Vitamin nedir faydaları nelerdir?

  • Konbuyu başlatan Uzman SühaN
  • Başlangıç tarihi
Vitamin nedir faydaları nelerdir?
Bu makalede vitaminler ve vücudunuzun ihtiyacı olan farklı türleri öğreneceksiniz. Ayrıca spesifik örneklerin kullanılmasıyla vücudunuzdaki vitaminlerin nasıl çalıştığını öğreneceksiniz. Vitaminler , vücudunuzun işlevini yerine getirmesi ve hastalıktan uzak durması için gereken besin maddeleridir. Vücudunuz kendiliğinden vitamin üretemez, bu nedenle onları yediğiniz yiyeceklerden veya bazı durumlarda takviyeleri içinden almanız gerekir. Vücudunuzun iyi çalışması için gerekli olan 13 vitamin vardır. Bu vitaminlerin amaçlarını anlamak sağlık için önemlidir.


vitaminler.jpg






Vitaminler

A vitamini
C vitamini
D vitamini
E Vitamini
K vitamini
Vitamin B1
B2 vitamini
B3 vitamini
Pantotenik asit
Biyotin
B6 vitamini
Vitamin B12
Folat (folik asit ve B9)

Yağda eriyen vitaminler vücudun yağ dokusunda depolanır. Yağda eriyen 4 vitaminler A, D, E ve K vitaminleri. Suda çözünen dokuz vitamin var. Vitamin B12 uzun yıllar karaciğerde depolanabilen suda çözünen tek vitamindir. Vitaminler suda çözünebilir veya yağda çözünür dür. Sisteminizdeki doğru vitaminlerin iyi bir dengesinin olması çok önemlidir, çünkü enerji seviyenizi ve hastalıktan korunmanıza katkıda bulunur. Diyetinize herhangi bir vitamin veya takviye eklemeden önce doktorunuza danışmanız önemlidir, çünkü çok fazla vitaminin olması sağlığınızı olumsuz yönde etkileyebilir.

Vitaminler hayati besin ögeleridir ve en iyi sağlık durumunu geliştirmek çeşitli hastalıkları önlemek ve insan vücudunda çeşitli görevleri yerine getirmek için vazgeçilmezdir. Bu yüzden meyve sebze ve diğer besin ögelerini tüketmek önemlidir.

Yağda Çözünür Vitaminler

Vitamin A - portakal renkli meyve ve sebzelerden elde edilir; koyu yapraklı yeşiller, lahana gibi
D vitamini - süt ve süt ürünlerinde bulunur; hububat; (ve tabii güneş ışığı var!)
E vitamini - tahkim edilmiş tahıllarda bulunur; yapraklı yeşil sebzeler; tohumlar; fındık
K vitamini - koyu yeşil yapraklı sebzelerde bulunur; şalgam / pancar yeşillikleri

Suda Çözünür Vitaminler

B1 vitamini veya Tiamin - kepekli tahıllardan gelir; karaciğer; sert kabuklu yemişler; tohumlar
B2 vitamini veya Riboflavin - kepekli tahıllardan gelir;
B3 vitamini veya Niasin - etten gelir; balık; tavuk ; tam tahıllar
Vitamin B5 veya Pantotenik Asit - et ve et ürünleri
B6 vitamini veya Piridoksin - güçlendirilmiş tahıllardan gelir; soya ürünleri
B7 vitamini veya biyotin - meyvelerde bulunur; ayrıca ette vardır.
B9 vitamini veya Folik Asit (Folat) - yapraklı sebzelerden gelir
Vitamin B12 - balıktan gelir; ayrıca mısır çok iyi bir folik asit kaynağıdır kümes hatvanları , süt ürünleri
C vitamini - portakal ve greyfurt gibi narenciye ve meyve sularından elde edilir; kırmızı, sarı ve yeşil biber

Temel besinler

Temel besinler sağlık için gereklidir, ancak vücudunuzda yeterli miktarda veya hiç üretilemez, bu nedenle bunları gıdalardan veya diyet takviyesinden elde etmeniz gerekir. Bunlar arasında tüm vitaminler , belirli mineraller , 9 amino asit , 2 yağ asidi ve su bulunur .

Besin nedir?

Besin maddesi, diyetten edinilen metabolizma tarafından kullanılan herhangi bir maddedir. Örneğin, vitaminler ve esansiyel amino asitler besindir. İnsanlar tarafından ihtiyaç duyulan ana vitaminler A, C, D, E, K vitaminleri, B kompleksinin vitaminleri (folik asit dahil), biyotin ve pantotenik asittir.

Vitaminlerin Amacı

Vitaminler vücudunuzun içinde birçok farklı şekilde kullanılırlar. Vitaminler doğrudan bir enerji kaynağı olarak hizmet etmese de, karbonhidratlar ve yağlar gibi besleyicilerden enerji üreten enzimlere yardımcı olurlar. Vitaminler bedenlerimizin normal şekilde büyümesine ve gelişmesine yardımcı olur. Yeterli vitamin almak için en iyi yol çeşitli gıdalar ile dengeli beslenmektir.

Bir vitamin, doğal gıdalardaki çok miktarda organik madde grubundan biridir. Vitaminler normal metabolizma için gereklidir. Eğer herhangi bir vitamin almazsak, bazı tıbbi durumlar ortaya çıkabilir. Vitaminler diyetimizin önemli bir parçasıdır. Yeterli miktarda vitamin olmadan bir eksiklik meydana gelir. Vitaminler doğal olarak tükettiğimiz besinlerde bulunur ve ayrıca takviyede bulunur. Sağlıklı bireylerin vitamin ihtiyacını karşılamak için dengeli bir diyet sıklıkla yeterlidir.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Sağlıklı bir yaşam sürmek için dengeli ve sağlıklı beslenmemiz gerekmektedir. Vücudun enfeksiyonlara karşı direncini arttıran , bağışıklık sistemini güçlendiren vitaminler hayatımızın bir parçasıdır. Vitaminler vücudumuz için gereklidir. Bundan dolaı her türlü gıdadan yeteri miktarda vitamin aldığımızdan emin olmalıyız. Tek tip beslenmeden kaçının. Sofranızda tüm besinlere yer verin. Bakliyatlar , süt ve süt ürünleri et , balık, sebze ve meyveler mutlaka tüketilmelidir. Vitamin eksikliği unutmayınki bir çok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Sağlıklı bir yaşam için sağlıklı beslenmeyi ilke edinin.
 
Üst