Müşteri bağımlılığı yaratmanın üç şartı var:

Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Misafir tarafından paylaşıldı.

  1. Misafir

    Misafir Forum Okuru

    müşteri duası bol müşteri için dua çekmek için dua çekme duası gelmesi Müşteri bağımlılığı yaratmanın üç şartı var:

    * Yüksek kaliteli ürün ve hizmet sunmak
    * Olağanüstü hizmet vermek
    * Sürekli iletişim

    Yüksek kaliteli ürünler: Müşteri ürününüzün kalitesini yargılarken her şeyi hesaba katılır. İşletmenizin her yönü, ürünün kalitesini desteklemelidir. Ambalajın en güzel olması gerekmez ama müşterinin eline geçtiğinde ürünün iyi durumda olmasını sağlayacak kadar dayanıklı olmalıdır. Zamanında ulaşmalı ve söz verdiğiniz gibi görünmelidir. Bu kavram aksi yönde de çalışır. Sunumunuz da ürününüz kadar iyi olmalıdır. Müşteriler eğer sizin paralarının değerini teslim ettiğinizi hissederlerse sizden almaya devam ederler. Değer aslında göreceli kıymet anlamındadır. Yani 5 dolarlık bir şey alıyorsanız fakat o sizin için daha kıymetliyse (olağanüstü kullanışlı veya duygusal bir nedenden dolayı) onun değeri sizin ödediğiniz 5 dolardan fazladır.


    İpucu: Müşteriler, eğer elde ettikleri değerin ödedikleri fiyattan fazla olduğunu hissederlerse size sadık kalırlar.
    Olağanüstü müşteri hizmeti: Ürününüze katılan değerin önemli bir bölümü, müşterilerinizin firmanızdan umduğu hizmetten kaynaklanır. İyi hizmetin unsurlarından bazıları şunlardır:



    * Zamanında teslim
    * Güvenilirlik
    * Doğru ve net faturalama
    * İade ve geri ödeme kolaylığı
    * Esneklik
    * Özenlilik

    Devam eden iletişim: Müşteri bağlılığı yaratmanın en iyi yolu onlarla sürekli iletişim kurmaktır. Örneğin bir bilgisayar firması, müşteri onlardan ürün aldıktan kısa bir süre sonra ürünleri hakkında ne düşündüklerini ve onu nasıl kullandıklarını, ürünün beklentilerini karşılayıp karşılamadığını soran bir mektup gönderiyor. Firma bu soruların yanıtlarını yalnızca müşteri memnuniyeti sağlamak için değil, gelecekteki bilgisayar tasarımlarını buna göre uyarlamak ve müşteri gereksinimlerini giderecek yeni ürünler bulmak için de kullanıyor.


    Müşteri ile iletişim hatlarını açık tutmanın başka birçok yolu daha var. Örneğin bir başka firmanın sahibi, müşterileriyle ilişkisini yeni, yaratıcı ve alışılmadık yollarla sürdürme konusunda çok yaratıcı. O kadar ki, ailesiyle birlikte Avrupa’ya gittikleri zaman, çocukları ve kocasıyla birlikte listelerdeki bütün isimlere kart atıyorlar.


    Müşteri ile ilişki sürdürme yönteminin bir diğer cazip yolu onlar için eğitim malzemesi sağlamak. Örneğin makyaj malzemesi satıyorsanız yılda bir veya iki kez güzellik sırları veren bir bülten gönderebilirsiniz. Bunun alım satımla bir ilgisi yoktur, müşterilerinize bir hizmet ve adınızı akıllarında tutmalarını sağlamak için bir yöntemdir.


    Müşterilerle devam eden bir ilişki kurmanın başka bir yolu da onlara yıl boyuncu kullanabilecekleri ve adınızı önlerinde bulunduracakları bir şey göndermektir.


    Sık sık çalıştığım doğrudan posta firmalarından biri olan Wordtronics, her yılbaşı bana plastikten bir takvim yaprağı tutacağı gönderir. Sonra her ay, o ayın takvim yaprağını gönderirler. Bu akıllıca bir taktiktir; eğer takvimin tamamını bir seferde gönderse, isimlerini görmeye alışırım ve bir süre sonra fark etmem bile. Fakat her yeni yaprak gelişinde yanında kısa bir mektup bulunur. Bu resmi olmayan arkadaşça mektup aynı zamanda firmanın hizmetlerini de hatırlatır.


