gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Bilinçli Alışveriş

    Konu, 'Tüketici Şikayetleri' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    A. Alışverişten önce: 1. Bir mal veya hizmete yönelmeden önce tespit yapınız.İhtiyaçlarınızı sıraya koyunuz ve en çok ihtiyacınız olan mal veya hizmeti belirleyiniz.
    2. Bir mal veya hizmeti talep etmeden önce piyasa araştirmasi yapiniz.Serbest piyasa ekonomisi düzeninde ayni mali ayri mekanlarda farkli fiyatlarla bulmak mümkün olmaktadir.
    3. Markaları karşılaştırınız.Broşür ve reklamların belirttikleriyle yetinmeyiniz.Eş,dost ve tanıdıkların da önerilerine kulak veriniz.

    B. Alışveriş sırasında:

    1. Asla fişsiz veya faturasiz alişveriş yapmayiniz. Etiketsiz ürünleri asla almayiniz.Etiket üzerindeki bilgileri dikkatle okuyunuz.Örnegin:Etikette bulaşik makinasinda yikanmaz diye belirtilen ürünün yikanmasi halinde, ugrayacagi zarardan siz sorumlusunuz .
    2. Alacağınız ürünün etiketindeki katkı maddelerini dikkate alınız.
    3. Özellikle dayanıklı tüketim mallarında garanti belgesi ve kolay ulaşabileceğiniz servis hizmetlerini arayınız.Garanti belgesini yetkili firmaya imzalatınız.Bu tip ürünlerde CE, TSE veya TSEK damgalarını arayınız.
    4. Malın üstünde yazan fiyatın dışında nakliye ve servis ücreti adı altında,ek ödemeler yapıp yapmayacağınızı araştırınız,
    5. Satış sözleşmelerini,özellikle ince ve küçük yazıları,imzalamadan önce dikkatlice okuyunuz.
    6. Özellikle gıda,ilaç ve kozmetik ürünlerinde son kullanım - üretim tarihlerini arayınız.
    7. Dışarıdan ithal yoluyla gelen ve üzerinde Türkçe açıklaması bulunmayan ürünler risk taşırlar.İtibar etmeyiniz. Garanti belgesini mutlaka mühürletiniz.
    8. Performansı sonradan ortaya çıkacak durumlarda,paranın tamamını ödemeyiniz.(Plastik pencere, Mobilya, Tamir vb.)
    9. Satıcının her önerdiğini kabul etmeyiniz ve kararı satıcıya bırakmayınız. Size verilen vaadleri yazılı isteyiniz.
    10. Satıcılara gereksiz yaşam bilgileri (Meslek,eğitim, ekonomik durum)vermeyiniz.
    11. Bayram öncesi,bayram günleri ve turistik bölgelerde alışveriş en aza indirilmelidir.
    12. Eşdeger mallar arasindan yerli mallari tercih ediniz,her tür indirimden yararlanmaya çalişiniz.
    14. Büyük mağazalara girdiğinizde,promosyon yapılan malların listesini görmeden alışverişe başlamayınız.

    C. Alışverişten sonra:

    1. Alınan malı,kullanım kılavuzunu iyice okuduktan sonra kullanınız.Hele dayanıklı tüketim mallarında mümkünse ambalajı serviste açıp kullanım şeklini öğreniniz. Kırık, ezik ambalajlı ürünleri kabul etmeyiniz. Eve getirilen ürünleri mutlaka ambalajında isteyiniz. Ambalajlarıyetkili servise açtırarak kurdurunuz. Bir sorun var ise karşılıklı lmzalayarak bir "Tutanak"tutunuz.
    2. Alınan mal veya hizmet bozuk,eksik veya kusurlu ise hakkınızı önce nezaketle arayınız.Sonuç değişmiyorsa aşağıdaki adreslere başvurunuz.

    HAKLARIMIZIN ARANACAĞI ADRESLER:

    1. Her şeyden önce örgütlenelim.Çevremizdeki "Tüketici örgütlerine üye olalim.Gerektigi yerde binlerce yürek "Tek bir yürek" gibi en üst makamlarda hakkini arayabilsin.

    2. Sanayi ve Ticaret İl Müdürlükleri, Belediyeler,Ticaret Odaları, Esnaf ve sanatkarlar Odaları Birliği, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü gibi kurumlarda haklarımızı arayabiliriz.

