık sorunlarına yol açabilir. Tarçın, flavonoidlerin bolluğu sayesinde vücuttaki inflamasyonu kesmeye yardımcı olur. Tarçının bu anti-enflamatuar etkisi, sadece metabolik problemlerin azaltılmasında değil, aynı zamanda diyabet nedeniyle daha ileri sağlık komplikasyonlarının önlenmesinde de önemli bir rol oynar.



Diyabetli kişiler kalp hastalığı geliştirme riski daha yüksektir. Tarçın genellikle koroner arter hastalığını önlemektedir. Çünkü antioksidanlar açısından zengindir ve inflamasyonu keser. Tarçın, kan basıncı seviyelerini düzenlemek için giderek artan bir diyet seçeneği olarak kabul edilmektedir. Kontrolsüz diyabet ve vücutta ortaya çıkan yüksek şeker seviyeleri, beyin de dahil olmak üzere birçok organınıza zarar verebilir. Tarçın çayı tüketmek bu riski önleyebilir. Farklı diyabet ilaçları farklı hastalarda farklı sonuçlar ve yan etkiler ortaya çıkarsa, tarçın herkes için işe yaramaz. Bazı insanlar yan etkiler yaşayabilir. Bununla birlikte, karaciğer hastalığı olan veya karaciğer hastalığından risk altında olduklarına inananların, özellikle büyük miktarlarda tarçından kaçınmaları gerekebilir. Tarçın tüketmeden önce mutlaka hekiminize danışın.



Tarçının sağlık faydaları nelerdir?



Kan şekerini düzenleyen ve kolesterol düşürmeye yardımcı olan tarçının diğer faydaları aşağıdakilerdir.


Kan üzerinde pıhtılaşma önleyici bir etkisi var

Artrit hastalarında ağrıyı hafifletmektedir

Vücudun bağışıklık sistemini güçlendirmektedir

İlaçlara dirençli maya enfeksiyonlarını durdurur

Hazımsızlık giderilmesinde yardımcı olur

Lösemi ve lenfoma kanser hücrelerinin proliferasyonunu azaltır

Bakteri üremesini ve gıda bozulmasını engelleyerek gıdaları korur

Kalsiyum, lif, manganez ve demir de dahil olmak üzere çok önemli besin elementleri kaynağıdır



Tarçın aşağıdaki gibi tıbbi durumlarda etkili bulunmuştur :


Kas spazmları

Kusma

İshal

Enfeksiyonlar

Soğuk algınlığı

İştah kaybı

Alzheimer ve Parkinson hastalığı

Erektil disfonksiyon (ED)

HIV

Multipl skleroz ve

Kronik yaralar


Tarçın, ağaç kabuğundan yapılmış bir baharat, potansiyel tıbbi özellikleri nedeniyle sıklıkla kullanılır. İnsanlar inflamasyonu azaltmak, kolesterolü düşürmek ve bakterilerle savaşmak için tarçın denediler. On yıldan fazla bir süredir, araştırmacılar diyabet hastalarına yardımcı olup olmadığını anlamak için çalışıyorlar.Sayısız çalışma bu konuya değindi ve bazıları tarçından hiç fayda görmedi. Diğer küçük çalışmalar, tarçının glikoz , kolesterol ve trigliserit düzeylerini düşürdüğünü bulmuştur . Tarçın sadece sağlıklı antioksidanlarla dolu bir baharat değildir. Ayrıca diyabetiklerin kan glukoz seviyelerini kontrol etmelerine yardımcı olmak için de kullanılabilir. Diğer tedavileri tamamen değiştirmemekle birlikte, tedavi rejiminize ekleme konusunda doktorunuza danışın.


Diyabetlilerde, pankreas yeterli insülin üretemez veya hücreler insüline uygun şekilde tepki vermez ve yüksek kan şekeri seviyelerine yol açar.Tarçın , insülinin etkilerini taklit ederek ve glukoz taşınmasını hücrelere taşıyarak kan şekerini düşürmeye ve diyabetle savaşmaya yardımcı olabilir .Aynı zamanda insülin duyarlılığını artırarak kan şekerinin daha düşük olmasına yardımcı olabilir , insülini glikozun hücrelere hareket ettirilmesinde daha etkili hale getirir.Tarçında bulunan kimyasallar, diğerleri arasında antioksidan, anti-enflamatuar, antimikrobiyal, anti-kanser ve anti-diyabetik aktivite içerir. Diyabet hastaları, oksidatif stres adı verilen bir fenomenden dolayı diğer birçok kişiden daha fazla stresle karşı karşıyadır. arçın, oksidatif stresi azaltan ve diyabet dahil olmak üzere birçok sağlık durumu riskini azaltan antioksidanlarla doludur. Oksidatif stres, tip-2 diyabet dahil olmak üzere birçok kronik hastalığın gelişimine bağlanmaktadır.