    Hediyelerini özel yapan şey, her ayın yaprağında, içinde adımın açıkça görüldüğü bir karikatür bulunmasıdır.

    Varsayın ki Wordtronics’e her takvim yaprağının basımı 1 dolara ve postalanması da 0.55 dolara mal oluyor. Yanındaki mektup da 0.55 dolar. Bir müşteriyi elde tutmak için ayda 2.05 dolar ödemeye değer mi? Firmam har yıl Wordtronics’e binlerce dolar ödüyor. Benim bağlılığımı sürdürmek için 29.60 dolar çok küçük bir bedel.


    Bir bağlılık programına ne kadar para harcayabileceğinizi bulmak için, müşterilerinizin uzun vadedeki değerini belirlemelisiniz. Bunu en sadık müşterilerinizin ortalama harcamalarını bularak yaparsınız. Varsayın ki, tekrarcı bir müşteriniz yılda ortalama 100 dolar harcıyor. Müşteri başına yılda 29.60 dolara mal olacak bir bağlılık programı pek iyi bir fikir olmaz. Müşterileri tutmak için ne kadar harcamanız gerektiğini söyleyen sihirli bir formül yok. Yapacağınız en iyi şey, çeşitli programlar geliştirip seçeneklerinizi denemek. Müşteri başına yılda 8 hatta 10 dolar müşterinizin sizden almasını devam ettirmeye değer fakat 12 dolar çok fazla olabilir.


    10 dolar harcamanın en iyi sonucu verdiğini düşünün. Bunu bir seferde de harcayabilirsiniz, çeşitli şekillere de bölebilirsiniz. Yıl boyu birkaç kişisel not gönderip yılbaşında 5 dolar tutan bir hediye verebilirsiniz; üç ayda bir mektup gazete gönderebilirsiniz, müşterinin doğum günü için 10 dolarlık bir indirim sertifikası verebilirsiniz.


    En iyi müşterinizi tutmak için ne harcarsanız harcayın, bu yeni müşteriler bulmak için para harcamaktan çok daha iyi bir yatırımdır.


    Müşteri bağımlılığı programları ile ilgili unutulmaması gereken en önemli nokta, onları sürdürmek için para ve emek gerektiğidir. Bir bağlılık programını en etkili şekilde çalışması için onu güncel ve eğlenceli tutun, sık sık canlandırın. En iyi müşterilerinize, hiç neden yokken hediyeler gönderin. İnsanlar sürprizleri, hediyeleri ve kendilerine teşekkür edilmesini severler.


     
Müşteri bağımlılığı yaratmanın üç şartı var: konusuna benzer içeriklerimiz
  1. müşteri temsilcisi ve müşteri arasındaki geçen konuşma

    müşteri temsilcisi konuşmaları müşteri hizmetleri konuşmaları hizmetleri komik konuşmalar konuşma örneği okul temsilcisi konuşması MT: - iyi günler ben Alia size nasil yardimci olabilirim? Abone: - simdi Aria Hanim, benim bir Aria hattim vardi. Ya bu arada sizdeki herkesin adi Aria ve Aycell(Aysel) mi? ------------------------------------------------ MT: - isminizi ögrenebilir miyim?...
  2. İyi Müşteri-Kötü Müşteri

    Kötü müşterim lütfen gidermisin Şirketler “kârlı” müşteriyi takip ederken, madalyonun öbür yüzüne de bakıyor. Kâr getiren müşterilerinin yanında bir de “kötü müşteri” olarak adlandırdıkları, kârlı olmayan müşterileri var. Hatta bu müşteriler, iyi analiz edilmediklerinde, şirketler için önemli bir zarar kalemi de olabiliyorlar. Uzmanlar, müşteriyi “kötü”den çok, kâr getirmeyen ya da daha az...
  3. Cennete Girmenin Şartı

    cennete girmenin şartları Cennet, Allah cc sevgisi ve rızası yurdudur; ekremül-ekremin ve erhamür-rahimin olan yaradanımız orada, hiç bir gözün görmediği, hiç bir kulağın işitmediği, hatta hiç bir kimsenin hatır ü hayaline gelmedik düşünülemiyecek kadar güzel, fevkalade şeyleri, sevdiği razı olduğu kulları için mükafat olarak hazırlamıştır. Kim orayı arzulamaz! Ayrıca bütün nebiler, veliler,...
  4. Çiftlik evi yaratmanın püf noktaları