    Şikayetlerinizi iletebileceginiz yerler:

    - Tüketiciler Derneği (Merkez: BAKIRKÖY/ist. İncirli Cad. Akbulut İş Merkezi 3/45-46 212 543 72 57 - Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü:
    Eski şehir Yolu 7.Km. K:3 06520 Ankara Tel: 0 312 286 03 65 - 2330 -2331- 2340
    - Reklam Kurulu (Reklamlarla ilgili şikayetler) " "
    - İstanbul Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü-Sirkeci Tel : 212 514 10 80 - 84
    - İL HAKEM HEYETİ (İstanbul)(Aşirefendi Cad. Hoca Kasim Köprüsü Sok. Şeker Han- Sirkeci)
    2,067.89 YTL üzerindeki şikayetler: Tel: 0 212 511 54 11 Faks:514 10 94
    ALO 175 Tüketici Şikayetleri Hattı
    - İLÇE HAKEM HEYETLERİ (Her İlçe Kaymakamlığında)
    2.067.89 YTL 'ye kadar olan şikayetler:
    - TÜKETİCİ MAHKEMELERİ: Levent/İst.
    - İstanbul Ticaret Odası Reşadiye Cad. 34378 Eminönü Tel: 0 212 455 61 48
    - Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği
    Kartaltepe Mah. Alpay İzer Sok. No:12 İncirli -Bakırköy Tel: 0 212 660 60 20
    - Türk Standartları Enstitüsü Kalite Kampüsü Gebze- Kocaeli (TSE veya TSEK damgalı ürünlerde)
    Tel: 0 262 653 07 51
    - İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Saraçhane Tel: 0 212 512 55 00
    ALO 189 Fiş ve Fatura şikayetleri
    ALO 178 RTÜK Hattı
    ALO 153 Belediye(Sağlık ve Hijyen Hattı)
    ALO 184 Sağlık Hattı
    TURSAB:Dikilitaş Mah. Akiş Kerem Sok.48/50 Beşiktaş (Gezi ile ilgili Şikayetler)

    SATICILARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

    1- Her satıcı perakende satışa sunulan malların menşeini,cinsini ve fiyatını gösteren etiket koymak zorundadır.
    2- Satıcılar imal veya ithal olsun her malın Türkçe Tanıtım ve Kullanım kılavuzu ile garanti belgesini vermek ve kullanım ömrü boyunca yedek parça bulundurmak zorundadır.
    3- Satılan her özürlü malın üzerine, bu mala tahsis edilmiş bir reyon yok ise,üzerine görülür bir şekilde "ÖZÜRLÜDÜR" yazısı yazılmak ve fiyat etiketinde de belirtilmek zorundadır.
    4- Açık ayıplı her mal, 30 gün içinde değiştirilmek veya ücreti geri verilmek zorundadır.

     
Bilinçli Alışveriş konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. bilinçli alışverişin kuralları!

    bilinçli alışverişin kuralları!

    alışverişle ilgili bilgi alışveriş kuralları alışveriş ile ilgili yazı ile bilgiler bilgi Yaptığınız alış verişlerde aldanmamak, aldatılmamak için bilinçli olmak zorundasınız. Sizlerin, 6 önemli kuralda bu hususlardaki haklarınızı öğrenmenizi ve yasal haklarınızı kullanmanızı öneriyoruz. Ayıplı olan mal ve hizmetleri kabul etmeyin! Satın aldığınız mal ayıplı olabilir ya da size...
  2. Bilinçli Alışverişte Temel İlkeler

    Bilinçli Alışverişte Temel İlkeler

    Bilinçli Alışverişte Temel İlkeler Bilinçli Alışveriş : Daha iyi bir yaşam için ihtiyaç duyulan yüksek kalitedeki mal ve hizmetleri düşük fiyata satın alarak, para, zaman, enerji vb. kaynaklardan üst düzeyde yarar sağlamaktır. Bilinçli alışveriş; · Alışverişin planlaması, · Alışverişin yapılması ve · Yapılan alışverişin değerlendirilmesi Olmak üzere üç aşamada...
  3. bilinçli öğreciler

    bilinçli öğreciler

    Anadolu Üniversitesi (AÜ) Fen Fakültesi İstatistik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Zerrin Aşan yönetiminde, Eskişehir’de öğrenimini sürdüren 150 üniversitesi öğrencisi arasında yapılan "Öğrencilerin Su Tüketimine Karşı Bilinçliliği" konulu araştırmada, 128 kişi su sorunun çözümünde kişisel sorumlulukların önemli olduğunu bildirdi. Yrd. Doç. Dr. Aşan’ın verdiği bilgiye göre,...
  4. Alışveriş

    Alışveriş

    Bir şey satmak yahut almak, satılan veya alınan şeye nispetle kişinin kazanacağı hayır ya da şerdir. Ev satın almak evlenmeye, toprak satın almak evlenip çoluk çocuk sahibi olmaya, Ağaç satın almak faydası sürekli olan bir işe, Elbise satın almak uzun ömmre, Peşin para ile veresiye mal almak rızkı yenilemeye delalet eder. ( Ayrıca Bakınız; Almak ve Satmak.) (Yeterli tabir için, ne alınıp...
  5. Alışveriş....

    Alışveriş....

    Kadının biri alışveriş için şehre inmiş, ilk girdiği dükkânda harika ayakkabılar bulmuş, ikincide de nefis bir elbise..Üçüncü dükkânda her şey 5 dolara inmiş, gözlerine inanamazken birden cep telefonu çalmış.. Hattaki kadın doktor ona kocasının feci bir trafik kazası geçirdiğini, durumunun kritik olduğunu, yoğun bakıma kaldırıldığını söylemiş.. Kadın doktora kocasına çarşıda olduğunu...

Sayfayı Paylaş