Tarçın ayrıca, kalp hastalıkları ve tansiyon gibi diğer sağlık durumlarının riskini azaltmaya yardımcı olur.Aynı zamanda yaygın diyabet komplikasyonları riskini azaltabilir.Diyabetle gelen bazı komplikasyonlar vardır . Ve yüksek tansiyon onlardan biri. Bir çalışmaya göre , Tip 1 diyabetli kişilerin yaklaşık % 25'i ve Tip 2 diyabetli kişilerin% 80'inde yüksek tansiyon bulunmaktadır. Tarçın yüksek tansiyonu düşürüyor.Yüksek bir kolesterol düzeyiniz varsa, bu, kalp hastalıkları, felç ve hipertansiyon riski taşıyacağınız anlamına gelir. Diyabetli kişilerin kalplerinin sağlığı konusunda ekstra dikkatli olması önemlidir. Tarçın yüksek kolesterol seviyelerini de düşürüyor.Tarçın ayrıca bazı kanser önleyici özelliklere sahip olduğu gösterilmiştir. Enflamasyonlar, iyi yönetilmeyen diyabetlerden kaynaklanan bazı önemli komplikasyonlardır . Araştırmalar sistemik inflamasyonun insülin direncine ve tip 2 diyabetlere katkıda bulunduğunu göstermektedir. Araştırmalar, düzenli bir diyette tarçının dahil edilmesinin sistemik inflamasyonu önemli ölçüde azaltabildiğini göstermektedir.






Diyabet tedavisi sağlıklı beslenme, egzersiz ve dikkatli bir kan şekeri takibi için ömür boyu süren bir taahhüttür. Tarçın bir tedavi planının bir parçası olabilir, ancak diğer tedavilerinizin yerine geçmemelidir.Yavaş yavaş diyetinize tarçın ekleyin. Günde 1 g ile başlayın ve hepsini bir seferde almak yerine, gün içinde yavaş yavaş alın. Glukoz seviyenizi kaydedin ve doktorunuzla görüşmek için herhangi bir değişiklik yapın. Mevcut diyabet ilaçlarınızı doktorunuza danışmadan durdurmayın veya değiştirmeyin.Bazı yiyeceklere tarçın eklenmesi birkaç nedenden dolayı size fayda sağlayabilir. İlk olarak, doğal tatlı tadı, bu yüzden şekerli yiyecekler için isteklerinizi azaltabilir. İkincisi, vücuttaki glisemik cevabı azaltmaya yardımcı olabilecek bir magnezyum, B vitamini ve diğer mineralleri içerir .Günümüzde, kan şekerinin iyileştirilmesi ile ilgili mevcut tüm beslenme bilgileri ile, hangi bilgilerin doğru ve yanlış olup olmadığını bilmek biraz zor olabilir. Bilim tabanlı kanıtların ve araştırmanın konu hakkında ne söylediğine bakmak çok önemlidir.



Diyabet yönetiminin amacı kan glikoz seviyelerini mümkün olduğu kadar normale yakın tutmaktır. Diyabet yönetiminde ilk yaklaşım genellikle daha sağlıklı yaşam tarzı alışkanlıkları uygulamak anlamına gelir. Bu genellikle daha iyi bir diyet yeme, egzersiz yapmak ve gerekirse kilo vermek üzerine odaklanır . Doktorunuz bu değişiklikleri yapmanız gerektiğini söylüyorsa, bunları kişisel tercihlerinize göre şekillendirmek akıllıca olacaktır.Tip 2 diyabetin yönetiminde sağlıklı bir kiloyu korumak özellikle önemlidir.Gündelik yaşamda stres seviyelerini düşürmeyi öğrenmek, diyabetli bireylerin durumlarını daha iyi yönetmelerine yardımcı olabilir.Diyabet tedavisinde diyet ve egzersiz esastır. Tedavinin genel hedeflerine ulaşmak için her birey için diyet önerileri özelleştirilmelidir.Tip 2 diyabetiklerde obezitenin yaygın olduğu unutulmamalıdır, bu nedenle ana amaçlardan biri kilo kaybıdır. Diyetin kalori içeriği vücut kitle indeksi ve düzenli fiziksel aktivite ile uyumlu olarak her bir bireyde ayarlanmalıdır.



Düşük bir glisemik indeksi olan portakal, C vitamini açısından zengin ve yağdan düşüktür, bu da diyabetiklerin tatlı şeylere karşı savaşmasına yardımcı olur! Kızılcık antioksidanlar ve lif bakımından zengindir ve şeker seviyesinde düşüktür ve dolayısıyla yüksek kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur. Kivi C vitamini ve lif açısından zengindir diyabetli hastalar tüketebilir.En zengin antioksidan ve demir kaynaklarından biri olan nar, benzeri hastalıklarla savaşmanıza yardımcı olur. Erik yaban mersini çilek papaya,limon şeftali, ahududu , diyabet hastaları tarafından tüketilebilir. Diyabetli tüm insanlar için uygun beslenme şarttır. Kan glukoz seviyelerinin kontrolü, sağlıklı bir beslenme planının sadece bir amacıdır. Diyabetik diyet, diyabetin sık görülen kalp ve damar komplikasyonlarını önlerken normal vücut ağırlığını elde etmeyi ve korumayı sağlar.Birçok çalışma , kilo vermek, sağlıklı beslenme ve fiziksel aktiviteyi artırmak gibi yaşam tarzı değişikliklerinin Tip 2 diyabetin ilerlemesini önemli ölçüde azaltabildiğini ve Tip 1 diyabetin kontrolünü sağlayabildiğini göstermektedir. Bu yaşam tarzı değişiklikleri, yüksek tansiyon ve kan kolesterolü gibi diğer risk faktörlerinin de en aza indirilmesine yardımcı olabilir
 

Benzer İçerikler

Üst