    Çiftlik evi yaratmanın püf noktaları Kumaş seçimi Renk paletinizi oluştururken doğadan esinlenin. Hardal, tuğla kırmızıları ve uçuk lacivert tonları sıcak ve davetkar bir hava katacaklardır. Dayanıklı tasarımları tercih edin. Denim, keten ve gofre kumaşlar country stili floral kumaşlarla uyum sağlayabilirler. Dingin ve yaşanmışlık dolu bir his için dokuları ve desenleri kombine edin....
  5. Buda Mükemmel Profil Yaratmanın Yollarıymış

    melek profilleri etkileyici profiller etkileyici profil resimleri mükemmel profil resimleri . Her gün dünyanın dört bir yanındaki arkadaşlık sitelerinde binlerce profil yer alır. Üye olduğunuz her hangi bir arkadaşlık sitesinde tıpkı sizin gibi aşkı arayan bir yalnız kalple karşılaşabilirsiniz. Arkadaşlık profillerine bakarak olası aşk bağlantılarını liste halinde önünüze dizebilirsiniz. Bu...
  6. Geleceğinizi Yaratmanın Sırrı!

    Bu gece bir mucize gerçekleşseydi ve uyandığınızda yaşamınızdaki her şey mükemmele dönüşseydi, bir mucizenin gerçekleştiğini nasıl anlardınız? Mucizenin farkına varmak için ne görür, duyar, hisseder ve düşünürdünüz? İşlerini bir sonraki basamağa nasıl taşıyacaklarını öğrenmek isteyen başarılı bir hizmet şirketinin yönetim kuruluyla bir gün geçirdim. Komik olan ise bu müşteriyle daha önce...
  7. Ehliyet İçin Temel Eğitim Şartı

    ehliyet almak için öğrenim şartı ehliyet almak için Sevgili melekler, 12 yıllık zorunlu eğitimin tartışıldığı şu günlerde ehliyet almak için gerekli olan eğitim şartı da değişeceğe benziyor. Zaman gazetesinin yazdığı haberin detayları şöyle; 12 yıllık zorunlu eğitim tartışması, Trafik Kanunu'nda ehliyet için yer alan 'temel eğitim' şartını gündeme getirdi. Mevcut kanunda ehliyet almak...
  8. HGS Kartında 30 TL Bulunması Şartı Kaldırıldı

    HGS'de 30 TL Şartı Kalktı HGS'de 30 TL Şartı Kaldırıldı Sevgili melekler, daha önce ayrıntılı bilgiler verdiğimiz HGS'de 30 TL şartı kalktı. Detaylar şöyle... Daha önce açıklanan kart bakiyesinde 30 lira bulundurma zorunluluğu kaldırıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, ücretli geçiş yapılan otoyol ve köprülerde kuyrukların önlenmesi,...
  9. HGS Kartı İçin Belirlenen 30 TL Bulunma Şartı Neden Kaldırıldı ?

    HGS'de 30 TL Şartı Kalktı HGS'de 30 TL Şartı Kaldırıldı Sevgili melekler, dün verdiğimiz bir haberde HGS kart için kartta 30 TL bulundurma şartının kaldırıldığını bildirmiştik. Bunun sebebi ile ilgili detayları ekliyoruz... Daha önce açıklanan kart bakiyesinde 30 lira bulundurma zorunluluğu kaldırıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada,...
  10. Okuma Köşesi Yaratmanın Yolları

    Günün stresinden uzaklaşıp dinlenmek, hatta serinleyen havaların tadını evinizde çıkartmak istiyorsanız, bu kış kendinize özel bir köşe yaratarak işe başlayabilirsiniz... Kitap okumanın mevsimi yoktur fakat yine de en güzel ve en verimli okuma mevsimi kıştır. Dışarıda puslu ve soğuk hava hakimken, kahvenizi yudumlayarak, battaniyeyi üzerinize çekip kitap okumanın keyfini yaşamak...

Sayfayı Paylaş

Meleklermekani.Com misafirleri bu sayfayı şunları arayarak geldiler :

  1. müşteri çekme duası

    ,
  2. dükkana müşteri çekme yöntemleri

    ,
  3. işyerine müşteri çekme duası

    ,
  4. İnsanlari dukkana cekme duasi,
  5. mustesi cekmek icin sure,
  6. Dükkana bol müşteri gelmesi dua